צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

לאחר הודעת היועמ"ש לכנסת: 'כחול לבן' תחל מחר את הקמת ועדת הכנסת

ועדת הכנסת תבטל מחר את ההחלטה שקבעה שיו"ר הכנסת צריך לאשר כל דיון עתידי בפגרה במטרה למנוע מאדלשטיין להפריע להקמת ועדת הכנסת. בכחול לבן מתכננים לסיים את הדיונים הכנסת לפני הבחירות. אדלשטיין: "שאף אחד לא יאיים עליי בשטויות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגת כחול לבן הודיעה הערב (ראשון) כי יו״ר הוועדה המסדרת ח״כ אבי ניסנקורן זימן את חברי הוועדה מחר בבוקר לדיון שיעסוק בסדרי הדיון בתקופת הפגרה. מהועדה המסדרת נמסר כי הועדה תדון בשינוי החלטת הוועדה שהתקבלה לפני כחודש בדבר פעילות הכנסת בפגרה, זאת בעקבות חוו"ד היועץ המשפטי לכנסת מהיום.

במערכת הפוליטית מסבירים כי מדובר בתרגיל פוליטי שעושה כחול לבן ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. אותם גורמים טוענים כי הסיבה שהועדה לא תדון תחילה בהקמת הוועדות השונות וביניהם גם ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היא כדי לשלול את האפשרות שאדלשטיין יפריע למהלך. לדבריהם הדיון מחר לא הולך להיות על הקמת ועדת הכנסת אלא דיון שנועד לבטל את ההחלטה שקבעה שיו"ר הכנסת צריך לאשר כל דיון עתידי בפגרה.

המטרה היא למנוע מאדלשטיין לעכב בהמשך את דיוני החסינות ולשלול את סמכותו להתערב בדיונים. אותם גורמים מסבירים כי יתכן שלאחר שתבוטל סמכותו של אדלשטיין בעניין קביעת הדיונים בכנסת, תכונס שוב הוועדה המסדרת כדי להקים את ועדות הכנסת השונות.

גנץ: "הנחיתי את ניסנקורן לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת"

ב'חדשות 13' דווח הערב כי בכחול לבן מתכננים לעשות הכל כדי לסיים את הדיונים בועדת הכנסת לפני הבחירות. לפי הדיווח של ספי עובדיה במפלגה מתכוונים כבר מחר, ועד סוף השבוע, להקים את ועדת הכנסת ולקיים בה במשך שבועיים או שלושה דיונים בחסינותו של ראש הממשלה, כשהיעד שלהם היא לסיים את הדיונים עד המחצית הראשונה של פברואר לקראת הצבעה.

מנגד, בליכוד מתכוונים לנהל קרב התשה על כל פרט ועל כל מהלך שתעשה כחול לבן. המפלגה תעתור לבית המשפט העליון ככל שתוכל, ותנסה לנצל את תקנון הכנסת כדי למשוך זמן ולהעביר את ההכרעה עד לאחרי הבחירות. בכחול לבן אף ינסו להפעיל שאר ועדות הכנסת – בריאות, חינוך, רווחה ועוד. המהלך הזה הוא חלק מקמפיין הבחירות שלהם, כאשר אם הליכוד ינסו למנוע את הקמת הוועדות, הרי שבכחול לבן יגידו שהליכוד מנסה למנוע ממדינת ישראל להתנהל כפי שצריך.

ב'כאן חדשות' דווח כי בלשכת נתניהו מסמנים את מליאת הכנסת כזירה לסיכול ההצבעה בעניין החסינות. בלשכה טוענים כי יו"ר הכנסת עובד בשיתוף פעולה אדוק עם סיעת הליכוד, ובאמצעים טכניים ומהותיים יוכל לסכל את ההצבעה. עוד דיווח הערוץ כי על אף המתיחות בתקופה האחרונה בין לשכת נתניהו ללשכת יו"ר הכנסת, אדלשטיין שוחח עם ראש הממשלה כמה פעמים בשבוע האחרון בעניין החסינות. בלשכת נתניהו מביעים סיפוק רב מהצהרת יו״ר הכנסת היום.

אדלשטיין מגיב לינון: "ככל שתלוי בי – לא אתן להפיכת הכנסת לג'ונגל" • צפו

במהלך ריאיון הערב ל'חדשות 12' אמר אדלשטיין: "אני לא נלחם עם עובדי הכנסת הבכירים, גם כשאני חולק עליהם. יש כאלה שסבורים בטעות שאנחנו בסוף האירוע, אנחנו בתחילתו". לדבריו: "מה שהבטחתי היום זה שכל הכרעה שאקבל תהיה בהתאם לתקנון הכנסת, אני נוהג כפי שאמרתי בהתאם לחוק ולתקנון באותה ממלכתיות שאפיינה אותה לאורך שנים, כך אנהג גם באירוע הזה".

אדלשטיין הבהיר: "צריך להבין, האירוע הרבה יותר סבוך ממה שחושבים. יש סעיף מפורש בתקנון שכתוב בו שחור על גבי לבן באילו נושאים אני רשאי לזמן את הישיבה במהלך הפגרה". לדבריו: "אני לא אלך לבג"ץ, אבל כל צעד יגיע גם לבית משפט, יהיו הכרעות. אני לא מזרז הליכים, לא מקצר הליכים, אני פועל כיו"ר הכנסת, בצער רב אני רואה שיש ניסיון להפוך את הכנסת לתעמולת בחירות זולה ולקרקס".

יו"ר הכנסת הוסיף: "אותו יועץ משפטי קבע שבנושא של חוק המצלמות נהג יו"ר הכנסת לא רק בסמכות אלא גם בממלכתיות שהתייצב נגד עמדת מפלגתו ולחצים". ותקף בחריפות את התנהלות כחול לבן: "במהלך שלוש שנות המאסר שלי בכלא הסובייטי אני לא פעם ראיתי סכין חדה מכוונת לבטן ולצוואר שלי, זה היה איום, אז שאף אחד לא יאיים עליי בשטויות".

אדלשטיין שיבח את היועץ המשפטי לכנסת אייל ינון: "הוא איש הגון. אני עובד איתו שבע שנים, ברוב המקרים גם קיבלתי את חוות הדעת שלו, את העצה שלו, היו מקרים שחלקנו אחד על השני, אני מרשה לעצמי לומר שעל חוות הדעת הזו אני חולק. הוא יודע ואמר את זה פעם נמצאים פה על קרקע בתולית, ועמדתו היא לאו דווקא עמדתו של כל משפטן". אדלשטיין גינה את המתקפות כלפי ינון: "אפשר לחלוק, להתווכח לערער על ההחלטות, אסור להפנות כלפיו ביטויים פוגעניים ואלימים, וזה נוגע לכולם בלי יוצא מן הכלל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כחול לבן נראים כמו הסרטים של נשיונל ג'יאוגרפיק,כמו עדר של אריות ולביאות שהצליחו ללכוד את הג'ירפה וקופצים עליה כמו חיות

גנץ – אל תעצור עד הניצחון על האספסוף הערסים הליכודניקים!!!!!
ביבי לכלא!!!!!

גנץ הגנב מקבל לגיטימציה מגנבים . כגון איווט ויהיר שבראשם מנדלבליט וחיות והיועץ האומלל שתומכים בגנב שמאלני . הכי מעניין אברמוביץ וכל שאר ייפה הנפש הליצנים דוגמת בגץ ממלאים פיהם מים מטונפים .תתביישו לכם גנבים לאור היום בחסות בגץ והתשקורת . פשוט . איכס!!!!!

היועץ המשפטי לממשלה הוא הכי דפוק והכי שקרן וחוצפן ורשע שהיה מאז נברא העולם . פדוט איכס וקיא . שמאל ייפה נפש גנבים בהסתר פנים . גועל נפש. גנבים לאור היום בחסות בגץ וחיות

כן גמץ, תנצל את העוצמה של העליטה האשכזית. ותמשיך עם עדר השנאה. שבחר במפלגה שלכם שאין לה, אלא שנאה לאיש אחד שעשה לא פחות ממך ולא פחות מיהיר לפיד כבוי. ושאתה
-בובת מריונטה – וכול הפרקליטות שבתוך הפרקליטות ורוויי השנאה עדר המוסתים שמורעלים לכפיות טובה מארס התשקורת המגוייסת. בלי טיפת הכרת הטוב שבחרו במפלגה הקיקיונית שקמה על טהרת השנאה ואולי סוף סוף תקחו את המושכות ותדרדרו את כולנו לתהום!
איזה מזל שיש לנו על מי להשען. אבא שבשמים ואין באמת מה לחשוש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture