Hadas Parush/Flash90

בכיר ב'כחול לבן': "אם לא נצליח להקים ממשלת אחדות, נקים ממשלת מיעוט"

גנץ: "ההיסטריה של נתניהו מצביעה שהוא מוביל לבחירו. בסוף השבוע נעשתה יריית הפתיחה לקמפיין שלו". גורמים בכחול לבן: "אנו מעוניינים בממשלת אחדות ליברלית אבל גם לא מורידים שום אופציה מהשולחן". בנט לגנץ: "צו השעה - ממשלת אחדות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ סבור כי המתקפה התקשורתית של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגדו בדבר כוונתו להקים ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות היא חלק מקמפיין הבחירות שלו לכנסת ה-23: "ההיסטריה של נתניהו מצביעה שהוא מוביל לבחירות", צוטט גנץ אומר למקורביו הבוקר ב'ידיעות אחרנות'. "בסוף השבוע נעשתה יריית הפתיחה לקמפיין שלו".

מנגד, גורמים בכחול לבן צוטטו בעיתון מאשרים כי אכן אינם פוסלים ממשלה שכזאת: "לא השתנה שום דבר דרמטי ממה שאמרנו לאורך כל התקופה האחרונה: אנו מעוניינים בממשלת אחדות ליברלית אבל גם לא מורידים שום אופציה מהשולחן. כל פרשנות אחרת נובעת במקרה הטוב מרצונו להבטיח שנלך לבחירות ובמקרה הרע מפראנויות וחוסר יכולת להשלים עם האופציה שיוחלף. ההתנהלות של נתניהו מקטינה כל יכולת לתת בו אמון".

גורם בכיר בכחול לבן אמר דברים דומים ל'מעריב': "אם לא נצליח להקים ממשלת אחדות רחבה עם הליכוד, השאיפה היא להקים ממשלת מיעוט, או כלשונם 'ממשלת מעבר זמנית' או 'ממשלת אין ברירה', עד יום רביעי בחצות, מועד פקיעת המנדט שבידי גנץ, מתוך תקווה לצרף אליה מפלגות נוספות בהמשך, אולי לאחר הגשת כתב אישום נגד נתניהו".

על פי הדיווח בעיתון, בכחול לבן מקווים לסיים את המו”מ הקואליציוני עם ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי, במטרה לנסח קווי יסוד שיאפשרו להקים ממשלה צרה. עם זאת, במפלגה הודו כי המפתח מצוי אצל יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שטרם הכריע סופית באיזו אופציה תתמוך מפלגתו. כל עוד לא פקע המנדט של גנץ, ניתן להרכיב ממשלת מיעוט ברוב רגיל בכנסת. ב -21 הימים שלאחר מכן ניתן יהיה להקים רק ממשלה שנתמכת לפחות על ידי 61 ח”כים.

בתוך כך, שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס הבוקר לאפשרות של הקמת ממשלת מיעוט ואמר כי, "אם ממשלת ישראל היתה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת, 25 המחבלים שחוסלו השבוע היו עדיין בחיים. ‏מבחינת אותם ח"כים פעולת צה"ל היתה 'רצח', כלשונם. ‏אני קורא לבני גנץ לא לתת לכך יד". בנט קרא לגנץ: "אל תיתן יד לממשלת מיעוט, צו השעה – ממשלת אחדות".

 

דיווח: ליברמן נתן אור ירוק לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מר גנץ תקים ממשלת מיעוט ואני כליכודניק אתמוך בה . אתה יודע למה ? כי היא תחזיק כמה ימים ואז תסיים את הפוליטיקה שח השמאל העכור לצמיתות .. ואתה ויהיר ואיווט ההזויים עוכרי ישראל שיכורים להגיע לכסא הגדול מימך אלף מונים . בגדתם באימון שנתנו בכם בוחריכם . וגם רשימת הטרוריסטים שונאי ישראל יעלמו מהמפה . מר גנץ אתה מטורלל עד הקצה .. כל שכן יהיר ואיווט הרשעים

השמאל התחרפן ..גנץ היה רמטכ"ל שסיכן את בטחון המדינה ולא ידענו .. בוגי הפקיר חיילים והיה התובע של אליאור עזרייה שעשה בדיוק מה שצריך . אשכנזי הרמכ"ל המהולל הלוחם הדגול עכשיו מתחבר לתומכי שהידים . מה נהיה מיכם . מה זה אתם מסוממים . שכרון כסא וכבוד שיבש לכם את הקצת שהיה לכם ?

מפחיד

מה הולך במדינה הזאת?
אחרית הימים ממשלת ערבים.בדיוק כמו שחזו אבותינו!

הגיע הזמן להעיף את ביבי הצבוע אומנם הוא עשה הרבה אבל הזמן שלו חלף

בס"ד
טעות פטאלית , של ח"כ יעקב אשר, שהזמין את גנץ לחתונה שלו, זה חוסר כבוד עצמי ממדרגה ראשונה, גנץ לא רוצה אותנו, הוא רוצה ממשלה ליברלית חילונית וכל מיני שטויות כאלה ולכן רוצה לפרק את גוש הימין. אני לא מבין אין הוא הוזמן לחתונה בזמן שהוא נותן לנו סתירה בפנים ? צ"ע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture