צילום: פלאש 90

נתניהו: "הסיבה שאין לנו התפרצויות טרור מיו"ש, משום שאנחנו בתוך השטח"

ראש הממשלה בציון 25 שנה להסכם עם ירדן: "ש לנו אינטרס מובהק לקיום הסכם השלום. החשיבות של היציבות של ירדן, כמו גם החשיבות של היציבות של מצרים, זהו אינטרס ברור שלנו, אני לא אפרט כיצד אנחנו מסייעים למנוע השתלטות על הטריטוריות שלהם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום ליחסים המתוחים בין ישראל לירדן ואמר כי, "יש לנו אינטרס מובהק לקיום הסכם השלום ולעובדה שלירדן, שהיא מדינה שבנויה לאורכנו, הגבול הארוך ביותר שלנו ובמרחק הקצר ביותר מהגבול לים התיכון. החשיבות של היציבות של ירדן, כמו גם החשיבות של היציבות של מצרים, היציבות של הסכמי השלום או אי השתלטות גורמים איסלאמיסטיים, זהו אינטרס ברור שלנו, של המשטר במצרים ושל המשטר בירדן".

"מצד אחד, אין טעם לתקוף אותנו, אנחנו חזקים, זה הבסיס, מצד שני אנחנו מספיק חזקים גם כדי למנוע השתלטות עליהן. אני אומר, לצערי, הבסיס, הוא קודם כל הבסיס הזה. זה סוג היחסים שלנו שנובעים משיקול מפוכח ותועלתני של שני הצדדים, ליציבות וביטחון, התלות ההדדית של כל אחד ואחד. אנחנו בטריטוריות סמוכות והם בעוצמה שלנו כדי למנוע השתלטות של גורמים שונים. אני לא אפרט כיצד אנחנו מסייעים למנוע השתלטות על הטריטוריות שלהם".

נתניהו התייחס גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי, "הסיבה שאין לנו התפרצויות עזות של טרור מיהודה ושומרון זה לא בגלל שאין ניסיונות כאלה, אלא משום שאנחנו בתוך השטח, והשב"כ מסכל ומונע בערך 500 סיכולים בשנה. באותה מידה אנחנו אומרים לפלסטינים – בתוך הערים שלכם, ככל שאתם יכולים לעשות יותר, אנחנו נעשה פחות".

"אבל אין לנו מגבלה, והידיעה הזאת קיימת. למה לא חופרים מנהרות מעבר לגדר מקלקיליה, כי הם יודעים שבכל רגע אנחנו ניכנס. זה גורם שמרתיע ומונע את זה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להביא את עצמנו למצב של חולשה נוראית ולהפוך את יהודה ושומרון, שהם 20 פעם הגודל של עזה, לעזה נוספת. אם נעשה את זה, אנחנו יודעים שלא נקבל שלום, ולכן יש התניה בסיסית ביחסים עם הפלסטינים שאני דיברתי עליה עם אבו מאזן לא מעט".

נתניהו אמר את הדברים בדיון בכנסת לציון 25 שנים להסכם השלום עם ירדן אותו יזמה חברת הכנסת מרב מיכאלי מהעבודה בשיתוף עם המכון למחקרי ביטחון לאומי, אליו הגיע ראש הממשלה באופן מפתיע. "מדובר בכנס הרשמי היחיד שהתקיים במדינה ומטרתו הייתה להוקיר ולכבד את הסכם השלום, במקביל לבחינת סוגיות קשות ומורכבות", נמסר מהמארגים.

שר החוץ, ישראל כץ, אמר בדיון כי, "ממשלת ישראל רואה חשיבות עצומה במערכת היחסים עם ירדן, במובן המדיני והביטחוני. ירדן משחקת תפקיד משמעותי בבטחון השוטף ויש שת"פ אינטימי. אני מקדם חזון של מזרח תיכון חדש ריאלי, הוא מתבטא בעמדה רשמית של ממשלת ישראל – חיבור המסילות, מדינות המפרץ, סעודיה ואחרות דרך ירדן ע"י הקמת מסילות בירדן לנמלי הים התיכון וחיפה באמצעות רכבת העמק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture