צילום: גדעון מרקוביץ' / פלאש 90.

המאבק בליכוד: נתניהו ייפגש עם ראשי רשויות; סער מחפש תמיכה מבכירים

מרכז הליכוד אישר את קיום הפריימריז לראשות המפלגה ב-26 בדצמבר • ראש הממשלה ייפגש בביתו עם ראשי רשויות מקומיות מהמפלגה - במטרה להשיג את תמיכתם • סער פועל לקבל תמיכה משרים וח"כים שטרם הביעו תמיכה בנתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו יחל מחר (שישי) באופן רשמי את הקמפיין לראשות הליכוד. נתניהו ייפגש בביתו עם ראשי רשויות מקומיות מהמפלגה – במטרה להשיג את תמיכתם. זאת לאחר שמרכז הליכוד אישר היום כי הפריימריז על ראשות המפלגה יתקיימו בעוד שבועיים ב-26 בדצמבר.

ח"כ גדעון סער שמתמודד נגד ראש הממשלה עובד כעת לקבל תמיכה משרים וחברי כנסת שטרם הביעו תמיכה בנתניהו. הבוקר התפרסם כי השר לביטחון פנים גלעד ארדן שוקל להצטרף לגדעון סער במאבק על כיבוש ראשות המפלגה והדחת בנימין נתניהו מכס יושב ראש התנועה ומועמדה לראשות הממשלה.

סער מקיים בימים האחרונים קשר רציף עם ארדן שמאז הודעת היועמ"ש על הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה הוריד פרופיל ושומר על דממת אלחוט כשהוא אינו מתראיין או מתבטא בנושאים פוליטיים, בניגוד לבכירים אחרים בצמרת המפלגה. השניים סרבו להגיב לדיווח.

בעבר הרחוק היו ארדן וסער יריבים פוליטיים, אלא שלאחרונה בצל מעמדו המתערר של בנימין נתניהו, החלו השניים לבחון אפשרות של שיתוף פעולה פוליטי לקראת קיומם של הפריימריז הקרובים וההתמודדות ראש בראש בין סער לנתניהו על כס ההנהגה. על פי הדיווח של מיכאל שמש ברשת ב', ארדן שוקל את הבקשות ברצינות, אך טרם הכריע.

כזכור, עד כה הצהירו 2 חברי כנסת בליכוד על תמיכתם בסער, חברת הכנסת מיכל שיר שכיהנה בעבר כעוזרת הפרלמנטרית של סער, בשנים בהן כיהן כשר החינוך, וח"כ יואב קיש שהבוקר כך דווח, מונה לראש מטה הפריימריז של סער. רק אתמול הבטיחו מקורביו של סער כי הם מנהלים מגעים עם לפחות 10 חברי כנסת בליכוד ובהם שרים, שאינם רואים עין בעין את העובדה שנתניהו משתמש במפלגה כאמצעי להבטחת חסינותו במשפט המתנהל נגדו, ועם פיזורה באופן סופי של של הכנסת הם צפויים להודיע, כי יחצו את הקווים ויתמכו בסער.

הערב אישר מרכז הליכוד את קיום הפריימריז לראשות המפלגה בנר רביעי של חנוכה (26 בדצמבר), זאת לאחר שאתמול הושגה הסכמה בנוגע למועד. הישיבה נמשכה כחצי שעה והשתתפו בה כ-150 איש בלבד. בשלב זה, המתמודדים בבחירות יהיו ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדעון סער.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה מוקדם יותר היום (חמישי) לח"כ דוד ביטן לרדת מדרישתו לביטול הפריימריז בליכוד, לאחר שאמש השיג ביטן מעל 800 חתימות מצד חברי המרכז לקיום דיון על ביטול הבחירות המקדימות לראשות המפלגה.

בציוץ בטוויטר כתב ביטן כי, "בימים האחרונים קידמתי יוזמה לביטול הפריימריז לראשות הליכוד, אני סבור כי בעת הזו יש להתרכז בניצחון הליכוד בבחירות. נתניהו פנה אליי בבקשה שאבטל את פנייתי וכן לקיים את הפריימריז כמתוכנן. אני מבקש להודות ל- 830 חברי המרכז ולרבים אחרים שביקשו להצטרף לפנייתי וחתמו לביטול הפריימריז".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture