צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בית הנבחרים יצביע היום על הדחת טראמפ – ויאשר את סעיפי אישום

ככל הנראה טראמפ יהפוך היום לנשיא השלישי שהקונגרס אישר את הדחתו. אך ההליך אמור להמשיך לסנאט - שם יש רוב רפובליקני שככל הנראה יתמוך בו, כך שהנשיא האמריקני לא יסולק מהבית הלבן. טראמפ: "הכרזת מלחמה על הדמוקרטיה האמריקנית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית הנבחרים של ארצות הברית יתכנס היום (רביעי) להצביע ולאשר את הסעיפים להדחתו של הנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מדובר במהלך היסטורי שכן טראמפ הוא הנשיא השלישי בהיסטוריה האמריקנית שבית הנבחרים החליט שיש להדיחו. לבית הנבחרים אין את הכוח להוציא את הנשיא מהבית הלבן וההליך זקוק לאישור הסנאט, שם יש רוב רפובליקני, כך שככל הנראה טראמפ יישאר בתפקידו.

בשנה האזרחית הבאה צפוי להתקיים משפט ההדחה של טראמפ בסנאט האמריקאי, כאשר החברים בבית הנבחרים העליון יהוו כמושבעים. אך כאמור, לנשיא האמריקני יש רוב רפובליקני אוטומטי, שככל הנראה יתמוך בו.

לקראת הדיון היום שיגר הנשיא דונלד טראמפ מכתב חריף במיוחד למנהיגת בית הנבחרים, הדמוקרטית ננסי פלוסי. בו הוא טען שאם הדמוקרטים יצביעו בעד הדחתו, הם "יכריזו מלחמה על הדמוקרטיה האמריקנית". הנשיא הוסיף כי הליך ההדחה נגדו הוא בגדר "ניסיון הפיכה לא-חוקי" של יריביו הפוליטיים.

מאוחר יותר שיגרה מנהיגת בית הנבחרים פלוסי מכתב לחברי הבית הדמוקרטים, ובו כתבה: "אף אחד לא הגיע לקונגרס כדי להדיח נשיא, אך נשבענו לתמוך בחוקה ולהגן עליה. אם לא נפעל, נזנח את חובותינו".

ועדת הכללים של בית הנבחרים המשיכה אמש בדיונים לצורך קביעת אופן ניהול ההצבעה היום, במהלך הדיון המשיכו הדמוקרטים לתקוף בחריפות את התנהלות הנשיא, וטענו כי הוא סיכן את הביטחון הלאומי כשהתנה לכאורה סיוע צבאי לאוקראינה בהכרזה מצדה על חקירה נגד יריב פוליטי.

הליך ההדחה של נשיא אמריקאי נקבע על ידי האבות המייסדים של ארה"ב שהכניסו לחוקה סעיף המאפשר להדיח נשיא במקרה שהוא מנצל לרעה את סמכותו הרחבה, כראש הזרוע המבצעת וכמפקד העליון של הצבא. החוקה קובעת כי ניתן לסלק נשיא מתפקידו אם ביצע "בגידה, שוחד, או פשעים ועוונות חמורים אחרים". לבית הנבחרים, הבית התחתון של הקונגרס, יש זכות בלעדית לפתוח בהליך הדחה. הוא יכול ברוב רגיל לאשר "סעיפי אישום" נגד נשיא. ההצבעה שתיערך היום היא על אישור אותם סעיפי אישום להדחת טראמפ. על מנת לאשרם נדרש רוב רגיל בלבד. משם, סעיפי האישום עוברים לסנאט, אולם שם נדרש רוב של שני שלישים מבין 100 הסנאטורים, כלומר 67, כדי לאשרם באופן סופי ולהביא לסילוקו של הנשיא מהבית הלבן.

מסקר של רשת התקשורת "פוקס ניוז" עלה כי 54% מהאמריקנים תומכים בהליך ההדחה, 50% תומכים בהליך ההדחה ובהסרת טראמפ מתפקידו כנשיא, 4% נוספים תומכים בהליך ההדחה אך לא בסיום כהונתו, ו-41% אינם תומכים כלל בהליך. למרות נתונים אלה, וההליך המתנהל כעת נגד הנשיא, 45% תומכים בטראמפ. עלייה של 3% מהסקר האחרון, שנערך באוקטובר. זוהי גם מגמת עלייה בהשוואה לינואר, שבו נתוני התמיכה בנשיא עמדו על 43%.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture