שמחת חנוכה במעמד תורה אדיר עם 'הינוקא' בירושלים

הינוקא - הגאון העצום הרב שלמה יהודה שליט"א הגיע למסור את שיעורו ולהדלקת נרות חנוכה באולמי משכן יצחק בירושלים, מאות רבנים ודיינים ואלפי בני תורה גדשו את המקום.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השיעור ארך כשעתיים בהם עלו חידושי תורה עצומים שהתחדשו תוך כדי דבריו עם תובנות עמוקות על מהות הכלי לקבלת השפע הנוצר ע"י כבוד חכמי ישראל ואהבת כל יהודי. את חידושיו הרבים שזר הינוקא תוך ציטוט מאות מקורות מכל פרד"ס התורה, חידושים אשר ריתקו את ההמונים שיצאו בהתעוררות לחשק התורה ואחדות ישראל.

למעמד הגיעו מרנן ורבנן גדולי התורה וההוראה, בינהם הגרמ"מ קארפ, הגרא"ל אלשטוק, הגר"ש בוסו, הגר"י כהן, הגר"צ שרייבר, הגר"א ירחי, המקובל הגר"צ בוגנים, הגר"י אלחדד, ועוד שורת דיינים ראשי ישבות ואישי ציבור בניהם המיליארדר מלוס אנג'לס רבי בערל וייס הי"ו.

לאחר השיעור הצטרפו לשמחת חנוכה מיטב המנגנים עם החזן ר' חיים אליעזר הרשטיק. לאחר מכן נשאר הרב להשתעשע בדברי תורה עם הרבנים ולהשיב לשאלות הציבור, בין הנוכחים היו מקימי יוזמת 'תרי דף יומי' שתצא לדרכה בקרוב שהגיעו לקבל את ברכת הדרך לקראת מחזור הלימוד הראשון שיחל בקרוב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
40 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה מעמד זה היה, כנתינתה מסיני כפשוטו, ממש מעין עולם הבא!

ששומעים ורואים את הינוקא, מבינים מה זה המושג גאון הגאונים

אינו דומה תא חזי וכו'..
עד עכשיו רק צפיתי בשיעורי הרב הינוקא בוידאו, ובמעמד המרגש הזה זו הייתה הפעם הראשונה שנכחתי בשיעור.
אין שום מילה שיכולה לתאר את הקדושה והעוצמות שהיו שם, תורה נקיה בכלי נקי.
יגדיל תורה ויאדיר!

פשוט לא יאומן.
תורה בטהרה ממש.
תודה ה' על המתנה האגירה הזאת.

*האדירה

לא אלמן ישראל
אשרינו

מי שלא ראה לא טעם טעם תורה מימיו

עמקן כמותו עוד לא ראינו
יתר מכן ענוותן שכמותו

חידושי תורה שאוזן לא שמעה מעולם חובה לישמוע את השיעור. נותן מענה לכל מה שעדין לא ברור. כל השאלות ששואל את עצמך למה. כאן הפתח לקבל שפע ושמחה. ואלואי שכל אחד שישמע ויפנים לליבו והרי גאולה כללית ופרטית אמן

איפה יתקיים השיעור הבא שלו?

הייתי נורא מסופק וחשדן וימחל לי השם שאף מיעטתי בערכו הרבה וזלזלתי בליבי. פשוט לא האמנתי לסיפורי גוזמאות ובדיות.. החלטתי לבוא פעם אחת אל הינוקא וקבלתי את שוק חיי!!!
לא האמנתי מה שראיתי ומה שספרו עליו התגמד ליד מה מה שראיתי! פתאום הבנתי שצומח כאן ענק בתורה שמכיל את כל התורה כמו בהיסטוריה ואיני יודע מי היה בקיא ככה בדורות האחרונים בכל התורה כולה מספרי היסוד ההלכה ועד הקבלה והחסידות.זה אולי גם תקדים היסטורי. הסגנון של החידושים לא שמעתי מעולם זה משהו עמוק וכובש את הלב. ניכר שהוא מחדש הכל במקום תוך כדי שהוא שט בכל ים התורה והכל פרוס לפניו ובלי להתבלבל מכל ההמון ועשרות גדולים שיושבים לפניו. זה מפחיד לדרוש ככה אבל עוד יותר מפחיד לא להכין כלום. והוא מדבר ברהיטות ובשפלות .נדהמתי לראות מהו גדול בישראל אמיתי. זה צדיק שיש איתו בשורה של חיזוק לעולם היהודי שיש כאלה איתנו גדולי אומה. הדבר שהכי הדהים אותי שראיתי את הרה"ג אהרון ירחי שידוע בעינו החדה ועוד פוסקים וגדולי דור היו שם…הם לא באו להסתקרן.. הם באו לשמוע תורה כמו שהיה פעם בתקופת אנשי אמת שחיפשו היכן התורה נמצאת.. עלה לי בראש מיד את ההוכחה מפרשת השבוע שהאחים היו צריכים לקבל אפילו ממישהו נער.. מודה להשם שהציל אותי מגחלתן של ת"ח וקדוש כזה. ואשרינו שרואים סוף סוף כזה אור של תורה בטהרה זכה וברה בשפלות וענווה. ורק מי שהיה שם יבין..

לא בטוח שזה מצד הקדושה וד"ל ואכמ"ל
כל מי שניסה לברר מעט. ברח

הרב שאול אתה כנראה מהשאול אם ככה אתה כותב. תהיו כבר בני אדם ותפסיקו עם המושגים השאולים שאתה לא מבין בהם. אתה יודע מאיזה צד אתה?? אתה המבין בצדדים? הייתה בשמיים או בשאול? מי שבירר אצל מדומיינים כמוך ברח חזרה לשאול.. כמאמר פושעים יכשלו בם!

קודש קודשים כל מי שזכה להיות במעמד המיוחד הזה הרגיש קדושה ונקיות אמיתית.
צדיק אמיתי מדורות קודמים שכולו קדושה, טהרה, ואהבת ישראל אמיתית

מתי השיעור הבא ואיפה?

גאון הגאונים

אשרי העם שככה לו …
אשרי העם שככה לכזה בן אדם גדול שלא היה כדוגמתו בדורות האחרונים

צריך לבדוק אם הרב שלמה יודע מספרי רבינו מוהר"ן מברסלב זיע"א

תביאו גם את ההסרטה המלא של השיעור המדהים

כל מי שזכה להיות במעמד הזה ראה מחזה שלא רואים עוד בשום מקום אחר, כל עם ישראל מכל החוגים מאוחדים באחדות אמיתית ומצתופפים לשמוע דברי אלוקים חיים בקדושה ובנקיות מצדיק אמת, דיבורי אמת שחודרים לכל הלבבות, וגם גדולים בתורה ששמם הולך לפניהם מגיעים להתבשם מהנשמה הקדושה הזאת.

ישתבח שמך לעד מלכנו!
צריכים לשמוח ולהתעורר שזיכינו בדור שלנו לכזה דבר, זה משהו אדיר בקנה מידה היסורי, צדיק יסוד עולם עם אהבת ישראל ומידות שלמות, שמחדש חידושי תורה נקיים ואמיתיים, וכל התורה כולה פרושה לפניו והוא משייט בה בענווה אמיתית וניכר בחוש שזכה לקנות אותה בכל הקיניינים הכתובים במשנה, ובנוסף רואים שגדולי ישראל מכל העדות מגיעים אליו ושותים בצמא את דבריו, ללא ספק זה ענק שבענקים.

כמה נכון המשפט "לא אלמן ישראל" !
צדיק יסוד עולם, איזו אהבת ישראל, אילו מידות, איזו ענווה, מה נאמר.. כמה שאנו צריכים להודות על המתנה הטובה והיקרה הזאת ולהעריך אותה, ובמיוחד בדור הזה עם כל השקר והטומאה, לראות תלמיד חכם עצום עצום שיודע את כל התורה כולה בכזאת קדושה ונקיות הדעת זה כל כך משמח ומרגש.
אני ממליץ בחם רב לכל יהודי להגיע לשיעור של הינוקא, זו התעלות הנפש וחוויה רוחנית שאין דומה לה.

שמעתי מהרבה שזכו לקבל ממנו ישועה ונושעו על ידו, וגם עצה שקיבלו ממנו ונושעו על ידה, וגם אני זכיתי לקבל ישועות ועצות שעל ידם נושעתי ממנו וראיתי את זה עין בעין, ברוך ה' שזכינו לכח התורה האדיר ולכח הקדושה האדיר ולרחמנות על הבריות ואהבת ישראל גדולה ודאגה אמיתית ליהודי וקירבה לה' שרואים את כל אלה בחוש אצל הינוקא בטהרה מיוחדת שאין בנמצא, ברוך ה' שקיבלנו את המתנה הטהורה הזאת בעולם שצריך אותה

זה צדיק אמת עניו ואוהב ישראל, צדיק של אחת לכמה וכמה דורות, מהקדושה והמידות שלו מבינים בדיוק למה הוא זכה להשיג כל התורה כולה, ולמה זכה שאפילו זקנים ומופלגים שותים בצמא את דבריו.

כל כך נחוץ בדור הזה צדיק שעם כל הידיעה האין סופית שלו בתורה זוכר לדבר על הדברים הכי בסיסיים והכי יסודיים ביהדות, המון גאונים היו לנו בהיסטוריה, אך אלו שזכרם נשאר לעד, הם אלו שלא שכחו את הלב של היהודי הכי פשוט, הינוקא עם כל הגאונות האין סופית שלו שזר בשיעור מהלך מכל התורה שהמסקה שלו היא לאהוב ולכבד כל יהודי.
לזה יקרה רב בישראל.

אני נהנה מזה שכשמבינים שמישהו הוא גדול אפילו שהוא צעיר, מכבדים אותו ושמעתי אפילו רבנים מגיעים לשמוע אותו.
איי איי איי איפה יש דור כזה, נו זה לא דור של גאולה?!

הדבר שהכי ריגש אותי אצל הינוקא זה לראות איך כזה תלמיד חכם עצום ממש גאון הגאונים, מגייס את כל הידע האין סופי שלו להסביר ולהוכיח כמה חשוב לב של כל יהודי, וכמה חשוב להאיר פנים לכל יהודי.
אם היינו שומעים את השורה האחרונה ממישהו אחר היינו אומרים שזו דרשה נחמדה, אבל ששומעים את הינוקא שהוא תלמיד חכם עצום שבקיא בכל התורה כולה שלא מנסה להראות את הידיעות שלו, ולא כותב שותי"ם באוצר החכמה, אלא מדבר ומביא ראיות מכל פרד"ס התורה כמה חשוב לב של יהודי מבינים שיש כאן אור אמיתי שזכינו לו.
על זה נאמר "גדול תלמוד שמביא לידי מעשה", ועליו נאמר "זכה נעשית לו סם חיים"

תודה רבה ה' יתברך.

איזה פלא גם גאונות גם חידושים גם ידיעת כל התורה גם תלמידי חכמים וגדולי ישראל מגיעים גם אלפים של עם ישראל בצמא שותים מה נשאר רק לכל מיני קנאים לקנאות

אני לא יודע כמה שמים לב לזה, אבל הינוקא עושה היסטוריה של ממש!
מתי ראינו יהודים מכל החוגים יחד שבטי ישראל ובראשם גדולי הדור מגיעים לשיעור נורא הוד בכאזת אחדות בלי פילוגים ומחיצות?
כשרואים את אהבת ישראל האמיתית ואת ליבו הרחב מובן בדיוק מחבר את כולם אליו.

ממש מבהיל על הרעיון לראות גאונות וידיעת התורה בכזה היקף עם כל המקורות תנ"ך בבלי ירושלמי ראשונים ואחרונים – כל רז לא אניס ליה ממש פשוטו כמשמעו והמדהים ביותר שגדולי ישראל מגיעים לשמוע את השיעור שדבר זה לא היה – זה אומר משהו…

כששמעתי על הגאונות הנדירה של הינוקא הייתי בטוח שאני הולך לראות איזה רב כריזמטי שמפלפל ועושה הרבה רעש, כשהגעתי למעמד הזה ראיתי לנגד עיני תלמיד חכם אמיתי עם מידות מתוקנות, ענווה, ודרך ארץ, שלא לחוץ להראות את הגאונות ואת הידענות הגדולה שלו, אלא מדבר בענווה ושפלות, ואפילו הייתי אומר מתבייש לדבר למרות שניכר שיודע את כל התורה כולה, זה דבר שמאוד ריגש וקנה אותי.

כאחד שנכח במעמד המיוחד הזה אני חייב לציין שיש כאן משהו חשוב שמשום מה אולי לא שמים לב אליו:
עם כל ההתפעלות מההיקף האדיר של הרב הינוקא בתורה ועם כל התלמידי חכמים המופלגים שמגיעים אליו, הנקודה העיקרית שצריכים לקחת מכאן היא שיש כאן דרך להגיע לעבודת השם ויש כאן צדיק שמגלה ומאיר את הדרך הזאת, כשהולכים לכזה שיעור ורואים איך מכל התורה כולה הינוקא מוכיח כמה חשוב לתת את ההרגשה הטובה ביותר לכל יהודי, וכשמרגישים איך הדברים נכנסים אל הלב, מבינים שיש כאן צדיק שמאיר דרך בעבודת השם.
ועל זה צריך לשים לב, ומזה צריך לשמוח ולהתפעל כל כך.

לא לחינם מגיעים אליו גדולי ישראל, בוודאי שיש כאן ענק שבענקים, משהו מאוד מאוד מיוחד ונדיר.

הינוקא בירך במעמד את המיזם האדיר של תרי דף של הרב עמרם סואטס והיה לפלא איך רצונו ותשוקתו של הרב להגדיל תורה לא יאמן

במקום גדולתו שם אתה מוצא ענוותנותו.
כשהגעתי לשיעור של הינוקא הרבה מושגים שהיו לי קיבלו פרופורציות נכונות, פתאום הבנתי מה זה באמת גדול בתורה, הבנתי מה זה באמת עניו ואוהב ישראל, הבנתי מה זה כל אלו ביחד, והבנתי לאן תורה לשמה מרוממת ומגדלת את לומדיה, קידוש השם אמיתי.

כל יהודי שיש לו נקודת אמת בלבבו, ואפילו קטנה, צריך לבא לראות בעיניו עד היכן הדברים מגיעים, לא לחינם מגיעים לשיעוריו גדולי ישראל שכל רגע מזמנם יקר מפז, צומח כאן לנגד עינינו אחד מענקי הדורות.
מתי ראינו שתלמיד חכם בגיל כזה יודע את כל התורה כולה ככתבה וכלשונה מילה במילה פשוטו כמשמעו? זה מבהיל הרעיון!

דער ינוקא דאס איז כל התורה כולה, זאס איז גאון הגאונים מבהיל הרעיון ממש, יעדער מאל איך גיי צו זיין שיעורים איך פילן א גרויס פארגרעסערן אין עבודת השם און אין יראת שמים.

נורא נוראות עיר וקדיש מן שמיא נחית אין מילים שיביעו את ההרגשים וההתפעלות מהאיש הקדוש הזה שנראה כאילו יצא מתוך הבבלי כמו לפני 2000 שנה ממש השיר והשבח לחי עולמים על מתנה זו

ממש מויראדיג אזאך. עכשיו רק ראיתי את השיעור. ואין פה מה לדבר. זה חידוש שלא דומה לשום דבר שהכרנו. ואני מהדור הקודם. אני מקנא בכל הצעירים כאן שוודאי יצעדו לאור תורתו וגדולתו. אין ספק שנולד כאן ענק בקנה מידה היסטורי ומעל התורה שלו. יש לו מידות ואישיות כובשת אשרינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture