יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בנאומו הערב, צילום: אבישג שאר-ישוב.

גנץ: "בשלושת הימים שנותרו, עדיין יש תקווה שנצליח למנוע בחירות מיותרות"

יו"ר כחול לבן התייחס לטענות מצד רה"מ לפיהם לפיד הוא הקובע האמיתי במפלגתו ואמר: "אני מתייעץ עם שותפיי ועם אנשים נוספים ומקבל החלטות. אני ולא אף אחד אחר". גנץ עקץ את נתניהו: "נתניהו הזכיר כמעט 60 פעמים את המילה אני"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן,חה"כ בני גנץ נאם הערב בכנס מקור ראשון והביע תקווה שיצליח להקים ממשלה עד לפיזור הכנסת: "בשלושת הימים שנותרו, עדיין יש תקווה שנצליח למנוע בחירות מיותרות", אמר גנץ ושלל את האפשרות שמפלגתו תתמוך בהצעת השר דרעי לקיים בחירות ישירות. לדבריו הוא יקים ממשלה "לא בספינים של שינוי שיטה שיחזירו אותנו לאותו הפלונטר".

"יש למנוע בחירות מתוך תפיסת אחריות". הוסיף יו"ר כחול לבן, "לכן אעשה כל מאמץ במסגרת הערכים המובילים אותי ומבלי לוותר על עקרונות היסוד שלי בכדי למנוע בחירות שכאלו". גנץ התייחס לטענות מצד ראש הממשלה נתניהו לפיהם לפיד הוא הקובע האמיתי במפלגתו ואמר: "אני מתייעץ עם שותפיי ועם אנשים נוספים ומקבל החלטות. אני ולא אף אחד אחר".

את דבריו פתח גנץ בעקיצה לנתניהו כשאמר: "אשתדל להזדרז. זה לא יקח 38 דקות". הוא הוסיף: "מישהו אמר לי יותר מוקדם שהוא ספר היום בבוקר ונתניהו הזכיר כמעט 60 פעמים בנאומו את המילה אני".


"יש למנוע בחירות מתוך תפיסת אחריות" יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בנאומו הערב, צילום: אבישג שאר-ישוב.

יו"ר כחול לבן קרץ למצביעי הימין ואמר: "בואו נתחיל דווקא מאנחנו. קודם כל צריך לדבר על המחבר ביננו ועל השליחות המשותפת שלנו. רובנו מסכימים, למשל, שגם כלכלה חופשית צריכה לדאוג לחוליה החלשה בשרשרת החברתית שלנו. רובנו מסכימים שלא משנה איפה אדם גר- בצפון או בדרום, ביהודה ושומרון או בתל-אביב- המדינה חייבת לספק לו שירותים בסיסיים ותשתיות הולמות".

גנץ המשיך למנות את הדברים שלדבריו משותפים לרוב הציבור בישראל, כשלדבריו גם שינוי בסטטוס קוו בישראל הוא דבר מוסכם: "רובנו מסכימים שיום השבת חייב להיות יום המנוחה הלאומי ויום בעל משמעות ייחודית בישראל, אבל גם שלא צריך למנוע מהאחר לחיות לפי אורח חייו שלו".

"התרגלנו לאיזו חלוקה שצד אחד של המפה הפוליטית מספר כמה טוב פה וצד אחר אחראי להגיד כמה רע פה. אני כופר בכך. אני חושב שמימין ומשמאל צריכים להודות שטוב פה ושכולנו רוצים לחיות ולהישאר פה. כי זו האמת".

"העובדה שאין לכל ילד בישראל הזדמנות להצליח פוגעת גם בנו כחברה וגם ביכולתנו להתפתח ולהגדיל את הפריון, שעומד לפי בנק ישראל על 24% פחות מהממוצע ב-OECD. נתון שלא השתנה משמעותית בעשור האחרון. רק לפני שבוע התפרסם דו"ח פיז"ה שהצביע שישראל מובילה ב-OECD בפערים בחינוך".


"אין בי טיפת שמחה לאיד למצבו המשפטי של נתניהו". יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בנאומו הערב, צילום: אבישג שאר-ישוב.

יו"ר כחול לבן התייחס לתמיכה בראש הממשלה למרות שהוגשו נגדו כתבי אישום ואמר: "אני מזהה בתקופה האחרונה רבים שסבורים שניתן לסלוח על מעשי שחיתות, בשל הזדמנויות פוליטיות כאלו ואחרות. התמיכה בדרך מדינית ופוליטית גורמת לעיוורון אצל חלק מהאנשים המבקשים "לאתרג" את ראש הממשלה. אסור להסכים לכך. זה לא היה נכון בתקופות אחרות וזה גם לא נכון בימים אלו. חלק מתפיסת השותפות העמוקה בין המחנות בישראל צריכה להיות שההתנגדות לכל מעשה שחיתות אינה שייכת לצד מסוים. העמידה מול מנהיגות שנוהגת בדרכים לא ראויות, אסור לה לנבוע מתוך פוזיציה פוליטית. הדרישה למנהיגות נקיית כפיים חייבת להיות חלק מהסיפור המשותף של כולנו".

"אין בי טיפת שמחה לאיד למצבו המשפטי של נתניהו". הוסיף יו"ר כחול לבן, "עבדתי איתו כרמטכ"ל, ומאות פעמים הסתכלנו זה לזה בעיניים, וידענו לקבל החלטות קשות למען ביטחון מדינת ישראל".

"אני מזכיר לנתניהו שלמרות זכויותיו, והן רבות, גם לפניו מדינת ישראל הייתה חזקה- פנימית וחיצונית. אני מסתייג עמוקות ממנהיג שמאדיר את שמו באופן מוגזם ומקטין את מי שהיה לפניו או את מי שיבוא אחריו".

"מנהיגות צריכה לדעת לכבד את מי שהיה לפניה וגם לטפח ולסמוך על אלה שיבואו אחרינו. לא נתניהו לפני הכל. ישראל לפני הכל. יצחק רבין ולוי אשכול הובילו אותנו לניצחון המהדהד במלחמת ששת הימים שבו שחררנו את ירושלים. מנחם בגין הביא לנו את השלום ההיסטורי והאסטרטגי עם מצרים. שמיר ופרס הוציאו אותנו מהמשבר הכלכלי של שנות השמונים בכוחות משותפים. ואריאל שרון ושאול מופז כרמטכ"ל ניקו את קיני המחבלים במבצע "חומת מגן" והשיבו את השקט היחסי, יש לומר, ביהודה ושומרון ובעזה.
"לא אלמן ישראל"".

"כשניפטר מהשחיתות וניגמל מהפילוג, נוכל לשוב לדבר עניינית על ה-80% המשותפים. לתקן את הדרוש תיקון; להתמודד בהצלחה עם אתגרי הביטחון. לפעול יחד, למען המטרה הגדולה – מדינת ישראל, ואזרחיה".

"בהובלת נתניהו- עמדות לגיטימיות של ביקורת, למשל על מערכת המשפט ואכיפת החוק, מערכות שיש גם בהן מה לתקן כמו בכל מערכת, הופכות למתקפות שלוחות רסן על אנשים טובים וישרים המבצעים את תפקידם".

"בקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל". יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בנאומו הערב, צילום: אבישג שאר-ישוב.

יו"ר כחול לבן התחייב כי ממשלה בראשותו לא תמסור את בקעת הירדן: "מרוב שנתניהו מדבר על הבקעה- הוא שכח שצריך לעשות. לפני דיבורי סרק על סיפוח, יש לעסוק בפיתוח. אנחנו לא נדבר אלא נעשה- נטפל בתשתיות, בכבישים ובחקלאות. קבענו כבר, שבקעת הירדן היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל וכך תישאר לנצח נצחים. זה עניין ביטחוני ואסטרטגי- ולא רק עניין לקמפיין בחירות".

גנץ תקף את נתניהו גם בנושא ברית ההגנה עם ארה"ב ואמר "גם סוגיית ברית ההגנה עם ארצות הברית. נתניהו יודע היטב שכל המערכת הביטחונית לאורך שנים התנגדה לברית הגנה שיש בה כדי להכביד תגביל אותנו. לא סתם הסוגייה הזו לא הועלתה במשך שנים ארוכות גם כשהיו הזדמנויות".

"אני רואה בחומרה את הניסיון לגרור סוגיות ביטחוניות אסטרטגיות לתוך מהלכים של קמפיין בחירות- זה לא ראוי וזה לא נכון. לא אתן לזה לקרות. כחול לבן בראשותי תתמוך בכל מהלך ביטחוני נכון, בכל עת, ומכל פוזיציה".

"גם בהשבת ההרתעה הנדרשת בעזה, הרתעה שנתניהו שחק במו ידיו, כשלא עשה מספיק אחרי צוק איתן שהביא ל-3.5 שנים של שקט. אני מבין לחלוטין את מחאת התושבים וראשי הרשויות שם, ונעשה הכל כדי לסייע להם גם בתקופה הפוליטית הזו שנכפתה עלינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
18 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואתה בכל נאום מגוכך ,אתה אומר אני ואני ואני ואם אספור אגיע ל80 פעם, אבל אתה יודע מה תקשיב טוב, עדיף ובצדק מי שאומר אני וזה באמת נכון הוא עשה ואין חולק, מאשר מי שאומר אני ועדיין לא עשה כלום, אז אנא ממך קצת ענווה

אם באמת היה איכפת לך היחת נכנס לממשלה ומשפיעים ביחד נגד החמס, אבל אתה משקר

שמים לו את המילים בכפית.חלאס 3 ימים, 2 ימים….חשבתי שהוא עושה משהו.לא יכול להזיז אצבע קטנה בלי השותף שלו

הכל נשמע מאד כנה ואמיתי. ופתאום אני נזכר שהאיש רצה מאד להקים ממשלה עם האצבעות של אלו שקוראים בגלוי להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה, ומכנים את חיילי צה"ל ומפקדיהם (!) רוצחים ופושעי מלחמה. רק לא ביבי כי הוא סידר לעצמו כמה כתבות בוואלה.

דברים של טעם.
שכנעת אותי, אבל למה לפיד עדיין איתך?
אתה מצטייר כהאדם הכי ישר ולפיד הוא בדיוק ההיפך.
אולי תתפלגו כבר!!!!!

אם תוריד את האף שלך ותיתחשב טיפה עם הרבה סכל תראה שמה שאתה רוצה זה כפירה

מה שלא תגידו בני למד לדבר

מה שלא תגידו בני למד לדבר!!

יש תקוה שמשיח בן דוד יגיע עוד לפני הבחירות הטמאות שלכם

יש בכחול לבן 2 מחנות
מחנה גנץ ואשכנזי שבעד אחדות
ומחנה לפיד ויעלון שנגד אחדות
וההסבר פשוט
גנץ ואשכנזי עם כל הכבוד
הם לא מכירים את התרגילים הפוליטים המסריחים,ואת נתניהו כפוליטיקאים, כיוון שהם רק 8 חודשים בכנסת,
ואילו לפיד ויעלון גם כיהנו בכנסת כשרים!!!!!
גם 7 שנים בכנסת!!!! והכי חשוב הם מכירים את המגרעות של נתניהו הרבה יותר מהצמד השני.
נב:שיהיה ברור אני אישית סולד מלפיד.

על איזה ישר אתה מדבר?!
חכה לתיבת הפנדורה שתפתח על גנץ ביום שהוא יתחיל את הכהונה שהוא כל כך מייחל לה….

גנץ אם היית גבוה כמו שאתה טיפש היית מגיע לעננים

"הדרישה למנהיגות נקיית כפיים חייבת להיות חלק מהסיפור המשותף של כולנו"
מערך הרכש של המשטרה ו'המימד החמישי' – שבראשה עמד גנץ • מדוח הביקורת עלה, כי 'המימד החמישי' הציגה עובדות לא נכונות למשטרה

מה יהיה כל המפלגות אומרות את המשפט הזה .
יש לי שאלה אליכם אם באמת אתם אומרים את זה אז איך עדין לא הקמתם ממשלה ?

המשפט הזה הוא נשמע ממש יפה .
אז איך עד עכשיו לא הצלחתם להקים ממשלה?

כל זמן שלא תתפטר מלפיד לא תגיע לשום מקום, אם תתן לו גט ותחבור לביהי תקנה את עולמך ותציל את המדינה

גנץ אתה שוב משקר את העם . אתה חושב יחד עם החברים ההזויים שלך שאנו שיכורים חסרי מוח . שאתה כל בוקר תמכור לנו שטויות ולוקשים . אתה עד כדי כך ירדת מהפסים . עד כדי כך השתבש שיכלך . הלוא תרגע אנו בפוקוס ורואים את מעשה הנבלה והקרקס שלך ודל העיתונאי היהיר המטורלל . לך לדרכך איש שקרן וערמומי .

המימד של הגנבה הגדולה ביותר לאור היום . מנדלבליט לא מעז לבדוק . כאילו הוא חרש ועיוור . לא רואה מה שהוא לא רוצה לראות . העיקר להכפיש וללכלך על נתנייהו . איש מוטה בכל גופו ונפשו על ידי מר ניצן וחיות וכל שאר השמאלנים שמטים את הנהגת העם בניגוד לרצון העם . אנשים מסתתרים חסרי ישע . קליפות של הסטרא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture