יונתן סינדל, פלאש90

היסטוריה: אחרי שנים של עיכובים הרכבת מירושלים לתל אביב יצאה לדרך

אחרי למעלה מעשור של עבודות ומבחני הרצה, ישראל רשמה היום היסטוריה. שר התחבורה לשעבר ישראל כץ הסביר את הסחבת ארוכת השנים בקידום הפרויקט, "עדיף היה לצאת לדרך מוקדם עם 80 אחוזים על הנייר - אם הייתי נכנע לביקורת לא הייתה רכבת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר יותר מעשור של דחיות חוזרות ונשנות, השיקה רכבת ישראל בפעם הראשונה את הקו המחבר בין ירושלים לתל אביב לציבור הרחב.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', שר החוץ ישראל כ"ץ ומנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר הצטרפו הבוקר לנסיעה הראשונה בקו הישיר בין תחנת נבון בירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב. כאשר לפני הנסיעה אמר מייקסנר, כי "מבחינתנו זה רגע חגיגי, אנחנו היום מסיעים בפעם הראשונה רכבת עם נוסעים בין ירושלים לתחנת ההגנה, מחברים את ירושלים לתל אביב בקו הרכבת המהיר".

לדבריו, "זו פעם ראשונה מאז מלחמת העצמאות שנפתח כזה אפיק חדש, הבירה מחוברת לתל אביב וזה יפה. הפרויקט ענק ומורכב מאוד מבחינה הנדסית ותשתיתית, וגם מבחינת ההייטק שהוא מגלם בתוכו ואנחנו מאיצים אותו היום וממשיכים במרץ", הבטיח מנכ"ל הרכבת.

שר התחבורה סמוטריץ' ביקש להודות לקודמו בתפקיד השר ישראל כץ שיזם את הפרויקט וסיפר, "ביקשתי להזמין אותו לכל טקס של המשרד על התהליכים שהוא התחיל ואני מודה לו שהגיע". סמוטריץ' הכריז כי זהו בוקר מרגש עבורו, "חיבור תל אביב וירושלים. בימים בהם מדברים על ישראל הראשונה וישראל השנייה ומדינת תל אביב ומדינת ירושלים אנחנו בונים גשר. עם כל המחלוקות לא ניתן לייצר חיץ אלא נבנה דרכים ורכבות בני עם אחד אנחנו".

שר החוץ, ישראל כ"ץ, שכאמור בזמן כהונתו יצא הפרויקט הגרנדיוזי לדרך אמר, כי "זאת נסיעה היסטורית ויום היסטורי של חיבור מלא של קו מסילות דוד המלך בין ירושלים לתל אביב, בנסיעה מהירה. לאירוע ההיסטורי יש חשיבות גדולה בחוזקה של ירושלים".

השר לשעבר התייחס לעובדה כי הפרויקט נמשך זמן רב מעבר לצפוי והסביר, כי ההחלטה להתחיל באוקטובר 2018 את נסיעות ההרצה, נעוץ היה בכך, שהיה צורך חיוני לצאת לדרך". לדבריו, "אם לא הייתי מורה לפני 11 שנים על תחילת נסיעות ההרצה, ייתכן והיום הקו עדיין לא היה נפתח". כץ אמר כי בניגוד לטענות, "לא הייתה שום תקלה בטיחותית בפעילות הרכבת. אם כי היו תקלות תפעוליות. כשאמרו לי כי אין סכנה בטיחותית הוריתי על תחילת נסיעות ההרצה. ועד היום נסעו בין ירושלים לנמל התעופה בן גוריון שלושה מיליון נוסעים. הרכבת הפכה לאטרקטיבית".

"עדיף היה לצאת מוקדם עם 80 אחוזים מאשר מאה אחוזים על הנייר". כ"ץ סיים את דבריו בברכת 'שהחיינו'", סיכם שר התחבורה לשעבר.

כזכור, בשלהי 2018 נרשמה נסיעת המבחן הראשונה של הרכבת לתחנת נתב"ג במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה דאז, ישראל כ"ץ. אלא שבהמשך, נרשמו בעיות חוזרות ונשנות בתפעול הקו שגררו בעקבותיהם ביקורת קשה כאשר היו מי שטענו כי היה מקום לבצע תקופות הרצה ארוכות יותר. לאחר שבשבועות האחרונים לא נרשמו יותר תקלות, הוחלט להשיק את הקו באופן רשמי לטובת הציבור.

יצוין, כי בטקס השקת הקו, החמיא שר התחבורה סמוטריץ' לקודמו בתפקיד ישראל כץ ושפע עליו מחמאות כשהוא מעניק לו את מלוא הקרדיט לפעילות הרכבת. "זהו פרויקט שכולו שלך. לא היה יוצא לדרך בלי החזון והנחישות שלך, בלי היכולת שלך להסתכל קדימה עוד ב-2009 ולדמיין את האירוע הזה, לא להיבהל מהקשיים, מהביקורת שקיבלת".

"היה לי ברור שאתה תפתח את הקו הזה. אני, הקטן, אין לי הרבה זכויות פה – הזכות הגדולה היא שלך ושל עובדי רכבת ישראל, אחד הגופים החשובים שיש לנו", הוסיף סמוטריץ'.

כץ מצדו השיב לסמוטריץ', "בהחלטות האמיצות שקיבלת, קידמת את הרכבת לתחנה הבאה. אנחנו כבר ב-2019 ואין שום הבדל בין מה שקורה עכשיו לבין 1948. אנחנו בונים את מדינת ישראל – ספגתי ביקורת, אבל אני גאה על כך, וגם גאה על ההחלטות שקיבלנו. אם הייתי נכנע לכל ההתקפות – לא הייתה רכבת, היא לא הייתה מתחילה לפעול".

מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, מצדו אמר, כי "זהו רגע חגיגי. היום למעשה אנחנו מפעילים נסיעה ראשונה, עם נוסעים ועם שרים, בין ירושלים לבין תחנת ההגנה. אני חושב שזו הפעם הראשונה מאז מלחמת העצמאות שנפתח אפיק כזה חדש בין הערים, זה פרויקט ענק מבחינה הנדסית ותשתית. את תחנת ההגנה נפתח במוצאי שבת, ובהמשך את תחנת סבידור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שילמדו פעם הבא לא לחלל שבת.
השבת תובעת את עלבונה.
לא נחלל שבת לא יהיו עיכובים ואפילו לא ימים.

ומה אומרים גדולי הדור?
מותר להשתמש ברכבת שחיללה את השבת בבנייתה מיסודה?
או שמא אסור להשתמש בה אלא לראותה בלבד.

סוף כל סוף ישתבח שמו לעד

כל הכבוד לסמוטריץ'. יכל בקלות לומר שהוא ידע איך לזרז את התהליך תוך חודשיים מכניסתו לתפקיד, ובכ"ז נתן את הקרדיט למי שמגיע לו.
אין הרבה פוליטיקאים כאלו. זוהי פוליטיקה חדשה במיטבה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture