Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו למנהיגי העולם: "עדיין אין עמדה מאוחדת נגד המשטר האנטישמי בעולם"

ראש הממשלה אמר בטקס ביד ושם בירושלים כי "ישראל אסירת תודה על ההקרבה שנעשתה על-ידי בעלות הברית להביס את הנאצים", אך הוסיף כי "אנחנו זוכרים גם שלפני 80 שנה, כשהעם היהודי עמד בפני השמדה, העולם הפנה את גבו אלינו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס המרכזי של אירועי פורום השואה העולמי לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ במוזיאון יד ושם בירושלים, שמתקיים תחת הכותרת "זוכרים את השואה, נלחמים באנטישמיות". נתניהו אמר בפני המנהיגים: "לפני 75 שנים יצא העם היהודי מגיא ההריגה הגדול בתולדות האנושות. דווקא ביום הזה חייבים לומר בשביל ששת מיליון בני עמנו: שערי הגיהנום נפרצו מאוחר מדי, ולכן ביסוד התקומה של מדינת ישראל מונח ציווי אחד מרכזי – לא תהיה שואה נוספת".

"ישראל אסירת תודה לנצח על ההקרבה האדירה שנעשתה על-ידי בעלות הברית להביס את הנאצים ולהציל את הציוויליזציה המשותפת שלנו. ללא ההקרבה הזאת – לא היו ניצולים היום", הוסיף ראש הממשלה. "ובכל זאת אנחנו זוכרים גם שלפני 80 שנה, כשהעם היהודי עמד בפני השמדה, העולם הפנה את גבו אלינו והשאיר אותנו לגורל אכזרי ביותר. עבור רבים, אושוויץ הוא הסמל של הרוע, הוא בהחלט זה. עבור העם היהודי, אושוויץ הוא יותר מסמל הרוע האולטימטיבי. הוא גם הסמל האולטימטיבי של העוצמה היהודית. זהו השילוב של מה שיכול לקרות כשלאנשינו אין קול, אין אדמה, אין מגן. היום יש לנו קול, יש לנו ארץ ויש לנו מגן".

"העם היהודי למד את לקחי השואה", המשיך נתניהו. "תמיד לקחת ברצינות את האיומים של אלו שמבקשים להשמידנו, להתעמת עם איומים כשהם קטנים ומעל הכל – למרות שאנחנו מאוד מאוד מעריכים את תמיכת ידידינו – שתמיד יהיה לנו הכוח להגן על עצמנו בעצמנו. למדנו שישראל צריכה תמיד להישאר אדון לגורלה".

עוד אמר ראש הממשלה כי הוא "מודאג שעדיין לא ראינו עמדה מאוחדת נגד המשטר הכי אנטישמי בעולם, שמבקש לפתח נשק גרעיני ולהשמיד את המדינה היהודית. ישראל מצדיעה לטראמפ ופנס על העמידה מול הדיקטטורה של איראן שמדכאת את עמה ומאיימת על שלומו וביטחונו של העולם כולו. כראש ממשלת ישראל אני מתחייב שהמילים 'לעולם לא עוד' לא יהיו סיסמה ריקה מתוכן, אלא ציווי מתמיד לפעולה. עם ציווי זה נמשיך את מסע התקומה המופלא של עמנו".

"אושוויץ וירושלים: תהום – ופסגה. אושוויץ – ההשמדה. ירושלים – התקומה. אושוויץ – השעבוד. ירושלים – החירות. אושוויץ – המוות. ירושלים – החיים. לפני 75 שנים יצא עמנו – העם היהודי מגיא ההריגה הגדול בתולדות האנושות. הניצולים הם אינם שוכחים דבר: את חוסר האונים, את הסבל האינסופי, את הלהבות והעשן, את השכול והאובדן. בד בבד הם זוכרים בהכרת תודה עמוקה את יום השחרור, את כניסת הצבא האדום לאושוויץ, את ההקרבה העצומה של בעלות הברית, של החיילים והעמים כאחד".

"אני בא לכאן, עם הנשיא ריבלין והנשיא פוטין, מטקס מרגש של חנוכת אנדרטה לזכר חללי המצור על לנינגרד. זוהי דוגמה אחת למחיר הבלתי נתפס של הניצחון על הנאצים. אבל דווקא ביום הזה חייבים לומר: בשביל ששת המיליונים בני עמנו, ביניהם מיליון וחצי ילדים, שערי הגיהנום נפרצו מאוחר. מאוחר מדי. ולכן ביסוד התקומה של מדינת ישראל מונח ציווי אחד מרכזי: לא תהיה שואה נוספת! כראש ממשלת ישראל, זוהי המחויבות העליונה שלי".

"גבירותיי ורבותיי, כראש ממשלת ישראל, אני מתחייב שהמילים 'לעולם לא עוד' לא יהיו סיסמה ריקה אלא ציווי מתמיד לפעולה. עם ציווי זה נמשיך את מסע התקומה המופלא של עמנו שיצא מבקעת העצמות היבשות: מעצמות לעצמאות, ומעצמאות לעוצמה, מאושוויץ – לירושלים, מחושך – לאור. כדבר הנביא ישעיהו: "העם ההולכים בחושך, ראו אור גדול".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture