צילום: פלאש 90

העדויות הסותרות של ניר חפץ ובעיות הזיכרון: האם ניסה לרצות את החוקרים?

נחשף: סתירות בגרסאותיו של חפץ בחקירה לאחר שחתם על הסכם עד המדינה, כשמהתמלולים עולה החשד כי ניסה לרצות את החוקרים בעקבות לחצים שהופעלו עליו. "אני כבר מתבלבל לי מה אני זוכר מהחקירה ומה אני באמת זוכר, זה מתערבב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12', עמית סגל, חשף הערב (שני) כי ניר חפץ אמר את הדברים הבאים לפני ואחרי החתימה על הסכם עד המדינה: "אני כבר מתבלבל לי מה אני זוכר מהחקירה ומה אני באמת זוכר, זה מתערבב", אמר בחקירתו יום אחרי שחתם. ובהזדמנות אחרת: "זיכרון זה לא הצד החזק שלי. אני חלש בטווח ארוך, אני אזכור עכשיו הרבה אבל עוד חצי שנה אשכח".

15 יום רצופים היה עצור חפץ, מהתקופות הארוכות בתולדות המדינה לעבירות צווארון לבן. הלחץ נועד לגרום לו להיזכר, ולחתום. לאורך כל החקירה הוא מתלונן על עקיצות הפשפשים, אבל הטיפול לא בא.

חפץ מתלונן על תנאי המעצר: "יניב תן לי טיפול למה אני יוצא מדעתי מהגירודים האלה, זה פשוט משגע אותי הגירודים".

החוקר משיב לו: "מה אתה רוצה שאני אעשה? זה לא מסכן חיי אדם. תפתח כפתור, קצת תעשה פוו על המקום. תשובה אחד (שמירה על זכות השתיקה) שווה לך את כל הגירודים והבלאגן והסבל וחוסר השינה הזה? אתה יודע מה מצחיק אותי? שמה שמטריד אותך זה הפריחה בגוף ולא כל מה שאומרים לך. אנחנו מדברים פה על עשרות עקיצות. זה ייקח קצת יותר מכמה ימים, אבל זה עקיצה".

עוד הוא מאיים החוקר על מי שיהפוך לימים לעד מדינה: "מה שחשוב לי שאתה תבין, אם לא הבנת את זה עד עכשיו, זה שאנחנו יודעים הכל. ואנחנו גם יודעים ככה מהר מהר לנתח את המצבים, ולהבין בדיוק מי אתה ומה אתה ואת הסובבים שלך ואת המעגל שקרוב אליך, וכל מה שרק אפשר אנחנו נבדוק. דבר דבר בצורה מאוד מאוד מסודרת. לא נשאיר אבן אחת שלא נהפוך. אנחנו אוספים ראיות נגדך, ואנשים מדברים. ואתה יודע אתה נמצא בתחנה והרכבת שם והדלתות עוד שניה נסגרות. ויש מי שנכנס לרכבת ונוסע, ויש מי שמתלבט. ומה קורה למי שמתלבט?"

חפץ מבטיח בחתימת הסכם עד המדינה שביכולתו לקשור את נתניהו לאישור עסקת בזק יס על ידי תיאור פגישה משולשת: אלוביץ' נתניהו והוא.

חפץ: "אני בהלם שאני זוכר"

חוקר: "אתה זוכר כי היו לך שבועיים לחפור רק בזה"

חפץ: "אתה יודע מה? נכון. לא ידעתי את זה על המוח האנושי".

חוקר: "הוא מזהה אינטרסים המוח האנושי".

חפץ: "אני בטוח שזה היה ממש כמה ימים לפני הבחירות. נתניהו ידע שאני בא לענייני הבחירות, לא היה לו מושג על הדבר הזה".

יש רק בעיה אחת, באיכון הטלפונים מתגלה שלא היה שום מפגש משולש בין השלושה בתקופת הבחירות. התאריך היחיד שבו אוכנו יחדיו הוא ארבעה חודשים לפני הבחירות, ב-28 בנובמבר 2014. חמישה חודשים אחרי חקירתו, כשמתברר שהגרסה שמסר איננה נכונה, חפץ מוזמן שוב בניסיון לתקן את גרסתו. הוא מגיע מלא רצון טוב, אבל רק מסבך את העניינים.

חפץ: "זה יכול להיות גם מיד אחרי הבחירות. למה? כי בתקופה הזו הייתי בצוות המשא ומתן הקואליציוני, אז גם הייתי כמעט כל בירושלים. מה גם שזכור לי שהפגישה הייתה באווירה נינוחה, לכן זה לא הפליא אותי אם זה היה גם אחרי הבחירות. ביקשתי את הפגישה מדוד שרן".

הבעיה היא כמובן שבזמן הפגישה לא היה משא ומתן, ולא היה שרן, שכלל לא כיהן אז בלשכת ראש הממשלה. ואז נרשמות בפרוטוקול ארבע מלים: "חוקרים ונחקר יצאו מהחדר".

כשהם חוזרים והתיעוד מתחדש, פתאום חפץ שולף: "בואו נגיד סתם עשרים ושמונה בנובמבר 2014". אחרי שני נסיונות כושלים ובתום מפגש שלא תועד עם החוקרים, חפץ נוקב בדיוק בתאריך המתאים – והוא מוצא את דרכו אל כתב החשדות.

בעיות הזיכרון נמשכות גם כאשר מדובר על פיטורי מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, פיטורים שלפי כתב החשדות נעשו בלחצו של אלוביץ'. "אלוביץ' לא שלח אותי לדבר על זה עם ביבי", אמר עד המדינה. "מעולם לא דיברתי עם ביבי על הפיטורים של ברגר, לא לפני ולא אחרי. לעולם לא. למיטב ידיעתי הוא פוטר כי הייתה לו אפס תקשורת עם ראש הממשלה".

למחרת חפץ נזכר, החוקר שואל אותו: "אתמול אמרת שלא דיברת עם ביבי על פיטורי ברגר. ואילו כיום אתה מציין שכן דיברת איתו. תסביר את הפער בבקשה". וחפץ עונה: "תוך, תוך כדי ה… החקירה, עכשיו באחת השאלות שאתם שאלתם אותי זה הבליח לי בזיכרון, אבל… אבל הבליח כזיכרון כללי.

תהליכי זיכרון דומים מתרחשים באשר לשאלה האם חפץ נשלח בידי נתניהו להורות למנכ"ל משרד התקשורת להאט את קצב ירידת המחירים של בזק, דבר שיעזור לאלוביץ'. "אני לא זוכר מפגש שבו אמרתי לו להאט קצב. לא זוכר. אין סיכוי שאני אזכור", אומר חפץ בחקירה. "על כלום?", שואל החוקר, ונענה: "כרגע על כלום על כלום וזו האמת".

למחרת זה משתנה. החוקר שואל: "אז בעניין הפגישה, הרי אתמול לא זכרת אותה והיום נזכרת בה, מה גרם לך להיזכר? הרי אתמול זכרת רק פגישה אחת". חפץ עונה: "אני זוכר שמומו מדייק".

לפעמים חפץ יוצא מגידרו, ומתאר אירועים שלא יכלו להתקיים, כך אפרופו פגישה שבה לכאורה אלוביץ' פועל לאשר את עיסקת בזק יס: "אגב נזכרתי בעוד משהו, שאלתי את אלוביץ מדוע אינך פונה לבקש ארכה, ואז הוא ענה שהוא גם ביקש ארכה. תוך כדי שדיברתי זה צף לי. זה פשוט צף לי", מספר חפץ, אלא שאלוביץ' מעולם לא ביקש הארכה.

חוקר: "תראה, לא יכול להיות שהוא אמר לי באותו שלב שכבר נתנו שתי הארכות. יש בעיה?"

חפץ: "יוצא סתירה פנימית מה שאני אומר"

חוקר: "אתה רוצה למחוק את זה?"

לסיום מציין סגל כי, כתב החשדות שטוען כי נתניהו שוחד ואלוביץ' שיחד נשען רבות על עדותו של חפץ. זכרונו של עד המדינה יעמוד במוקד תיק 4000, אם מנדלבליט יחליט להביאו לבית המשפט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עמית אתה מיוחד לא ברור איך נותנים לך לפרסם זאת בערוץ השמלאני

יש להעמיד לדין את חוקרי המשטרה על סחיטה באיומים על עדי מדינה למתן עדות שקר. מתן שוחד וטובות הנאה לעדי מדינה לשם מתן עדות שקר. שיבוש הליכי חקירה הטעיה וגניבת דעת. הדחת עדים למתן עדות שקר. להעמיד לדין את עד המדינה על מתן עדות שקר וקבלת שוחד וטובות הנאה

אני תוהה אם הם חושבים שאנחנו מטומטמים, או שהאמון שלנו במערכת ממש לא חשוב להם – בטח לא ביחס למטרה הנעלה: להעיף את ביבי מהשלטון.

רק תדמיינו מצב שביבי חוטף כתב אישום שבגללה אין לו קואלציה והוא נאלץ לעזוב את בלפור. ואז בביהמ"ש מגלים את כל השקרים והרמיות והוא מזוכה.

הלםםםם אני פשוט בהלם.עכשיו אני מבין יותר טוב,את התיקים של נתניהו.בושה וחרפה.מנדלבליט חייב לבטל ולעצור הכל,אחרת הוא יהפוך ללעג וצחוק.

עוד כמה שנים יתפוצץ תיק9000 בו יתברר איזה הטבות מס נתן ביבי על חשבון משלם המיסים לעמית סגל וערוץ 2 על הפרסום הזה

מנדלבליט נסחט בדיוק כמו ניר חפץ, הוא מתנהג כבובה של אג'נדת הפרקליטות, שלא תתפלאו לגלות יום אחד על תיקים נסתרים ופרשיות עלומות שהחבר'ה שם מנופפים לו איתם, מחזיקים אותו חזק בגרון.

אנו חוזרים אחורה לדיקטטורות אפלות כמו שלטון סטאלין שכל הנהגת המדינה התנהלה עי חוקרי קגב קשוחים ….
המצב היום לא רחוק משם…
קץ הדמוקרטיה קדימה דיקטטורית הפרקליטות
פשוט עצוב..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture