צילום: פלאש 90

חברת הכנסת השכל מסבירה את התמיכה בסער: "נתניהו כשל פעמיים"

הח"כית שהצטרפה למחנה סער מסבירה: "פעמיים ניתנה לליכוד האפשרות להקים ממשלה, ופעמיים לא הצלחנו בכך". לדבריה: "בין שתי מערכות הבחירות הימין איבד מכוחו, וכעת נראה שיש סיכון ממשי שנאבד גם את השלטון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ שרן השכל הודיעה הערב כי היא תומכת בסער לראשות המפלגה: "אחר הצהריים נפגשתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחה מלב אל לב, והודעתי לו כי בכוונתי לתמוך בח"כ גדעון סער בבחירות המקדימות שיתקיימו בסוף החודש", אמרה הח"כית לאחר ההחלטה.

בהמשך הערב פרסמה הח"כית מכתב לחברי הליכוד בו הסבירה את המהלך: "כשנבחרתי לכהונה בכנסת, לפני כ-4 וחצי שנים, התחייבתי לפעול על פי שלשה עקרונות: טובת המדינה ואזרחיה, טובת הליכוד, והאפשרות לקדם את האידיאולוגיה הלאומית ליברלית שבה אני דוגלת". היא הוסיפה: "לאורך הדרך היו גם מקרים שבהם נאלצתי להתפשר על דברים שאני מאמינה בהם, כי זו היתה טובת הליכוד, אך בכל החלטה שקיבלתי, בכל פעולה שנקטתי, בכל הצבעה ובכל יוזמה, אלה היו הקווים שהנחו אותי".

השכל סיפרה כי אחר הצהריים נפגשה עם ראש הממשלה והודיעה לו כי בכוונתה לתמוך בח"כ גדעון סער בבחירות המקדימות (פריימריז) שיתקיימו בסוף החודש. "ההחלטה הזו לא היתה קלה עבורי, היות ויש לי הערכה רבה לראש הממשלה. אני בטוחה שבדפי ההיסטוריה, בנימין נתניהו ירשם כמי שהביא לישראל הישגים רבים בתחום המדיני בטחוני וגם בתחום הכלכלי", כתבה השכל.

"מצד שני", הוסיפה הח"כית שהצטרפה למחנה סער, "בתוך שנה נקלענו למשבר שלטוני קשה ולמערכת בחירות שלישית, לאחר שפעמיים ניתנה לליכוד האפשרות להקים ממשלה, ופעמיים לא הצלחנו בכך". לדבריה: "בין שתי מערכות הבחירות הימין איבד מכוחו, וכעת נראה שיש סיכון ממשי שנאבד גם את השלטון. הימין כולו עשוי למצוא את עצמו באופוזיציה, והסיכוי שבפעם השלישית נצליח לעשות את מה שכשלנו בפעמיים הקודמות הוא נמוך".

"אני מאמינה כי טובת המדינה מחייבת את היותו של הליכוד מפלגה מובילה, מפלגת שלטון". כתבה הח"כית והוסיפה: "אני מאמינה שגדעון סער יוכל לשמור על כוחו של הליכוד כמפלגה מובילה, מפלגת שלטון. גדעון סער מייצג באופן נאמן ביותר את עקרונות הליכוד, המפלגה הלאומית-ליברלית, ואני רואה בו שותף לערכים הלאומיים והליברליים שבשמם נבחרתי לכנסת ואותם התחייבתי לקדם".

השכל סיכמה: "אני בטוחה שגדעון סער יצליח להוציא את המדינה מהמשבר השלטוני והשיתוק שבא היא נמצאת. הפריימריס הקרובים אינם מתרחשים בחלל ריק, יש קולות רבים בתוך הליכוד שתוהים שמא לא הגיע הרגע בו עלינו לחשב מסלול מחדש".

השכל התייחסה לעצם קיום הפריימריז בליכוד וכתבה: "אני מאמינה שמאבק דמוקרטי על ההנהגה הוא תעודת כבוד לליכוד, ושזה סימן לעוצמה. לכן אינני נבהלת מתהליכים דמוקרטיים. יש בכנסת מפלגות שבהן ראש המפלגה ממנה את עצמו לעשרות שנים ובוחר את חברי סיעתו בהחלטת יחיד, או מפלגות שבהן כולם נדרשים לחשוב באופן אחיד, ללא ביקורת וללא אופוזיציה".

"הליכוד מעולם לא היה מפלגה כזו − ההיפך הוא הנכון: מיום שנוסדה ע"י מנחם בגין ז"ל, מפלגת הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית ביותר, זה תמיד היה סוד כוחנו.
אני בטוחה שלאחר שהתהליכים הדמוקרטיים הפנימיים בתנועה יסתיימו, יצא הליכוד מחוזק, מאוחד ונחוש, ויתגייס כולו להביא להצלחה בבחירות".

הח"כית סיפרה כי "בשבועות האחרונים הופעלו עלי לחצים קשים ואף איומים מפעילים ב"חיסול פוליטי". מצד שני, הוצעו הצעות שבנסיבות אחרות הייתי שמחה לקבל.
כשם שלא נכנעתי ללחצים, כך גם לא התפתיתי לכיבודים. מה שמנחה אותי זה לא סידור עבודה או תפקיד כזה או אחר, אלא שלשה עקרונות בלבד: טובת המדינה ואזרחיה, טובת הליכוד, והאפשרות לקדם את הערכים והאידיאולוגיה הלאומית ליברלית שבה אני דוגלת".

מוקדם יותר, בשל החשש שהשכל תביע תמיכה בגדעון סער בפריימריז, זימן רה"מ את הח"כית לפגישה בלשכתו במטרה לשכנעה שתתמוך בו לראשות המפלגה. השכל צייצה בטוויטר כי "בימים אלו אני סופגת איומים בנסיון להשפיע על החלטתי במי לתמוך בפריימריז לראשות הליכוד. דעו לכם שזה לא מזיז לי את קצה הזרת! את החלטתי אקבל לפי מה שאני חושבת שטוב למדינה, למפלגה, ומה שיעזור לי לקדם את האידיאולוגיה הלאומית ליברלית שבשמה נבחרתי, כך מצופה מכל נבחר ציבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביביסטים אל תלחצו ח"כ שרן השכל תמיד היתה מרדנית בליכוד ביבי לא יקבל פחות מ 70% תמיכה תמיד יש בליכוד 30% אחוז מרד

מי שתומך בסער הוא בוגד . ואנו העם נאמר את דברינו ונצביע לבנט במרום לסער החתרן והאומלל .

חזרת להגן על אלוהיך?
כל הכבוד תמשיך ככה ותקבל מקום לידו בגהנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture