Hadas Parush/Flash90

שי ניצן פנה לשופטים ופרקליטים שיגנו על הפרקליטות – הנשיאה חיות זעמה

פרקליט המדינה שלח מכתב שורת בכירים לשעבר בפרקליטות, בהם ארבעה שופטים מכהנים, וביקש מהם להתגייס למאבק התקשורתי בטענות כלפי הפרקליטות. נשיאת ביהמ"ש העליון נזפה בניצן, שהודה בטעות והם יוסרו מרשימת התפוצה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרקליט המדינה, שי ניצן, שלח שלשום לרשימת מכותבים בדואר האלקטרוני, מכתב חסר תקדים ובו הוא מעדכן אותם בסוגיות שבהן זוכה הפרקליטות לביקורת בתקופה האחרונה, בעיקר בהקשר של תיקי ראש הממשלה, ומבקש לגייס אותם להגנתה – כך חשף קלמן ליבסקינד ב'מעריב'.

בין המכותבים שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, בעבר בכיר בפרקליטות המדינה, וכן כמה שופטים בבית המשפט המחוזי, בהם גם מי שעשויים לעסוק בהמשך בתיקי ראש הממשלה, אם יוגש נגדו כתב אישום. ניצן שלח את המכתב, בין השאר, גם לפרקליטים שהועסקו בעבר בפרקליטות, והיום פועלים מולה כמייצגים של לקוחות וארגונים שונים.

את המכתב שנשלח, כאמור, שלשום, קיבלה גם נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, שאתמול תקפה במילים קשות את שר המשפטים, אמיר אוחנה, בעקבות ביקורתו על הפרקליטות. "ביקשתי מכל מי שמוכן להסכים לכך להופיע בתקשורת בנושא", כתב ניצן והתייחס לפגישה שקיים השבוע עם בכירי הפרקליטות לשעבר, "כדי להתייעץ עימם בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות".

עוד כתב ניצן: "בהמשך להצעות שעלו בישיבה, בכוונתנו להעביר אליכם מידע רלוונטי בזמן אמת, הרלוונטי לדיון הציבורי על הפרקליטות. עשינו זאת בעבר מעת לעת, אך בכוונתנו לעשות זאת בתדירות גבוהה יותר". למכתב צורפו כמה מסמכים, שיסייעו למכותבים להדוף את הביקורת על הפרקליטות, בהם מכתב מאת היועמ"ש הדוחה את בקשת פרקליטי נתניהו לפתוח בחקירת ההדלפות מתיקי החקירה.

בעקבות כך, נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שוחחה הבוקר עם פרקליט המדינה שי ניצן, וביקשה ממנו לא לפנות לשופטים מכהנים בנוגע למאבק במתקפות על הפרקליטות. בהודעה שהפיצה הנשיאה חיות נכתב כי "בשיחה שקיימה עם פרקליט המדינה הבוקר הבהירה כי אין מקום להכללת שמותיהם של שופטים מכהנים ברשימות התפוצה וביקשה לפעול להסרת שמות השופטים המכהנים מרשימות התפוצה.

בפרקליטות פרסמו הבהרה בעקבות הפרסום ומסרו כי, "הנהלת הפרקליטות נוהגת מזה שנים לשמור על קשר עם פורום יוצאי הנהלת הפרקליטות, ובמסגרת זו לקיים גם מפגשים וכן להעביר לידיהם מעת לעת עדכונים והודעות שמפרסמת הפרקליטות לציבור ולתקשורת, על מנת שיכירו את הדברים".

"אתמול הוציא פרקליט המדינה מייל עדכון לכל יוצאי הנהלת הפרקליטות בעבר המעדכן אותם כי הוא נפגש עם כמה מנהלים לשעבר כדי להתייעץ עמם בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות שרבו לאחרונה, וביקש ממשתתפי הישיבה כי יסכימו להופיע בתקשורת כאשר עולה נושא הפרקליטות.

"המייל נשלח לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר, המונה עשרות מנהלים, ובכלל זאת הופץ בטעות גם לארבעה מנהלים לשעבר המכהנים כיום כשופטים, שנכללו ברשימת התפוצה הגנרית. מובן מאליו כי לפגישה לא הוזמנו שופטים מכהנים ואיש לא העלה בדעתו לבקש משופטים מכהנים להופיע בתקשורת". עוד הוסיפיו בפרקליטות כי, "יובהר כי שופטים מכהנים ממילא אינם מתראיינים בתקשורת בענייני הפרקליטות או בכלל, וגם אינם מגיעים למפגשים אלה".

"בעקבות איתור התקלה הורה פרקליט המדינה להשמיט את ארבעת השופטים המכהנים מיידית מרשימת התפוצה. עוד יודגש כי המידע שהועבר למנהלים לשעבר היה מידע פומבי וגלוי ומעולם לא הופץ אליהם שום מידע שאינו פומבי. עדכון על כך נמסר הבוקר לנשיאת ביהמ"ש העליון. צר לנו שטעות זו שאירעה בתום לב נוצלה להעלאת טיעונים מופרכים בדבר "תדרוכים פסולים" כביכול של פרקליט המדינה לשופטים מכהנים. במסגרת המייל כאמור לא נשלח דבר שלא פורסם בהודעות דוברות רשמיות, ואין פגם בעדכונם ובשיתופם של יוצאי הפרקליטות באתגרים הברורים בימים אלה, כנהוג וכמקובל בארגונים רבים אחרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תיראו מופתעים…. אוי הדג מסריח מהראש !!
אין בית משפט יש הצגה….

מי אמר ניגוד ענינים?

יש מקרים שמסתפקים בנזיפה ויש מקרים שמאמללים חיים של בן אדם ומדינה שלמה.
שי ניצן פנה לשופטים מכהנים שעשויים להיות אלו שיכריעו בתיקי נתניהו ובסך הכל ננזף כי הוא כנראה בצד הנכון…

שי ניצן שלח מכתבים לשופטים .בדעבד שיחמרו עם ביבי.ולא יגנו על הפרקליטות .זה לא שוחד שיגנו עליו עכשו כל השופטים צריכים לפסול עצמם מלישפוט את ביבי

חיות חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח ניצן חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

לחשוף מה שכבר אצלו במייל בשבע השנים האחרונות לפחות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture