Yonatan Sindel/Flash90

מתאם השבויים אמר שמנגיסטו חצה את הגדר בעבר – והתנצל

מתאם השבויים והנעדרים, בכיר השב"כ לשעבר ירון בלום אמר, כי השבויים המוחזקים בידי חמאס חצו מספר פעמים את הגבול לעזה עד שנחטפו. בתגובה, המשפחות השיבו בזעם: "דברים חסרי שחר". לאה גולדין: "בלום מרמה ומשקר את המשפחות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאה גולדין, אימו של הדר גולדין הי"ד שגופתו מוחזקת בידי החמאס, האשימה אמש את מתאם השבויים והנעדרים מטעמו של רה"מ ירון בלום כי הוא "מרמה ומשקר את המשפחות" הנעדרים ואינו "סופר אותן". לדבריה, "אנחנו מקבלים רמאות. יש פונקציה שנקראת מתאם שבויים ונעדרים, הוא כל הזמן מרמה אותנו, משקר לנו, אנחנו ביקשנו לדעת מה קרה ואיך קרה. זה פשוט הפקרה".

בראיון ל'חדשות 12' כיוונה את עיקר הביקורת לעובדה שהממשלה נהגה בניגוד מוחלט להחלטה אותה העבירה בעצמה כשקבעה כי אין להשיב גופות מחבלים שנהרגו במהלך פעילות עוינת. "ואילו רק לפני שבוע החזירו גופה של מחבל שגופתו הועטפה בדגל חמאס". התלוננה. לדבריה, "השערוריה הגדולה ביותר היא, שהדברים פורסמו רק בדיעבד, תמיד זה מתחת לרדאר".

הבוקר הגיב בלום לדברים בראיון ל'רשת ב' והסביר, כי המחבל שגופתו הוחזרה, כלל לא תויג כשייך לארגון מסוים "הצעיר שגופתו הוחזרה לעזה הוא לא פעיל חמאס ולא עומד בפרמטרים שאנחנו יכולים להשאיר אותו אצלנו. אנחנו מחזיקים בעשרות גופות אחרות".

על דבריה של הגב' גולדין לפיהם הוא משקר למשפחות, השיב, "אני לא מתכוון להתעמת עם משפחות, אני מבין את כאבן. משפחת גולדין קיבלה תשובות מפורטות. אני מביע צער על האמירות".

"מנגיסטו הוחזר פעם אחת, א-סייד חצה לרצועת עזה פעמיים והוחזר"

בהמשך אמר כי אברה מנגיסטו והישאם א סייד חצו את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים בטרם חמאס בחר ליטול אותם לרשותו ולהחזיק בהם כבני ערובה. "בעוד מנגיסטו הוחזר פעם אחת, א-סייד חצה לרצועת עזה פעמיים והוחזר. בפעם השלישית, באופן ציני בחר החמאס להשאיר אותם אצלם, בניגוד לכל החוקים הבין-לאומיים. לצערי, הם מחזיקים אזרחים חולים ואנחנו עושים כל מאמץ כדי לשחרר אותם". אמר בלום.

הדברים עוררו זעם רב בקרב המשפחות והביאה לתגובת משפחת מנגיסטו שהאשימה, כי "הדברים אינם נכונים וחמור במיוחד שמתאם הפעולות מפיץ דברים חסרי שחר אלה, ככל שהם נוגעים לאברה מנגיסטו. ניתן לצפות ממי שזה תפקידו לגלות רגישות ודיוק בפרטים".

בעקבות זעם המשפחה, פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעת התנצלות בשמו של בלום, "מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום מבקש להביע התנצלות עמוקה על כך שבמהלך הראיון הבוקר ייחס בשגגה ניסיונות חצייה נוספים לאברה מנגיסטו. בלום התכוון להישאם א-סייד".

"עמלים להגיע למצב של שיח ומשא ומתן עקיף בין ישראל לבין החמאס"

בראיון התייחס בלום למגעים מאחורי הקלעים שמתנהלים מול חמאס במטרה להשיב את הבנים הביתה והסביר, כי המצב אינו פשוט, שכן "חמאס עדיין לא מבין שמשהו השתנה גם בציבוריות הישראלית, ואני מעריך שלא תחזור על עצמה עסקת שליט 2". לדבריו, "אנחנו עמלים להגיע למצב של שיח ומשא ומתן עקיף בין ישראל לבין החמאס שתכליתו ניסיון להביא לשחרור השבויים והנעדרים מרצועת עזה.

"יש התקדמות לכיוון הזה, יש יותר מערוץ אחד שפועלים יחד ומסונכרנים יחד כדי לנסות להביא לעסקה שתשחרר את השבויים ואת הנעדרים". עם זאת הוסיף, "אני חושב שאנחנו מתקדמים בצעדים לכיוון הזה. חמאס עדיין לא בשל והפערים הם מאוד גדולים בין דרישותיהם הרבות לבין מה שמדינת ישראל תהיה מוכנה לתת אבל אנחנו בהחלט בציר התקדמות לדבר הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture