צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

דקה אחרי דקה: מהחיסול ועד הלילה – היום הראשון של הלחימה בדרום

העימות בדרום נמשך: יותר מ-200 רקטות שוגרו לישראל • חיל האוויר המשיך לתקוף יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי בעזה • אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף במהלך הערב • 10 פלסטינים נהרגו בתקיפות מהבוקר • בבוקר: ישיבת ממשלה מיוחדת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

00:37 – דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו כלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות ועמדת שיגור עילית, תשתית טרור תת-קרקעית וחמ"לים צבאיים של הארגון. כמו כן, מוקדם יותר הערב, כלי טיס של צה"ל תקף שלושה פעילי טרור בצפון רצועת עזה לאחר ששיגרו רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל. זוהתה פגיעה.

23:55 – דוברות עיריית בני ברק: "בעקבות עדכון ההנחיות של פיקוד העורף על קיום לימודים מחר במוסדות החינוך במרחב גוש דן, ולאחר קיום שיחות והתייעצויות של רה"ע אברהם רובינשטיין עם כלל הגורמים, הננו לעדכן כי הלימודים במוסדות החינוך בעיר מחר יום ד' ט"ו חשון (13.11.19) יתקיימו כרגיל, למעט במבנים יבילים. במידה ויחול שינוי כלשהוא תבוא הודעה נפרדת. בכל מקרה ניתן ומומלץ להתעדכן מחר ב-7 בבוקר במוקד העירוני – 106. לילה טוב ושקט".

23:30 – ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס למחר בבוקר ישיבת ממשלה בכדי לעדכן את השרים על המצב הביטחוני.

23:20 – משרד החינוך הנחה כי הלימודים בגוש דן, תל אביב ובירקון יתקיימו כסדרם, עם זאת הלימודים בטווח של 0 עד 40 קילומטרים מקו האש מבוטלים. זאת לאחר הודעת פיקוד העורף כי ניתן לקיים לימודים בגוש דן, בירקון ובשפלה. עוד צויין בהודעת משרד החינוך כי המשרד עומד בקשר רציף עם פיקוד העורף וימשיך לעדכן בכל שינוי.

23:00 – פיקוד העורף הנחה כי בגוש דן, בירקון ובשפלה ניתן לקיים מחר לימודים, למעט מבנים יבילים. בנוגע למקומות העבודה באזורים אלו אין הגבלה והותר להתכנס באירועים עד ל-300 איש בשטח פתוח וללא הגבלה בשטח סגור.

22:50 – לפחות שתי רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

22:48 – אזעקות בכפר עזה, נחל עוז, סעד, כפר עזה, סעד, נחל עוז.

22:40 – אזעקות בנירים, עין השלושה.

22:39 – יו"ר ועדת חוץ וביטחון גבי אשכנזי מכחול לבן נפגש הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושוחח עימו על המצב הביטחוני. בפגישה השתתף המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אבי בלוט.

22:38 – עיריית פתח תקווה הודיעה כי לא יתקיימו מחר לימודים בכלל מוסדות החינוך בעיר. זאת לאחר שיחה של ראש העיר רמי גרינברג עם ראש אגף החירום אוריאל בוסו וכל גורמי החירום בעיר. עוד צויין כי המקלטים הציבוריים פתוחים, מקומות עבודה שאינם חיוניים עובדים כרגיל בתנאי וקיים בהם מרחב מוגן תקני.

22:30 – אזעקות בשדה ניצן, ניר יצחק, סופה, חולית, פרי גן.

22:27 – בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר כי "החמ"ל המשותף יחליט כיצד להגיב לישראל. לא נאפשר לבודד שום ארגון פלסטיני, יש אחדות בינינו".

22:23 – דובר צה"ל: בשעה זו תוקף צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה.

22:11 – המועצה האזורית דרום השרון הודיעה כי לפי הנחיות פיקוד העורף לא יתקיימו בגבעת השלושה, גת רימון, כפר סירקין, מגשימים, כפר מעש, נחשונים וקיבוץ עינת שבתחומי המועצה.

21:51 – נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי לא נקבל מאות אלפי אזרחים החיים תחת איום ירי טילים ושיבוש חיי היום-יום. זאת ברקע ההסלמה בדרום ומטח הרקטות מרצועת עזה לישראל. את הדברים רשם הנשיא ריבלין בטוויטר והוסיף כי "אנו נחושים לנצח, לפגוע באויב בכל מקום בו הם מסתתרים".

21:42 – מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו: ״כוחות האוגדה, וצה״ל כולו ערוכים לפעולות התקפיות ככל שיידרש ופרוסים בהגנה על ישובי מערב הנגב, ואזרחי ישראל ככלל. הדבר החשוב ביותר כעת הוא להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף, ולהימנע מהגעה למקומות שנסגרו ע"י צה"ל במרחב העוטף. אנו פועלים בתיאום מלא, שכם לשכם, עם ראשי הרשויות וההנהגה המקומית לפי הערכת המצב״.

21:37 – שלושה הרוגים בתקיפת צה"ל בבית לאהיא בצפון רצועת עזה.

21:20 – שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב יצא בדחיפות לקהיר שבמצרים כדי לסייע במאמצי ההרגעה המצריים.

21:14 – אזעקות באשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, מבקיעים, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה.

21:06 – דובר צה"ל: כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדת שיגור תת-קרקעית של ארגון הטרור גא"פ בצפון רצועת עזה. זוהתה פגיעה. מדובר בעמדה ששימשה לשיגור רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר היום.

20:59 – אזעקה בנתיב העשרה

20:41 – דובר הג'יהאד האסלאמי אבו חמזה אמרכי ישראל לא תקבע את המועד בו יסתיים הסבב הנוכחי. "לא נאפשר לחזור למדיניות החיסולים", אמר אבו חמזה. "השעות הקרובות יוסיפו תוקפנות חדשה לרשימת המפלות של נתניהו שהביא לציונים רק הרס ומלחמה וחורבן".

20:31 – שר הביטחון, נפתלי בנט, השלים כעת הערכת מצב עם הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב. השר קיבל דיווחים מעודכנים בהתאם להתפתחויות המבצעיות לאורך היום.

20:20 – מועצה אזורית אשכול ועיריית מודיעין מכבים רעות הודיעו כי מחר לא יתקיימו לימודים בשל המצב הביטחוני. ראש עיריית מודיעין חיים ביבס אמר כי "אני שב ומדגיש כי עלינו להמשיך ולפעול על פי הוראות פיקוד העורף ועם השמע אזעקה יש להכנס למרחב מוגן ולהמתין שם עשר דקות". הם מצטרפים אל רמת גן, גבעתיים, אשקלון, רחובות, באר שבע, שדרות, ראשון לציון ומועצות שדות נגב ובאר טוביה שהודיעו מוקדם יותר כי לא יתקיימו לימודים.

20:09 – משרד החוץ של בריטניה גינה את ירי הרקטות לעבר אוכלוסיות אזרחיות ואמר כי הם מודאגים מאוד מההסלמה ברצועת עזה. "כל פיגוע שמופנה נגד אזרחים אינו חוקי ולא מוצדק", נמסר. "אנו קוראים לכל הצדדים לעצור את ההסלמה במהירות ותומכים במאמצים של האו"ם והמצרים להשגת יעד זה".

20:06 – הג'יהאד האיסלאמי פלסטיני מסר כי "השטח הוא שידבר בסבב הזה והשעות הקרובות יגידו זאת בעצמן. כל מרכיבי העם הפלסטיני נדרשים לתמוך בכל צעד של ההתנגדות".

20:03 – עיריית ראשון לציון הודיעה כי בעקבות המצב הביטחוני לא התקיימו מחר לימודים. בהודעת נמסר כי ראשון לציון ממוקמת בטווח ה-80 קילומטר שבהם הוחלט על ידי פיקוד העורף שלא לקיים לימודים, אנו כמובן נצמדים להנחיות אלו ומקווים ללילה שקט.

19:54 – עיריות באר שבע ושדרות הודיעו כי בעקבות המצב הביטחוני התקיימה הערכת מצב ובה הוחלט שלא לקיים לימודים מחר בבתי הספר. בבאר שבע ושדרות הבהירו כי זאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף למחר.

19:46 – עיריות אשדוד ויבנה הודיעו כי בשל המצב הביטחוני לא יתקיימו גם מחר לימודים. בנוסף לכך, מעיריית אשדוד נמסר כי אסורה כל התקהלות בשטח פתוח וכי התכנסויות בשטח סגור מותרות עד 100 איש.

19:45 – צה"ל תקף מספר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי בין היעדים שהותקפו עמדת תצפית וחמ"ל תצפיות ששימשו את הארגון, וכן אתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה ותשתיות צבאיות תת-קרקעיות נוספות.

19:40 – אזעקה בנירים

19:34 – השליח האמריקני החדש לאזור, אבי ברקוביץ', צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "ארה"ב תומכת לחלוטין בשותפים שלנו מישראל במאבקם בטרור ובארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני". ברקוביץ' גינה את מטחי הרקטות לעבר ישראל משעות הבוקר, והוסיף: "זה ברור כי המכשולים העיקריים של העזתיים הם חמאס והג'יהאד שגורמים לאלימות וממררים את חיי האנשים בעזה".

19:25 – חיזבאללה גינה את חיסול הבכיר בג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, בהא אבו אל-עטא. בהתייחסות להסלמה אמרו בארגון כי הם "מביעים תנחומים בפני אחינו על אובדנם", וגינו את "התוקפנות הציונית". עוד נאמר כי הם "מאמינים ביכולתן של תנועות התנגדות הפלסטיניות להגיב בעוצמה נגד הפושעים".

19:21 – ירדן גינתה את חיסול בכיר הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בהא אבו אל-עטא, ומסרה כי ישראל אשמה בסבב ההסלמה הנוכחי. הלחימה, מסר משרד החוץ הירדני, "רק תגביר את המתיחות ואת האלימות". עוד נמסר כי סיום המצור על הרצועה יסייע להביא פתרון לאזור, כמו גם חזרה של ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן.

19:13 – שני פעילי טרור של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני נהרגו בתקיפה של כלי טיס של צה"ל. השניים, מסר מוקדם יותר דובר צה"ל, תכננו לשגר רקטות לעבר ישראל מצפון רצועת עזה. בסך הכל נהרגו שבעה פלסטינים מאז תחילת סבב הלחימה הבוקר.

19:05 – דובר צה"ל מוסר כי החל משעות הבוקר ועד לשעה זו זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים על-פי המדיניות. אחוזי היירוט עומדים על מעל ל-90%. כמו כן יצויין כי למעלה מ-50% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. יש להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף.

18:49 – אזעקה בכיסופים

18:38 – אחרי שעה של שקט, אזעקות בניר עם, שדרות, איבים גבים, מכללת ספיר, ארז, מפלסים, מטווח ניר עם.

18:28 – לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף שני פעילי טרור של ארגון הטרור גא״פ בצפון רצועת עזה שעסקו בהכנה לשיגור רקטות. זוהתה פגיעה.

18:04 – עקב המצב הביטחוני חסומים לתנועה הצירים הבאים: כביש 4 לדרום מצומת זיקים ליד מרדכי, כביש 25 מצומת נתיבות לכיוון מערב, כביש 34 מיד מרדכי לשדרות בשני הכיוונים וכביש 232 מצומת גבים לכיוון מערב. הצירים נחסמו בשעות הבוקר ונותרו חסומים מאז.

18:02 – חמאס אמר ל"סווא" כי אין מניעה שגורם כלשהו יתערב כדי לבלום את התוקפנות הישראלית על רצועת עזה. "הכיבוש השוויץ בפשע שלו ולא חלפו כמה רגעים עד שההתנגדות החלה להגיב", נמסר מחמאס.

17:38 – אזעקה נירים

17:29 אזעקה בניר עם

17:17 – מנהיג הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, זיאד נחאלה, התייחס לחיסול בכיר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, בהא אבו אל-עטא, ואמר כי "אנחנו נילחם באויב ועלינו לא לשכוח את הכאב שלנו, למען פלסטין".

17:09 – בעקבות סבב הלחימה ברצועת עזה, וכבכל הסלמה ביטחונית, הוחלט בצה"ל לערוך גיוס מילואים מצומצם שכולל כמה מאות חיילים – לפיקוד העורף, אמ"ן וחיל האוויר.

16:58 – אזעקה בנחל עוז

16:53 – אזעקה בנתיב העשרה

16:42 – שר הפנים אריה דרעי מבקר בשדרות ואמר כי אין לישראל עניין להמשך ההסלמה וכי מבחינתנו הסבב הזה יכול להסתיים. "בתקופה כזו רגישה, חשוב מאד שכל מהלך ייעשה בקונצנזוס ובהסכמה ועשינו דבר שהתקבל מקיר לקיר וישנה הבנה שהחיסול הזה היה מחויב המציאות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש ולכן הגעתי לכאן כדי לראות מקרוב מה הם הצרכים"

16:35 – 5 פלסטינים נהרגו עד כה בתקיפות צה"ל ברצועת עזה

16:31 – חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), מפעילת מערכות התשלומים הלאומיות, מסרה כי בעקבות ההסלמה הביטחונית חלה היום ירידה של 10% בפעילות העסקית בכרטיסי אשראי, לעומת יום שלישי בשבוע שעבר.

16:28 – דובר צה"ל מודיע כי צה״ל תקף מספר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, בהודעה נכתב כי "לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו מתחמי אימונים בהם גם של הכוח הימי, פיר מנהרת טרור התקפית בצפון הרצועה ואתר חפירה של מנהרת טרור התקפית במרכז הרצועה".

16:12 – אזעקה בארז

16:08 – שר הביטחון בנכנס הכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים הנמצאים בטווח שבין 0-80 ק"מ מרצועת עזה. ההכרזה תקפה ל-48 שעות

15:59 – דובר צה"ל: גל תקיפות נוסף נגד יעדים של הג'יהאד האיסלאמי בעזה

15:58 – האזעקה במבקיעים – נפילה בשטח פתוח. אין נפגעים

15:52 – אימו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל הלילה אומרת: "כבר אין לנו למה לחיות. התגובה הטובה ביותר להרג של בהאא אבו אל-עטא היא להפציץ את תל אביב"

15:50 – אזעקה במבקיעים

15:39 – נתניהו וגנץ נפגשים כעת לעדכון ביטחוני

15:30 – מד"א: נכון לשעה זו – 39 בני אדם טופלו על ידי צוותי מד"א מתחילת ההסלמה בדרום ובמרכז

15:27 – דובר צה״ל מוסר כי טנקים של צה״ל תקפו לפני זמן קצר שלוש עמדות צבאיות של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה

15:14 – ראש הממשלה זימן את יו"ר כחול לבן בני גנץ וכן את גבי אשכנזי לעדכון ביטחוני הערב

15:06 – אזעקה בנחל עוז

14:52 – ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, הזמין את תושבי הדרום להתארח ללא תשלום בצימרים, מלונות, אכסניות ובתי התושבים בעיר

14:49 – אזעקה בנחל עוז

14:48 – השר הפנים דרעי הודיע כי אשקלון תכלל באזור עוטף עזה ותזכה לכל ההטבות "הגעתי עם ראשי שני המשרדים שלי לאשקלון, כי אשקלון לא נכללת באזור עוטף עזה ולא זוכה להטבות למרות שהיא סובלת מירי בכל סבב ביטחוני. אני רוצה לבשר לכם כי החלטנו לתקן את החוק כדי להכניס את אשקלון לחוק הרשות לפיתוח הנגב וזה אומר שהמדינה מגדירה אותה כחלק מהעוטף ואשקלון תזכה בכל ההטבות שזוכים יישובים. יוקם מרכז חוסן באשקלון כמו בכל יישובי העוטף", כך דרעי.

14:43 – אזעקה בכרם שלום

14:40 – מהמועצה האזורית אשכול נמסר על פגיעה ישירה בבית בשטח המועצה. נזק קל נגרם למבנה. אין נפגעים בגוף.

14:40 – דובר צה״ל: "לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה״ל מספר יעדי טרור של הג'יאד האיסלאמי ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו מתחם אימונים ואתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה. מדובר באתרים תת-קרקעיים מרכזיים בהם השקיע ארגון הטרור זמן וכסף רב. כמו כן, מדובר בפגיעה תשתיתית, מבצעית וכלכלית בג'יהאד האיסלאמי".

14:38 – סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיע לבית החולים וולפסון לבקר את בת השמונה שהתמוטטה בדרכה למרחב המוגן בחולון

14:36 – דיווח פלסטיני: "תקיפה של עמדת חמאס דרום מערבית לדיר אל-בלאח שבמרכז הרצועה"

14:32 – דובר צה"ל: "בשעה זו החל צה״ל בגל תקיפות נוסף נגד יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה"

14:31 – אזעקות בנחל עוז, סעד

14:30 – אזעקה בכרם שלום

14:19 – אזעקות בשדות נגב ובנתיבות

14:14 – נמשכים המאמצים לכיבוי השריפה הגדולה שפרצה במפעל "הולנדיה" בשדרות בעקבות פגיעת רקטה. מכבאות והצלה נמסר כי קיימת סכנת קריסה למבנה, המקשה על לוחמי האש. עוד נמסר כי נשמעים הדי פיצוצים בגלל צמיגים וחומרים נוספים הנמצאים בסמיכות.

14:10 – שגריר ישראל באו"ם למועצת הביטחון: "לגנות את הירי לעבר ישראל"

14:03 – דיווחים בעזה: טנק של צה"ל תקף עמדה של ארגוני הטרור צפונית מזרחית לרפיח

14:00 – אזעקה בנתיבות

13:57 – אזעקות בבארי. זמרת ושובה. כפר מימון ותושיה. נחל עוז. סעד. עלומים. שוקדה

13:57 – אזעקות בכפר מימון ותושיה

13:55 – סגן שר הבריאות יעקב ליצמן משתתף בדיוני חמ”ל הבריאות הלאומי של משרד הבריאות

13:54 -בית החולים ברזילי באשקלון: עד כה טיפלנו ב-29 נפגעים – 17 במצב קל ו-12 חרדה

13:52 – ‏מנהיג חמאס איסמעיל הנייה: "מדיניות החיסולים לא תצליח להשפיע על ההתנגדות"

13:30 – דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל תקף מספר פעילים המשויכים למערך ירי הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי בצפון רצועת עזה, במהלך הכנה לשיגור רקטות

13:27 – עובדי חברת החשמל תיקנו נזקים בקווי מתח שנגרמו מנפילות

13:20 – עקב ההסלמה: אין קבלת קהל בלשכות התעסוקה במרכז ובדרום

13:13 – בהמשך לאזעקה שנשמעה באשדוד: כיפת ברזל יירטה שיגור לעבר העיר

13:07 – אשדוד, מרינה. ניצן

13:06 – ניצן

12:59 – גבים, מכללת ספיר, מפלסים, מטווח ניר עם

12:59 – ניר עם, שדרות, איבים

12:57 – ליברמן בראיון: "סברתי שלפני שנה היה צורך לחסל את בהא' אבו-אלעטא. מי שמנע את זה ועמד על רגליים אחוריות היה נתניהו".

12:56 – משעות הבוקר זוהו 150 שיגורים מרצועת עזה ו-60 יירוטים של כיפת ברזל

12:49 – ארז יד מרדכי נתיב העשרה

12:45 – נתיב העשרה

12:43 – נתיב העשרה

12:34 – – הג’יהאד האיסלמי: ״לא נפסיק את הירי, והוא יורחב בשעות הקרובות״

12:30 – 'חדשות 12': גורם ישראלי אומר כי ישראל העבירה מסר לעזה חידלו מהאש מיד – שקט ייענה בשקט.

12:22 – נחל עוז

12:16 – בהמשך להודעת דובר צה"ל: דיווחים פלסטיניים מספרים על תקיפה אווירית של מוצב ההתנגדות במזרח חאן יונס בדרום הרצועה.

12:10 – דובר צה"ל: "בשעה זו החל צה"ל לתקוף יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה.

12:07 – לאחר שלוש שעות: הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, ההצהרה בדקות הקרובות.

12:03 – נזק נגרם למפעל בשדרות מפגיעת רקטה, אש פרצה במקום. לא ידוע על נפגעים באירוע.

11:45 – אזעקות בגבים, מכללת ספיר, ניר עם, מפלסים, מטווח ניר עם, שדרות, איבים, יכיני

11:33 – עלומים, נחל עוז

11:26 – הצהרתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי נדחתה לשעה 12:00. ההצהרה מתעכבת משום שישיבת הקבינט טרם הסתיימה.

11:18 – עין השלושה, נירים, כיסופים

11:08 – משרד הבריאות הפלסטיני מסר שאדם אחד נהרג מתקיפת צה"ל לפני זמן קצר ברצועת עזה. עוד נמסר כי כמה פצועים הגיעו לבתי חולים בצפון הרצועה.

11:03 – לפני זמן קצר תקף כלי טיס של צה"ל שני פעילים ממערך הרקטות של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה – כך מסר הבוקר. דובר צה"ל. התקיפה בוצעה כדי לסכל איום מיידי לירי, וזוהתה פגיעה בפעילים. מדיווחים ברצועה עולה כי הם נהרגו בתקיפה.

10:57 – אזעקות בעלומים, כפר עזה, נחל עוז, סעד, נחל עוז, עלומים, כפר עזה, סעד

10:51 – קופת החולים כללית הודיעה כי מרפאות ממוגנות בלבד יפעלו היום במתכונת רגילה באזורי הדרום וגוש דן. בשאר האזורים הפעילות תתנהל כרגיל. עוד נמסר כי נפתח קו להתייעצות בנושאי מתח וחרדה במוקד השירות הרגיל של הקופה.

10:42 – מכבי שירותי בריאות הודיעה כי המרכזים הרפואיים פועלים כסדרם, למעט המרכזים בתפרח, סעד, עין הבשור, מכון פיזיותרפיה בסניף ג' באשדוד, טיפת חלב נס ציונה, מרפאת שחפת ברחובות, מעבדת רמת יוסף בבת ים ומכון התפתחות הילד ברחוב צאלים בחולון. עוד נמסר כי בשל המצב ייתכנו עיכובים בחלק מן השירותים, וכי נפתח קו חם להתייעצות בנושא מתח וחרדה במספר 3555*, שלוחה 3.

10:39 – חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במהלך עד כה טיפול רפואי ל-29 בני אדם, בהם: נפגע אחד מרסיסים (גבר בן 35, במועצה האזורית באר טוביה), 15 נפגעים כתוצאה מחבלות בדרך למרחב המוגן ו-13 נפגעי חרדה.

10:34 – יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ קיבל הלילה עדכון מלשכת ראש הממשלה, לפני היציאה לתקיפה ולהתנקשות בבכיר הג'יהאד האסלאמי בעזה.

10:31 – שגריר האיחוד האירופי בישראל עמנואל ז'ופרה הביע דאגה בהודעה שפרסם בטוויטר, בה כתב: "מודאג מאוד מהמצב הביטחוני המתפתח, עם רקטות מרובות ששוגרו הבוקר". הוא הוסיף כי "יש צורך בהרגעה מהירה של המצב, ירי טילים ללא הבחנה אינו מקובל. צריך להגן על כל האזרחים".

10:28 – יד מרדכי, ארז, כרמיה, נתיב העשרה, נתיב העשרה

10:24 – צה"ל תגבר את סוללות כיפת ברזל במיירטים. זאת בעקבות ההסלמה הביטחונית בעוטף עזה.

10:22 – אישה בת 66 נפגעת חרדה בעת האזעקה ונפילת הרקטה על בית בנתיבות. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים לה במקום טיפול רפואי.

10:17 – אשדוד, מודיעין, בני דרום, ניר גלים, בית חשמונאי, בית עוזיאל, גזר, כפר בן נון, כפר שמואל, כרמי יוסף, משמר איילון, עזריה

10:13 – משרד העבודה והרווחה מסר כי כ-350 מסגרות חוץ-ביתיות של המשרד, ומאות מסגרות קטנות בקהילה, נמצאות במרחבים שבהם פיקוד העורף הנחה שלא לקיים לימודים ולצאת לפעילות חיונית בלבד. המשרד פתח חדר מצב במחוז דרום ונערך לפתיחתו גם במחוז מרכז. לקוחות הרווחה מוזמנים במידת הצורך לפנות למוקדי הרשויות המקומיות ולמוקד הטלפוני של המשרד שמספרו 118.

10:12 – על רקע ההתפתחויות הביטחוניות, נדחתה למחר פגישת יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שתוכננה להיום.

10:08 – על רקע ההסלמה בדרום, מחמאס נמסר: "ההתנגדות הפלסטינית החלה להגיב והיא מאוחדת. נערכות פגישות של הפלגים ברצועה, האויב יופתע מיכולותיה. המילה האחרונה היא של ההתנגדות – וזוהי חובתה להגיב לתקיפותיה של ישראל".

10:07 – אזעקות בשוקדה, בארי, עלומים, כפר מימון ותושיה, מעגלים גבעולים מלילות, זמרת ושובה, נחל עוז, בארי, זמרת ושובה, כפר מימון ותושיה, סעד, עלומים, שוקדה

10:04 – אזעקות בכפר מימון ותושיה, שוקדה, מעגלים גבעולים מלילות, תדהר, שרשרת, יושיביה, נתיבות, בית הגדי, תקומה וחוות יזרעם, תקומה, ברוש, זמרת ושובה, עלומים, שיבולים, כפר עזה, סעד

10:01 – אזעקה בכיסופים

9:54 – המשטרה מסרה כי כוחות הוקפצו אל כביש 4 באזור צומת גן יבנה בעקבות נפילת רקטה. עוד נמסר כי נזק נגרם לכמה כלי רכב במקום.

9:53 – אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה

9:32 – פיקוד העורף אישר לפתוח מקומות עבודה באזור גוש דן בתנאי שקיים בהן מרחב מוגן שאליו ניתן להגיע במסגרת זמן ההתגוננות.

9:28 – מצה"ל נמסר כי כ-50 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל משעות הבוקר ועד כה, וכי כיפת ברזל יירטה 20 מהן.

9:27 – אזעקות במבטחים עמיעוז ישע, צוחר ואוהד, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, שדרות, איבים, מפלסים, מטווח ניר עם, גן הדרום, גן יבנה, שתולים

9:23 – ילדה בת 8 איבדה את הכרתה בחולון בזמן האזעקות בגוש דן. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי מציל חיים וביצעו בה פעולות החייאה עד שחזר הדופק ופינו את הילדה לבית החולים וולפסון במצב קשה ויציב כשהיא מורדמת ומונשמת.

9:19 – אזעקות בבית הגדי, נתיבות, אשבול, זרועה, יושיביה, מבועים, פעמי תש"ז, קלחים, תלמי ביל"ו, שוקדה, כפר מימון ותושיה, זמרת ושובה, נחל עוז, סעד, עלומים, תקומה וחוות יזרעם, תקומה, בארי

9:18 – ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ימסרו הצהרות לתקשורת בשעה 10:30 בקריה בתל אביב.

9:20 – אזעקות בדורות, חוות שיקמים, מפלסים, שדרות, איבים, גבים, מכללת ספיר, כפר עזה, ניר עם, יכיני, מטווח ניר עם, יושיביה, מבועים, פעמי תש"ז, קלחים, תלמי ביל"ו, תקומה וחוות יזרעם, תקומה

9:12 – אזעקות בחולון, בת-ים, ראשון לציון, ניצן, ניצנים, אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון

9:11 – פיקוד העורף פרס כוחות חילוץ של חטיבת החילוץ (הסדירה) במרחב האזרחי למתן מענה מיידי באזור הדרום. ראשי הרשויות עודכנו ונדרכו עוד בשעות הבוקר המוקדמות.

9:00 – איגוד העובדים הסוציאליים הודיע כי לאור התלקחות המצב הביטחוני, השירותים הסוציאליים ביישובי עוטף עזה, במרכזי החוסן וברחבי גוש דן יפעלו במתכונת חירום.

8:57 – חבלנים מטפלים בכמה זירות נפילה בעיר אשדוד. אין נפגעים אך נגרם נזק לכלי רכב בעיר.

8:55 – בשעה האחרונה נורו שלושה מטחים לעבר המועצה האזורית אשכול – כך מסרה דוברות המועצה. אין נפילות בתוך ישובים ולא נגרם נזק. אישה אחת נפצעה באורח קל כתוצאה מריצה לממ"ד. בנוסף לכך, אותרו בלונים חשודים בשטחים חקלאיים במועצה. הבלונים מטופלים על ידי חבלני משטרה.

8:51 – אזעקות בזמרת ושובה, כפר מימון ותושיה, שוקדה, בית הגדי, נתיבות, תקומה וחוות יזרעם

8:48 – מפקד אוגדת עזה תא"ל אליעזר טולדנו ביקר במרכז ההפעלה בשדרות ושוחח עם ראש העיר אלון דוידי והנהגת העיר. מפקד האוגדה סקר את תמונת המצב המבצעית וקרא לחדד את הנחיות פיקוד העורף שהוכחו כמצילות חיים.

8:45 – בתי המשפט יפעלו היום במתכונת של שמיעת סעדים דחופים בלבד בבתי המשפט שנכללים בהנחיית פיקוד העורף במחוז דרום, מחוז ת"א ומחוז מרכז. בנתניה וכפר סבא, ישמעו דיונים כרגיל.

8:39 – בעיריית רמת השרון פתחו הבוקר את המקלטים בעיר, למרות שלא יצאה הנחייה מפיקוד העורף. הלימודים יתקיימו כסדרם.

8:37 – אזעקות בזמרת ושובה

8:36 – אזעקות בכפר מימון ותושיה, שוקדה, נתיבות

8:32 – מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב מסר כי כל שגרת הלימודים בדרום התבטלה בדרום ובכל גוש דן. בנוסף, בוטל את כל המערך של 161 טיולים, שהתקיימו בדרום ונפתח חדר מצב.

8:31 – אזעקות בניצן, ניצנים, אזור תעשייה עד הלום, אשדוד, גן יבנה, אמונים, בית עזרא, גבעתי, עזר, שדה עוזיהו, שתולים, בני דרום, ניר גלים, גן הדרום, מתחם בני דרום, אזור תעשייה צפוני אשקלון, אשקלון, באר גנים, ניר ישראל

8:25 – אזעקות בכפר מימון ותושיה, נחל עוז, עלומים, זמרת ושובה, כפר עזה, סעד

8:23 – אזעקות בשרשרת, זמרת ושובה, כפר מימון ותושיה, סעד, רעים, פלמחים

8:22 – אזעקות ביושיביה, בית הגדי, נתיבות, תקומה וחוות יזרעם, תקומה

8:17 – אזעקות בנחל עוז

8:15 – כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה בתגובה לשיגורים מהרצועה לעבר ישראל.

8:14 – אזעקות בנתיב העשרה, יד מרדכי

8:12 – אזעקות באשדוד, גן יבנה, שתולים, בני דרום, ניר גלים, יבנה, בן זכאי, גן הדרום, כפר אביב, כרם ביבנה, מתחם בני דרום, קבוצת יבנה, מעון צופיה, כפר הנגיד, אזור תעשייה עד הלום, בית עזרא, ניצן

8:09 – אזעקות בכיסופים

8:00 – אזעקות בראשון לציון – מערב, פלמחים

7:59 – אזעקות בתל אביב, יפו, בת-ים, חולון

7:50 – אזעקות בבית אלעזרי, בית חלקיה, גדרה, גני טל, חפץ חיים, קדרון, מזכרת בתיה, קריית עקרון, גני יוחנן, חצב, יד בנימין, בני ראם, מישר, משגב דב, תלמי יחיאל, אזור תעשייה כנות, ביצרון, בני עי"ש, גן יבנה, כנות, נווה מבטח, פארק תעשייה ראם, אחווה, ינון, כפר אחים, כפר הרי"ף וצומת ראם

7:45 – אזעקות בשדרות, איבים

07:43 – אזעקות במבטחים עמיעוז ישע

07:42 – אזעקות במבטחים עמיעוז ישע

07:42 – אזעקות בנחל עוז, סעד, עלומים

07:40 – אזעקות בארז, כרמיה, יד מרדכי, נתיב העשרה

7:37 – עיריית שדרות הודיעהעל נפילה נוספת בחצר בית בעיר. אין נפגעים אך נגרם נזק.

7:28 – אזעקות באזור תעשייה הדרומי אשקלון, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה

7:27 – בעקבות ההסלמה בדרום, ולאחר התייעצות עם פיקוד העורף, הורו ראשי כמה מהרשויות במרכז ובדרום על ביטול הלימודים ופתיחת המקלטים. בין היתר, בוטלו הלימודים בתל אביב, בת ים, ראשון לציון וחולון.

7:22- פיקוד העורף הנחה כי כל מקומות העבודה שאינם חיוניים בגוש דן – יישארו סגורים.

7:19 – רקטה פגעה בחצר בית בשדרות – כך נמסר מעיריית שדרות. לא היו נפגעים.

7:15 – הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 09:00 בקריה בתל אביב. שרי הקבינט קיבלו הנחיה שלא להתראיין.

6:43 – שני בני אדם פונו לבית החולים אסותא באשדוד ברקע האזעקות בדרום: גבר בן 45, נפגע חרדה, וצעירה בת 18, שנחבלה קל בדרכה למרחב המוגן.

7:10 – אזעקות באזור תעשייה הדרומי אשקלון, מבקיעים, בית שקמה, גיאה, יד מרדכי, כרמיה

07:06 – אזעקות באור הנר, ארז, מפלסים, מטווח ניר עם, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, שדרות, איבים

7:05 – אזעקות בפארק תעשיות פלמחים, גן שורק, גבים, מכללת ספיר, ארז, מפלסים, מטווח ניר עם, חולון, פלמחים, ראשון לציון – מערב, ניר עם, שדרות, איבים,

7:04 – אזעקות באזור תעשייה צפוני אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, מבקיעים, אשקלון, באר גנים, ניצן, זיקים, כרמיה

6:59 – אזעקות בניר עם, שדרות, איבים, מפלסים, מטווח ניר עם

6:57 – אזעקה בנתיב העשרה

6:51 – אזעקות בשדרות, איבים, ארז, מטווח ניר עם, ניר עם, חוות שיקמים

6:38 – אזעקות בנתיב העשרה, זיקים, כרמיה

6:35 – אזעקות באשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, אזור תעשייה צפוני אשקלון, באר גנים

6:29 – אזעקות בניר עם, שדרות, איבים, גבים, מכללת ספיר, מפלסים, מטווח ניר עם

6:19 – אזעקות בנחל עוז, כפר עזה, עלומים

6:18 – אזעקות בכפר עזה, סעד

6:04 – אזעקות באשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, זיקים, כרמיה, ניצן, ניצנים

5:50 – אזעקות באשדוד, בית אלעזרי, גדרה, קדרון

5:09 – לאחר החסיול ברצועה, בוטלו הלימודים באזור עוטף עזה – כך הודיע פיקוד העורף. זאת לאחר שצה"ל הפציץ את ביתו של בכיר בארגון הג'יהאד הפלסטיני.

5:04 – בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי הותקף הלילהמבנה שבו שהה בכיר מפקדי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא – כך נמסר מדובר צה"ל. מדובר במי שחולל הלכה למעשה את רוב פעילות ההארגון ברצועה והיווה "פצצה מתקתקת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
19 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה חלק מקפיין הליכוד…..

כבר שיעשו בחירות הרי יום שלישי היום וכבר אין לימודים….

בס"ד
השבת תובעת את עלבונה, כנראה שיש קשר ישיר בין המתיחות לחילולי השבת ע"י העיריות השונות.

ממשלה של פחדנים העם מגבה אןתם לסיים הסיפור אחת ולתמיד והם לא רוצים אסלמה אל תירצו תקבלו טילים לפנים

ליברמן: אם ביבי וחמאס לא יגיעו להסדרה אני אתמוך בצד השני.

לסתם אחד
מה הקשר קמפיין הליכוד?????

יש מחר לימודים

זה המחיר שאנחנו משלמים על ההתגרות באומות של המדינה הציונית

לפי דעתי צריך לצאת ליער להתפפלל להתפפלל להתפפלל ה' שיתן דעת ליביב נתניוה שכיכנס בערבים אחד אחד עד שעזה תאיה בידים של ישראל

יעדי בזבוז טילים. המחבלים נמצאים בבתי חולים בעזה, מה נראה לכם יחקו לכם ביעדי טרור?

יש שתי מדינות בארץ מדינת תל אביב ומדינת הדרום כל עוד שלא קורה בתל אביב כלום הכל בסדר לממשלה

ל"רב" יוסף חיים
מחילה מכבודך!
לפני שאתה שולח תגובה —–תלמד לחשוב? ???

ל"רב" יוסף חיים
מחילה מכבודך!
לפני שאתה שולח תגובה —–תלמד לחטוב? ???

אל תתדאגו עוד כמה שעות נתניהו יעביר מסר מפויס לחאמס והם יסכימו לסלוח ישלחו טיל או שנים לסיום ולילה טוב,
רק לחשוב שכשלט פה המערך (העבודה כהיום) לדבר עם אש"ף זה היה פלילי.

באחד התגובות אמרתי שחזיתי שמלחמה קרובה לבוא. וזאת רק ההתחלה. זאת הולכת להיות מלחמת התשה לצבא הציונים. זה קורה אחרי ההילולא של מאמע רחל. ומצפון עוד תפתח רעה. לא הולך להיות לילה לבן אחד. הולכים להיות הרבה לילות לבנים. זה טוב ויעזור להחזיר כמה מעם ישראל בתשובה. לקרב את הרחוקים בזכות הצרה כשימצאו את עצמם בממד. וללמד את ביבי אחת ולתמיד שעם מחבלאיא לא עושים שלום לעולם. הבא להרגך השכם להורגו.

לדוד כהן ,
התכוונתי לומר שכל הסבב הנוכחי הוא כדי שיהיה לנתניהו מה לענות למצביעיו לגבי מחירי הדירות ושאר תחלואי החברה,
ועל זה יתבסס הקמפיין ההפחדה הקבוע.

זה כבר מתחיל להיות משעמעם.
המהלכים מאד צפויים כמו בכל מבצע. צה"ל מחסל את אחד מבכירי עזה. ארגונים שונים מעזה משגרים רקטות. מצרים מתערבת כדי לפייס ולגשר והמערך חוזר על עצמו ברוטינה….
העם רוצה שינוי!

לכל אלו המגיבים שצריך להכניס בערבים לא לשכוח זה גורם לכך הלחימה רק ביטול המדינה הציונית לגמרי והבאת שלטון אחר לדוג' הבריטים ישים סוף לכל המלחמות כמו שהיה לפני 100 שנה .

איזה שטויות.
הרי גם לפני קום המדינה. היו פרעות נוראיות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture