נשמתו עלתה למרומים על קברי קדושים: הרב דוד לוי זצ"ל

טרגדיה בקהילת "שובה ישראל" בעיר: הרב דוד לוי מחשובי הקהילה נספה בתאונת דרכים טראגית שארעה במרוקו בעת שנסע להתפלל על קברי צדיקים, יחד עם רבו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, בנו, היתום בן השבע ספד לאביו וזעק בקול: "מי ידליק את החנוכיה בחנוכה?"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מרדכי כהן

בצער רב ובתדהמה התקבלה הבשורה המעציבה על פטירתו הטראגית של אדם יקר, מזכה הרבים, מסור בכל נימי נפשו לתורה ולחסד, הרב דוד לוי זצ"ל מקהילת "שובה ישראל" שנהרג בתאונת דרכים קשה כאשר נמחץ בין שני אוטובוסים בפניא דמעלי דשבתא בעיר מוגאדור שבמרוקו בסמוך לציונו של הרה"ק רבי חיים פינטו זצוק"ל, בעת ששהה עם קבוצה גדולה של יהודים מהעולם כולו שהגיעו למסע קברי צדיקים עם האדמו"ר רבי יאשיה פינטו שליט"א גאב"ד מרוקו.

בהתערבות אנשי ממשל מטעם מלכות מרוקו ועוד עסקנים חשובים, דאגו לכבוד הנפטר עד להבאתו לקבר ישראל וכבר ביום שני לפנות בוקר ארונו נחת בישראל.

הרב דוד לוי זצ"ל נמנה מאז שהקים את ביתו מחשובי קהילת "שובה ישראל", ששם היה ידוע כעובד ה' איש של תורה וחסד, מזכה את הרבים בשיעורי תורה, דבוק בלו"נ במסירות רבה לרבותיו והיה מתנהג בצניעות ובפשטות. בעל מידות טובות עם לב רחב ועין טובה, היה משתדל לעזור בכל נושא ולהיות אוזן קשבת בעזרה לזולת והכל במאור פנים.

למרבה הצער נספה בשיא פריחתו בתאונת דרכים קטלנית שארעה כאשר שהה במרוקו לשם נסע להשתטח על קברי צדיקים יחד עם קבוצה מחברי הקהילה.

"כואב על פטירתו הטראגית של הרב דוד לוי ז"ל בתאונה במרוקו", כתב יו"ר התנועה השר הרב אריה דרעי וציין כי המנוח היה "מעמודי התורה והחסד באשדוד, מנהל כולל ופעיל מסור של תנועת ש"ס אשר תרם רבות להצלחתה, וכל בנותיו לומדות ברשת החינוך 'בני יוסף'. תנחומים כנים למשפחתו ולרעייתו הכאובה ומתפלל שהקב"ה יאמר די לצרותנו. יהי זכרו ברוך".

ר' אבי אמסלם, ממ"ק ראה"ע כששמע את הבשורה במוצ"ש הביע את כאבו ואמר: ערב עצוב וקשה, על הבשורה הקשה בלכתו של ר' דוד לוי מיקירי העיר ומעמודי החסד של העיר. בלתי נתפס גודל האסון, גם לי ברמה האישית על חבר יקר שזכיתי להכיר שנים רבות ובפרט בשנים האחרונות התחזק הקשר והידידות.

עוד באותו יום מר ונמהר שמעתי מחבר טוב ששוחח עם ר' דוד ז"ל שביקש לעזור למשפחות נזקקו עוד לפני השבת קשה לחשוב שכעת הוא לא איתנו. זו בשורה קשה לעיר אשדוד לקהילת שובה ישראל, לחברים, למשפחה, ולכלל עם ישראל.

היית ראשון לכל דבר שבקדושה. אנחנו נשתדל להמשיך להגשים ולהנציח את דרכך, את החסדים ואת הדברים הטובים שהשארת לכל מי שהכיר אותך וגם למי שלא. נתפלל לבורא עולם שיאמר לצרותינו די, יתן כוחות למשפחה לרעייתך והיתומים להתמודד עם האובדן הגדול. ‏ברוך דיין האמת – צר לי עליך אחי דוד נעמת לי מאוד.

ביום ראשון שוחח רבו האדמו"ר רבי יאשיה פינטו גאב"ד מרוקו עם אלמנת רבי דוד זצ"ל ומסר דברי ניחומים, בדבריו ספד לו ואמר: "רבי דוד היית אחד יחיד ומיוחד, ומסרת את נשמתך בכניסת שבת, ובזמן שכל הקהילה הקדושה בהתעלות הנפש עצומה, בדבקות גדולה בהקב"ה. כואב לנו כאב גדול, מי יתן נפשי כפרתך, אהבתי את רבי דוד כבן ממש, מהמיוחדים בישיבה ומיושבי המזרח. בליבי אנחנו יודעים שהמיתה הקשה והמשונה הזאת, היא חלק ממלחמת השטן בקדושה ובטהרה ובעבודת ה' של הישיבה. וזה התשובה של השטן לספר דברים, ולהנהגות והמנהגים הקדושים של הקהילה".

בהתערבות אנשי ממשל בכירים מטעם ממשלת מרוקו ועוד עסקנים חשובים, דאגו לכבוד הנפטר עד להבאתו לקבר ישראל וכבר ביום שני לפנות בוקר ארונו נחת בישראל.

האישורים להעברת הנפטר ארצה התקבלו ביום ראשון בשעות אחה"צ ומלווי הנפטר עלו על המטוס, ביניהם בנש"ק רבי ירחמיאל מנחם פינטו ועוד נציגים מהקהילה היהודית שבמרוקו. לאחר נחיתת ביניים קצרה נחתו בשעות הבוקר המוקדמות בישראל ביום שני. משדה התעופה נסעו הישר לישיבת "שובה ישראל" באשדוד, אשר שם קבע את לימודיו ואת פעילות החסד הגדולה שהיה קשור בבית התמחוי של המוסדות ועוד. במשך שעות הבוקר קראו סביב מיטתו תהילים אברכי ותלמידי הישיבה. בצהריים התקיימה הלוויה, כשבפתח הישיבה ספדו רבני הישיבה, משם המשיכו לבית הכנסת שבבית האדמו"ר רבי יאשיה פינטו בעיר ומשם לבית העלמין.

בפתח בית העלמין המתינו למיטה אלפים רבים לחלוק לנפטר כבוד האחרון. את מסע ההספדים פתח בקול מרטיט הגה"צ רבי חיים פינטו רבה של אשדוד וזעק מקירות לבו, מה זאת עשה לנו אלוקים?, רק יום קודם לכן זכו להתפלל על ציונו הקדוש של סבא קדישא רבי חיים פינטו זצוק"ל ולמחרת אצל נכדו רבי חיים פינטו השני זצוק"ל. כידוע כל אדם בא לעולם להשלים יעודו והולך לעולמו, יש כאלו בגיל צעיר ויש כאלו בגיל מבוגר המנוח השלים את יעודו בגיל מא' שנים. בדבריו הזכיר את מעלותיו הגדולים וקרא להתחזק ולהתחבר למידת האמת והיושר. בסיום דבריו הודה למלך מרוקו ולאנשי הממשל שפעלו ועשו רבות למען כבודו של הנפטר מהרגע הראשון, ביניהם נשיא הקהילה היהודית מר סרג' ברדוגו, מר יוסף בן-חמו, ור' מואיז חמו ראש הח"ק. כן הודה לרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שנרתם בכל כוחו להביאו לקבורה בדרך של כבוד הראויה.

בנש"ק הרב ירחמיאל מנחם פינטו הביא דברי הספד בשם אחיו האדמו"ר רבי יאשיה פינטו שציין את צדקותו ואת עבודת ה' שהיתה לו מתוך מסירות נפש.

הרה"ג ר' שמואל אוחנה מראשי ישיבת "שובה ישראל" פתח בקול בוכים על האובדן הגדול והחלל עם פטירתו של רבי דוד שהיה איש תורה וחסד בכל עת.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית נשא דברי הספד והתעוררות וקרא להתחזק בבין אדם לחבירו.

גיסו הרב דוד רווח נשא דברי התעוררות תוך כדי שציין את מעלת החסד הגדולה שהיתה ועל עזרתו הרבה בקרב בני נוער רבים שהשיבם למוטב.

הרב נחמיה קראוואני מרבני ישיבת "שובה ישראל" סיפר שכבר בליל שבת הגיע אליו שליח גוי וסיפר לו את הבשורה ומיד התפללו עליו מתוך תקוה שעדיין עודנו בין החיים וציין את מעלותיו הגדולים בתוככי הישיבה.

הרה"ג ר' מאיר אבוחצירא רו"כ "תורה לשמה" ורבה של הסיטי נשא דברי התעוררות והדגיש כי השם דוד הוא שם נעלה וגדול וציין שזכה להסתלק מהעולם במעלי דשבתא, שזוהי זכות גדולה וסימן יפה לו כמובא בגמ'. המנוח היה לסמל, לדוגמא ולמופת לכולם, הכאב הוא בכלל לכל תושבי אשדוד ולקהילת "שובה ישראל" בפרט ובודאי בפטירתו התבטלה גזרה קשה מעל עם ישראל וכאן המקום לעורר על חילולי השבתות, השבת זועקת עוד ציין כי זכה להיפטר ע"י שאינו יהודי כפי שביקשו קדושים וגדולים שנזכה להתחזק באהבת ישראל כמידתו של המנוח, ויאמר הקב"ה די לצרות עמך ישראל, יהי זכרו ברוך.

את חתימת ההספדים חתם בקול מתוק וכואב בנו הקטן מאיר נ"י כשהוא רק בן שבע שנים כשקהל אלפים געו בבכיה, הילד היתום זעק "מי ידליק לנו את החנוכיה בחג חנוכה הקרוב"? "אבא היקר שלי, אני אוהב אותך ומתגעגע אליך", אמר הבן בשקט. אבא היקר, אני בטוח שתשמור עלינו מגן עדן, כמו שתמיד דאגת לנו, בורא עולם, בבקשה תביא כבר את המשיח, כדי שאבא הצדיק יקום לתחית המתים ואני יראה אותו, אני מבקש מכולכם לחזור בתשובה בשביל אבא שיקום. אבא שלי! אני מבטיח כמו שעשית המון בשביל זיכוי הרבים, גם אני אלך בדרך שלך ואחזיר כמה שיותר אנשים בתשובה שלמה, אבא אני מבקש ממך שתשמור עלינו מלמעלה כמו שתמיד דאגת לנו, אבא תתפלל על אמא שיהיה לה המון כח לגדל אותנו וסיים, אוהב אותך מאוד, מאיר.

בתום אמירת הקדיש, ערך האדמו"ר הגה"צ רבי חיים פינטו "התרת נדרים" למנוח ז"ל.

קודם צאת מסע ההלוויה נשא דברים קצרים ר' שניר אלמליח מעובדי ח"ק שסיפר על נס גלוי שארע בכל נושא הבאת ארונו של הנפטר זצ"ל מחו"ל לישראל בזכות סגולה ותפילה מיוחדת מהרה"ק רבי חיים פינטו זצוק"ל.

הותיר אחריו את הוריו שיחי', רעיתו, וארבעה ילדים שהקטן ביניהם הוא בן שנה בלבד.

תנצב"ה

בני המשפחה יושבים שבעה ברחוב תמוז 7 רובע יב'.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture