נמל התעופה במוסקבה. צילום: ויקיפדיה

ברקע הפגישות לפתרון המשבר: שוב ישראלים מעוכבים במוסקבה

שלטונות רוסיה עיכבו ותשאלו 14 נוסעים בטיסת אל על שנחתה הבוקר. בין הנוסעים, ילדים וקרובים של שליחים בשגרירות. שגרירות ישראל ברוסיה מודעת לכך ומנסה לסייע להםץ גורם רוסי: "תבדקו כמה תיירים מרוסיה ישראל מסרבת להכניס בשנה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשדה התעופה במוסקבה מעוכבים ועוברים תשאול 14 נוסעים ישראלים שנחתו בטיסת על על הבוקר בשעה -11:15 (שעון רוסיה). בין המעוכבים, ילדים ובני משפחה של שליחים בשגרירות. שגרירות ישראל ברוסיה מודעת לכך ומנסה לסייע להם.

האירוע הבוקר מצטרף למה שאירע אמש בשעות אחה"צ, אז כ-50 ישראלים שנחתו במוסקבה בטיסת אל-על ועוכבו על ידי אנשי הביטחון בנמל התעופה במהלך ביקורת הדרכונים. לדברי כמה מהנוכחים במקום, נלקחו מהם טביעות אצבעות והם תושאלו כמה פעמים, עוד נטען כי דרכוניהם של האזרחים נלקחו ונעשים תשאולים פרטניים לכל אחד מהנוסעים.

ההערכה היא, כי מדובר בנקמה על התנהלות הרשויות הישראליות כלפי התיירים מרוסיה. שגרירות רוסיה בישראל מסרה כי "נכון ל-1 בדצמבר 2019, כ-5,771 תיירים רוסיים לא הורשו להיכנס לישראל, כאשר רק באוקטובר האחרון כ-568 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס. בכל יום, כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה".

ב'ישראל היום' צוטט גורם המעורה בפרטים שהתייחס לפרשה ואמר כי, "יש המון רוסים שמגיעים לישראל במטרה לעבוד ולהישאר כאן, רבים מהם עושים את זה בצורה לא חוקית. זה שלא מאשרים להם להיכנס כי חושדים שיעשו את זה זה הגיוני. זה שלא מאפשרים לישראלים להיכנס לרוסיה זה באמת נראה כמו נקמה לא הגיונית, הרי לא קיימת תופעה הפוכה".

גורם רוסי אמר אתמול ל'ווינט': "תבדקו כמה תיירים מרוסיה ישראל מסרבת להכניס בשנה. במחצית הראשונה של 2019 סורבו כניסה כ-3,000 תיירים".

עיכובי הישראלים בימים האחרונים בשדות התעופה ברוסיה מגיעים ברקע המתיחות בין המדינות בעקבות פרשת נעמה יששכר. גורמים מדיניים העריכו אתמול כי עיכוב הישראלים היה למעשה מסר ממוסקבה לירושלים לקראת הגעתה של משלחת רוסית קונסולרית לישראל, כדי לנהל דיון על עיכוב התיירים הישראלים ברוסיה. הרעיון, לדבריהם, הוא ליצור משבר שיגרום לישראל להקל בכניסה על תיירים רוסים.

היום נועדו במשרד החוץ בירושלים אנשי המשלחת הרוסית עם הנציגים הישראלים ודנים בדרכים להחזיר את המצב לקדמותו ולאפשר מעבר חופשי לבאי שתי המדינות כל אחת ממדינתו הוא.

שר החוץ ישראל כץ התייחס היום לסערת מעברי הגבול בין ישראל לרוסיה. בראיון ל'דקל סגל' ברשת ב' הסביר כץ, כי בניגוד לטענות הרווחות בישראל, היחסים בין ישראל לרוסיה נמצאות במצב מצוין וכי לא קיימת כל מתיחות בין המנהיגים היכולה להשליך על נקיטת צעד שכזה על ידי הרוסים. עוד הוסיף כי "הנושא לקראת הסדרה". לדברי השר בשעות הבוקר צפויה לנחות בישראל משלחת דיפלומטית מרוסיה שתיוועד עם גורמים במשרד החוץ כדי לדון בטענה נגדית, ולפיה אזרחי רוסיה הנוחתים בישראל עוברים תשאולים מייגעים וארוכים.

השר לא שלל את ההנחה כי מדובר בצעד נקמני מצד רוסיה בתגובה להוראות הביטחון המדוקדקות בישראל. "הגעת המשלחת לישראל תואמה עוד לפני התקרית שאירעה אתמול", הדגיש שר החוץ וכשהוא מביע תקווה כי לפגישה בין הצדדים יהיו תוצאות טובות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture