Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שנפגש עם גנץ: נתניהו וליברמן ייפגשו ביום ראשון

הפגישה שתוכננה להיום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, בוטלה. מהליכוד נמסר כי ליברמן זומן לפגישה עם ראש הממשלה ביום ראשון בשעה 17:00. ליברמן: "אמשיך לעשות כל מאמץ למנוע מערכת בחירות שלישית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפגישה שתוכננה להיום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, בוטלה. מהליכוד נמסר כי ליברמן זומן לפגישה עם ראש הממשלה ביום ראשון בשעה 17:00. כזכור, במהלך השבוע נפגש נתניהו עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, ובכיר המפלגה יו"ר וועדת החוץ והביטחון ח"כ גבי אשכנזי, אך מטרת הפגישה הייתה עדכון ביטחוני בעקבות ההסלמה בדרום.

ליברמן אמר הבוקר בתום פגישה עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ כי, "החלפנו דעות, מה שחסר לי זאת הודעה ברורה, חדה, של כל ראשי כחול לבן, שהם מקבלים את מתווה הנשיא. מנתניהו שמענו לאו חזק, שמענו שהוא לא מקבל את כל ההצעה כפי שהצעתי. פה לא שמעתי לא, אבל גם לא שמעתי כן בצורה חיובית, בצורה פוזיטיבית, זה מאוד חסר. אני אמשיך לעשות כל מאמץ למנוע מערכת בחירות שלישית ולהקים ממשלה לאומית רחבה".

ליברמן הוסיף בהצהרה משותפת עם גנץ בכפר המכבייה כי, "אני חושב ששני המרכיבים הקריטיים לממשלה כזאת זה כחול לבן והליכוד, אמרתי שאם שני יצליחו להגיע לעמק השווה ולהקים ממשלה, אם ירצו בלעדינו אנחנו יכולים להביא 8 מנדטים בונוס, ללא תמורה, אבל קודם כל שתוקם ממשלה מהסוג הזה. האתגרים הביטחוניים והכלכליים להערכתי על כך ברורים שכל בר דעת מבין שאין דבר גרוע יותר מלדרדר את כל המדינה למערכת בחירות".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר כי, "סיימנו פגישה טובה בה ניתחנו את המציאות. למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק – אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום. קבענו להיפגש בתחילת שבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון. היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

כזכור, ליברמן נפגש השבוע עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ושוחחו בין היתר על המתווה שהציע הנשיא לנתניהו ולגנץ אשר בבסיסו מספר עקרונות הדורשים סיכום מדויק בין שני הצדדים. הנשיא חזר באוזני ליברמן על פרטי המתווה כפי שהציגם בפני הציבור והדגיש כי הוא נכון לעמוד לרשות הצדדים בכל הבהרה נוספת שתדרש לטובת הקמת ממשלה מהר ככל הניתן.

פגישות ליברמן עם ריבלין וגנץ, וכן תכנון הפגישה עם נתניהו, הן בעקבות האולטימטום שהציג במוצאי שבת לנתניהו וגנץ במטרה לפתור את הפלונטר הפוליטי: "גנץ צריך לקבל את מתווה הנשיא כולל הנבצרות ונתניהו צריך להיפרד מהגוש החרדי-משיחי שלו", כלשונו. לדבריו, "מי שיקבל החלטה לא נכונה – אנחנו בישראל ביתנו נסיק את המסקנות. מי שיקבל החלטה לא נכונה – אנחנו נתמוך בצד השני".

בישיבת סיעה ביום שני השבוע אמר כי "אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולקרוא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולגנץ להתעלות על השיקולים האישיים הפרסונליים הזרים ולהקים ממשלת אחדות לאומית במהירות האפשרית". עוד הוסיף, "יש לכם ביחד 65 מנדטים. אתם לא זקוקים לאף אחד. תקימו ממשלה. אם יש מחלוקת – תטילו מטבע". עוד הבטיח כי, "אנו נצביע בעד משלת אחדות גם בלי להיות חברים בקואליציה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture