צילום: פלאש 90

ח"כ שלח מכחול לבן: "עדיף שנתניהו לא ייפסל מלהרכיב ממשלה"

ח"כ עפר שלח בהצהרה מפתיעה לקראת הדיון שייערך בבג"ץ בשאלה אם נתניהו יוכל להרכיב ממשלה גם תחת כתב אישום: "רה"מ עם כתב אישום זה פסול ציבורית, אבל עדיף שהציבור יפסוק כך"‎. סמוטריץ': "מקווה מאוד שמערכת המשפט תמשיך בהתאבדות הקולקטיבית שלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר הכנסת עפר שלח מבכירי "כחול לבן" הצהיר היום (שני) כי עדיף שבית המשפט העליון לא יפסול את ראש הממשלה בנימין נתניהו מלהרכיב ממשלה. שלח אמר את הדברים לקראת הדיון בבג"ץ בשבוע הבא – שבו ידונו השופטים בשאלה האם חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום הכולל עבירות שנושאות עימן קלון, יכול להרכיב ממשלה.

"בית המשפט יפסוק כטוב בעיניו, כיאות", כתב הח"כ מכחול לבן והוסיף. "אבל בעיני יהיה עדיף בהרבה אם לא יפסול את נתניהו להרכבת ממשלה". ח"כ שלח טען כי יעדיף שמפלגתו תנצח את נתניהו בקלפי ולא בהליך המשפטי. "ראש ממשלה עם כתב אישום זה פסול ציבורית, ואנחנו לא נשב איתו. אבל עדיף שהציבור יפסוק כך, ולא העליון", כתב שלח.

גם יריבו הפוליטי של נתניהו, ח"כ גדעון סער, המתמודד לראשות הליכוד, תקף אמש את בג"ץ על הדיון הצפוי: "השאלה אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה אינה שאלה משפטית אלא פוליטית ולא נכון שבג"צ יתערב בסוגיה. החוק ברור. ראש ממשלה לא מחליפים באולם בית-המשפט אלא בקלפי. נתניהו לא הצליח פעמיים להרכיב ממשלה ולא סביר שיצליח. הצבעה עבורי ביום חמישי תבטיח הקמת ממשלת ליכוד וחילוץ המדינה מהמשבר המתמשך".

מנגד, יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא לדיון שיערך בשבוע הבא בבג"ץ וכתב. "מקווה מאוד שמערכת המשפט תמשיך בהתאבדות הקולקטיבית שלה", כתב בטוויטר. "שהיועץ יקבע בעמדתו שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה, שבג"ץ יקבל את העמדה הזו, ואז הימין מנצח את הבחירות האלה בהליכה. קדימה חבר'ה, תמשיכו לעזור לנו. רק עוד קצת".

אמש הגיב נתניהו על הדיון הצפוי בבג"ץ: "משהו פשוט על דמוקרטיה, בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם – זה העם, לא אף אחד אחר. אחרת זה פשוט לא דמוקרטיה".

כזכור, בית המשפט העליון הודיע היום שידון ביום שלישי הבא האם חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום הכולל עבירות שנושאות עימן קלון, יכול להרכיב ממשלה. ההודעה ניתנה בתשובה לבקשה של 67 עותרים נגד הרכבת ממשלה על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. הנשיאה אסתר חיות תעמוד בראש ההרכב, ויחד איתה יהיו השופטים חנן מלצר ועוזי פוגלמן.

רק ביום שישי האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי אם בג"ץ יחליט לדון בסוגיית יכולתו של חבר כנסת שמואשם בפלילים לקבל מנדט להרכיב ממשלה, רק אז הוא ימסור חוות דעת בנושא. מנדלבליט הבהיר כי הוא אינו עוסק בשאלות תיאורטיות וגלגל את ההחלטה הנפיצה בחזרה לבית המשפט. היום הורו השופטים ליועץ המשפטי לממשלה להגיש עד 48 שעות לפני הדיון את חוות דעתו בנושא.

ב'ווינט' דווח כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי לומר לבג"ץ שאין מניעה חוקית שראש הממשלה בנימין נתניהו יקים את הממשלה הבאה במידה וייבחר בבחירות. עם זאת ידגיש מנדלבליט שקיימים "קשיים משפטיים משמעותיים" להגן על ראש הממשלה בנושא זה, בגלל כתב האישום החמור שהוגש נגדו בעבירות של שחיתות שלטונית.

"הימנעותו של היועץ המשפטי לממשלה ממתן חוות דעת בנושא הנדון בעת הזו, אינה בלתי סבירה כנטען בעתירה, אלא משקפת כראוי את תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה ואת הנסיבות המיוחדות של הסוגיה הנדונה", ציין מנדלבליט בהודעתו ביום שישי ולבסוף קבע שרק אם בית המשפט עצמו יחליט לדון בסוגיה – "יהיה מקום לחוות דעת גם מטעם היועץ המשפטי לממשלה בסוגיה במסגרת ההליך השיפוטי".

אחת העתירות הוגשו מטעם 67 אנשי הייטק, עו"ד דפנה הולץ-לכנר, שהגישה את העתירה בשם אנשי ההייטק, בירכה על החלטת השופט גרוסקופף. "כפי שטענתי בעתירה, מדובר בסוגיה בעלת השלכות אופרטיביות ממשיות על מערכת הבחירות הבאה, במידה ותתפזר הכנסת, ועל כן אין מדובר בסוגיה תיאורטית כלל וכלל, ומתחייבת הכרעה שיפוטית בה באופן מידי", אמרה הולץ-לכנר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה פתאום
עדיף שיפסל ונגמור סוף סוף עם הסאגה הזאת
אחרת נגיע לבחירות רבעיות וחמישיות

הם מעדיפים שהוא לא יפסל כי כל האג'נדה שלהם זה להשפיל אותו כמה שיותר.
אני מאוד מקווה שהוא כן יפסל, כי בקרוב גם הולכים להגיש כתבי אישום בהאג נגד גנץ וליברמן בין הייתר ככה שגם הם יפסלו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture