צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף

בן 71 טבע למוות בבנימינה לאחר שנסחף עם רכבו; חשש לחיי נעדר בזכרון יעקב

תושב בנימינה נסחף עם רכבו בשיטפון ונפל לערוץ נחל תנינים. הוא אותר מחוסר הכרה בתוך הרכב לאחר כשעתיים. באזור זכרון יעקב עדיין מתנהלים חיפושים אחרי תושב ערערה בשנות ה-50 לחייו, שנסחף בוואדי סמוך לגבעת ניל"י

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שעות של חיפושים, בשעה האחרונה נקבע מותו של גבר בן 71 שנסחף עם רכבו בזרם המים. ממד"א נמסר: "בשעה 18:17 התקבל דיווח במוקד על רכב שנסחף במים ברחוב הנחל בבנימינה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר שמחולץ מהרכב כשהוא מחוסר הכרה".

פראמדיקית מד"א נטלי בנט וחובש רפואת חירום במד"א אבי דהרי סיפרו: "כשהגענו לרחוב חברנו לכוחות הכיבוי שפעלו במשך זמן ממושך בעזרת טרקטורים ומנופים על מנת להוציא את הרכב שנלכד בקרקעית הנחל בתוך זרם המים החזק. לוחמי האש חילצו אלינו מתוך הרכב גבר בן 71 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ולאחר בדיקות רפואיות במקום לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו."

בתוך כך, סריקות נרחבות נערכות בשעות האחרונות באזור נחל עמיקם, שסמוך לזכרון יעקב, בעקבות דיווח על רכב שנסחף. לפי הדיווח, אב, כבן 55 מערערה ובנו, כבן 22 עמדו על גג המכונית וכשהיא החלה להיסחף הבן קפץ לגדה. האב נסחף והוכרז כנעדר שיש חשש לחייו. מסוק משטרתי הוזנק לאוויר וכוחות החילוץ החלו בחיפושים שמתמקדים באזור נחל תנינים.

מהמשטרה נמסר כי כוחות משטרה רבים, לוחמי מג"ב, יחידות חילוץ של משטרת ישראל וכוחות כיבוי, ממשיכים בסריקות בסיוע מסוק משטרתי. עפ"י מידע ראשוני עולה כי הגבר יחד עם בנו בן 27 נסעו עם רכבם באזור הנחל הסמוך לגבעת נילי וכאשר ניסו לחצות את הנחל נסחפו בשטפון. הבן הצליח להיחלץ מהנחל ואילו האב נסחף במורד הוואדי עד שאבד קשר העין עמו.

במד"א אומרים כי לאחר סריקות ממושכות, 2 מנוסעי הרכב שנסחף בזרם המים בשטח סמוך לגבעת ניל"י אותרו והובאו ע"י לוחמי האש לחבירה עם צוותי מד"א בכביש 6 סמוך למחלף עין תות לכיוון דרום. חובשים מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הלל יפה גבר כבן 50 וצעיר בשנות ה 20 במצב קל. גבר נוסף כבן 50 שככל הנראה היה גם כן ברכב נעדר ונערכות סריקות לאיתורו.

פראמדיק מד"א צביקה וייס סיפר: "קיבלנו דיווח במד"א על רכב שנסחף בשיטפונות ונערכים חיפושים לאיתור 3 אנשים שהיו בו, הגענו עם הניידת טיפול נמרץ לשטח סלעי סמוך לגבעת ניל"י שם חברנו עם כוחות המשטרה. כעבור זמן עודכנו ששנים מנוסעי הרכב, צעיר בן 20 וגבר בן 52 הצליחו להגיע לגדה ושהם מחולצים ע"י כוחות הכיבוי ויחידת חילוץ לחבירה איתנו סמוך למחלף עין תות בכביש 6. הם היו בהכרה מלאה ונסערים, הבגדים שלהם היו רטובים והם סבלו מהיפותרמיה קלה. הכנסנו אותם במהירות לניידת טיפול נמרץ המחוממת וביצענו בדיקות רפואיות תוך כדי פינוי לבית החולים כשמצבם יציב."

במקביל, 20 לכודים חולצו מהצפה בעומק שני מטרים במחצבת שפיה. בפורדיס דווח על לכוד אחד על גג הרכב. בכל המקומות פועלים צוותי חילוץ. ארבעה בני אדם חולצו מגג רכב לאחר שנלכדו בהצפה ביישוב בלפוריה שבעמק יזרעאל. כביש 2 ממחלף זכרון יעקב לכיוון צפון נחסם לתנועה בעקבות הצפות על הכביש.

תת טפסר חזי לוי, מפקד מחוז חוף של כבאות והצלה, סיפר: "מהשעה 15:30 התחילו לרדת גשמים מאוד חזקים, שגרמו לכל הנחלים באזור גבעת אדה, גבעת נילי ונחל תנינים, לעלות על גדותיהם. ג'יפ שנסע ולא העריך נכון את העוצמה של הזרימה נסע בנחל תנינים ונלכד. אבא ובן, ככל הנראה עלו על הגג של הרכב וביקשו חילוץ. הגיע רכב נוסף לחלץ אותם, כתוצאה מניסיון לחלץ הרכב התהפך. הבן קפץ לגדה, והאבא או נסחף בנחל או שהוא לכוד מתחת לרכב".

"אנחנו יודעים לזהות את המיקום של האירוע הזה", המשיך תת טפסר לוי. "מסוק משטרתי חג כל העת מעל האירוע. כבאי שלנו ניסה להכניס כוחות כיבוי לנחל, כמובן ללא הצלחה. הזרימות הן אדירות, וזה סיכן גם את צוותי הכיבוי וגם את כמות הגדולה של המתנדבים וניידות המשטרה".

בתוך כך, אלון פרידמן, מנכ"ל אתר החרמון, הודיע כי מחר ייפתח האתר למבקרים, לרבות מסלולי הגלישה: "אלה היו יומיים של עבודה אינטנסיבית של כל צוות העובדים שלנו. הכשרנו את ובשעה טובה, נפתח את עונת הסקי לרווחת הגולשים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזעזע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture