Miriam Alster/Flash90

ביטן: "התוצאה הבאה היא הצ'אנס האחרון של נתניהו להוביל את המדינה"

חושף: 'הבכיר' מקרב ראשי הבלוק שצוטט ב'ישראל היום' כשהוא מצהיר כי לאחר הבחירות ה'בלוק' אינו מובטח עוד לנתניהו, הוא שר הביטחון נפתלי בנט. "נתניהו מביא לנו את המנדטים. אם יודח, הליכוד ירד בשמונה מנדטים, הדחתו אינה משרתת את המפלגה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר הכנסת דוד ביטן שנחשב עד לא מכבר לאחד ממקורבי ראש הממשלה ולאחד מאנשי סודו, מצטרף הבוקר על רקע מערכת הבחירות המסתמנת, לקולות הפסימיים מבין בכירי המפלגה באשר לעתידו הפוליטי של ראש הממשלה נתניהו.

בראיון לבן כספית וינון מגל התייחס ביטן לשאלה האם על נתניהו להיענות לדרישת 'כחול לבן' ולהודיע שהוא מוותר על החסינות, כי מדובר בלא יותר מאשר ספין. שכן "אין לו רוב לחסינות היום בכל מקרה". לדבריו ביטן "בגלל שהולכים לבחירות, כחול לבן רוצים להראות שנתניהו רוצה את החסינות. זו אגב זכותו לבקש אותה והוא צריך לקבל החלטה אישית".

"רה"מ מתמודד, ומחפש צ'אנס נוסף לקבל 61 מנדטים ואולי גם חסינות. כרגע אין לו רוב, ולכן הדרישה לבקש ממנו לוותר על החסינות היא ספין שאין בו שום דבר. בניגוד למה שמנסים להציג ב'כחול לבן', ביבי לא רצה בחירות, הוא רצה ממשלת אחדות כי הבין שזו התוצאה שהתקבלה. בשבוע האחרון הוא הבין שאם כחול לבן רוצים בחירות נלך ונראה מה יהיה. עובדה שנתניהו הסכים מיד למתווה הנשיא".

"נתניהו לא רוצה לפרוש. הוא רוצה להמשיך להיות רלוונטי בחיים הציבוריים שלנו ומי שאומר הפוך זה לא נכון. הוא כרגע מוביל את הימין ויכול גם להביא תוצאה טובה. הוא מאמין שיש לו צ'אנס לשפר את מצבו בבחירות הללו". מסכם ח"כ ביטן.

באשר לשאלת הפריימריז אומר ביטן, כי הוא מתנגד לבחירות פנימיות במפלגה. לטענתו, "זה טעות מבחינת הליכוד. שכן חוץ מהתקשורת, הפריימריז לא מעניין את אף אחד. כחול לבן כבר מצופפים שורות ועושים הכל כדי לנצח, בעוד שבליכוד עושים פריימריז ומתחילים לריב אחד עם השני. הפריימריז לא משרת כרגע שום מטרה. אין טעם בזה".

באשר להתמודדותו של גדעון סער, סבור ביטן, כי "דרישת הפריימריז פוגעת באחדות השורות. נתניהו מביא לנו את המנדטים. לפני שמדברים על הרכבת הממשלה צריך לקבל מנדטים. בואו נבחר לכנסת המפלגה הגדולה ואז נראה".

ביטן מגלה בראיון, כי 'הבכיר' מקרב ראשי הבלוק שהתראיין הבוקר בעילום שם ל'ישראל היום' כשהוא מצהיר כי לאחר הבחירות ה'בלוק' אינו מובטח עוד לנתניהו הוא לא אחר מאשר שר הביטחון נפתלי בנט. לדבריו, מתוצאות הסקרים האחרונים עולה, כי גדעון סער אולי מגדיל את גוש הימין ומביא מנדטים לש"ס ובנט, אבל אותי מעניין גודלו של הליכוד. אין ויכוח שנתניהו יביא את המנדטים. אם הוא יודח מהליכוד, עשרה מנדטים לא יצביעו לליכוד. להחליף את נתניהו ולהדיח אותו מהמפלגה לא משרת את המפלגה".

"ברגע שתהיה הדחה של נתניהו יקרה אפקט דומינו והליכוד יאבד מנדטים רבים. אם נתניהו יודח הליכוד ירד בשמונה מנדטים. אני מנסה כיום להשיג חתימות לביטול הפריימריז. כבר השגתי תוך יום 500 חתימות מתוך ה-800 הדרושים לכך. זה מאוד קשה אך אולי אצליח – שניים עוזבים ועשרה תומכים". מסביר ביטן את הלוגיקה שמסתתרת מאחורי הסקרים.

ביטן נשאל לתוצאות סקר 'כאן 11' שפורסם אמש ולפיו גוש הימין עומד על 52 מנדטים, האם יש מקום להיערך לתום עידן נתניהו? "אני לא יודע. התוצאה הבאה היא הצ'אנס האחרון של נתניהו להוביל את המדינה. חלק מאנשי הימין לא באו להצביע בבחירות האחרונות. בגדול אפשר לשפר את זה. אם נתניהו לא יצליח להביא 61 ולא יוכל להרכיב ממשלה, או שנהיה באופוזיציה או שנצטרך לעשות חושבים מחדש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture