Yonathan Sindel/Flash90

בתמיכת יהדות התורה: ועדת הבחירות פסלה את ח"כ יזבק מהתמודדות לכנסת

בתום דיון סוער: ועדת הבחירות המרכזית לכנסת קיבלה ברוב גדול את הבקשות לפסול את חברת כנסת הקיצונית מבל"ד. 28 חברי ועדה, בהם נציגי יהדות התורה הצביעו בעד הפסילה, לעומת 7 חברים מטעם מר"צ והרשימה המשותפת שהצביעו נגדה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת קיבלה ברוב גדול את בקשת ח"כ אופיר כץ מהליכוד, ישראל ביתנו ועוצמה יהודית, לפסול את חברת כנסת הקיצונית מבל"ד היבא יזבק מהתמודדות לכנסת. 28 חברי ועדה, בהם נציגי יהדות התורה עו"ד אברהם יוסטמן ועו"ד אברהם וובר, הצביעו בעד הפסילה, לעומת 7 חברים מטעם מר"צ והרשימה המשותפת שהצביעו נגדה. השופט הנדל נמנע בהצבעה.

עורך הדין של הליכוד יעקב מצא הוביל למהומה בדיון לאחר שכינה את חברי הרשימה המשותפת "מחבלים". יו"ר הוועדה הנדל אמר לו כי "אי אפשר להשתמש בביטויים האלה כלפי חברי כנסת", וחברי הרשימה, בהם חבר הכנסת אחמד טיבי, דרשו להוציא את מצא מהאולם. בסופו של דבר אמר מצא כי הוא חוזר בו מהמילה "מחבלים". בנוסף, במהלך דבריה של יזבק עוררו סערה, ובין יתר הדברים התעמת איתמר בן גביר עם ח"כ אוסאמה סעדי.

ח"כ אופיר כץ אמר בפתח הדיון כי "יזבק בעלת דפוס קבוע של תמיכה במחבלים ובמרגלים. התבטאויותיה המזעזעות נרשמות לאורך שנים ועד היום. האמירה שמדובר בשתי התבטאויות חריגות בלבד הינה טעות חמורה – קיימת שורה ארוכה של התבטאויות תמיכה בטרוריסטים ורוצחים. רק לפני מספר שבועות ביקרה ותמכה בראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצאה מחוץ לחוק.הוא בעצמו ממתין בימים אלה לגזר דינו, לאחר שהורשע בהסתה ובהבעת תמיכה בטרור".

"הניסיון להציג התבטאויות אלה באור אחר, כפרשנות אחרת, הוא מרתיח – אין פה שום פרשנות אחרת! הפרשנות היחידה היא תמיכה במחבלים והנצחת פועלם. להגיד שהדברים הוצאו מהקשרם, לא פוטר מהתמיכה המובהקת במחבלים. לשיטתו של היועץ המשפטי מנדלבליט, כל מועמד יכול להלל ולשבח רוצחים,לפגוע במשפחות השכולות ולעבור על החוק. ואז, כשהכיסא מתנדנד, לבצע סיבוב פרסה לכמה ימים, להגיד שזה היה מזמן, שהוא מתנגד לאלימות,שהיה מתנסח אחרת ואולי גם בעד שלום עולמי, כל מה שיסלול את הדרך לקבל תעודת הכשר מזוהמת לכהן כחבר כנסת".

עוד הוסיף כי, "מצופה מבג"ץ לא לחזור על טעויות העבר כפי שראינו במקרה של עזמי בשארה, מקים מפלגת בל"ד, בג"ץ הפך את החלטת פסילתו ובתמורה בשארה ברח מהארץ לאחר שנחשד בריגול חמור ובסיוע לארגון חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה. כזכור, גם בשארה טען ערב פסילתו שהוא מתנגד לאלימות. יש בידינו הוכחות חותכות לעבירה של יזבק על חוק יסוד הכנסת. נדרש מבג"ץ להפסיק עם הסלחנות לחברי בל"ד, ולקטוע את הרצף ההזוי של חברי כנסת שתומכים בטרוריסטים. חובתנו המוסרית והמשפטית להצביע בעד פסילתה של חברת הכנסת יזבק".

 

מוסר כפול: היועמ"ש מתנגד לפסילת ח"כ יזבק והרשימה המשותפת

 

עו"ד איתמר בן גביר מעוצמה יהודית אמר בדיון כי, "יחד איתי עומדים כאן דני הרן הי"ד, שהמחבל השפל סמיר קונטאר ירה בגבו אל מול בתו הקטנה. עינת הרן הי"ד, שאותו רוצח נאלח רוצץ את ראשה בסלע, והתינוקת הקטנה יעל הי"ד שנחנקה למוות לאחר שאמה ניסתה להסתיר אותה. עומדים כאן השוטרים שהמחבל השפל רצח. יחד איתנו, עומדים גם שלושים וחמישה קדושים שנרצחו בידי המחבלת השפלה דלאל מוגרבי, ועוד ועוד נרצחים. דמם זועק, אך קולם לא יישמע. אהיה אני להם לפה, ואבקש מכבודכם לפסול את יזבק מלהתמודד בבחירות לכנסת".

בנוסף, בן גביר תקף את היועמ"ש, שקבע כי אין למנוע מיזבק להתמודד, על כך שביקש מיזבק הבהרה כדי לקבל את עמדתה ה"עכשווית" בשונה מחבר עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, כאשר ביחס אליו קבע היועמ"ש כי תצהירו לפיו אמירותיו מתייחסות לאויבים בלבד אינו קביל, שכן לשיטת היועמ"ש אמירותיו המקוריות הן שקובעות – מה שאין כן אצל יזבק, כאשר במקרה שלה היועמ"ש קיבל את תצהירה שהוגש רק שלשום. בן גביר סיים: "אני מבקש מכם, כבוד חברי הועדה, לעשות היום צדק – ולפסול את תומכת הטרור מהתמודדות לכנסת".

 

כחול לבן תתמוך? הליכוד וישראל ביתנו עתרו לפסילת הח"כית הקיצונית מבל"ד

 

ח"כ יזבק אמרה בדיון כי, "היום אני מבקשת לדבר על איך כוחות אפלים במדינה הופכים אישה שנאבקה כל חייה למען ערכי החיים, הצדק והשלום לתומכת טרור, רק כי זה משרת את ראייתם הפוליטית ומטרתם האלקטוראלית. איך אישה שנאבקת נגד אלימות בכל צורותיה הופכת לתומכת רצח. אני רוצה לדבר על האבסורד, שבו מי שדוגל בקיפוח ודיכוי הוא זה שבא לתקוף את בעל החזון הצודק והמוסרי".

"על פניו, נראה שאני עומדת היום בפני שתי ברירות: להתעלם או לתקוף חזרה את מי שתוקפים אותי בגזענות. אבל אני בוחרת בדרך שלישית. לקיים שיח, לשמוע ולהשמיע וכן גם להסביר. כי אני מאמינה בחשיבות ובערך המוסף של הדו שיח. כי אני מאמינה בחשיבות של בניית שותפות צודקת ושוויונית המושתת על ערכים ועל אינטרסים משותפים. חשוב לי לדבר לכלל האזרחים כי אני מאמינה בחזון מדינת כל אזרחיה. מדינה שמתייחסת לכל האזרחים כאל שווים".

לטענת הח"כית הקיצונית, "הציבור שלי, הציבור שאני מייצגת, עשה בחירה ברורה במאבק ציבורי לגיטימי ובלתי אלים במסגרת החוק. זו דרכנו וכך אנחנו מנהלים את מאבקינו. ולכן אני כאן, בכנסת. אני מאמינה בדרך הזו, ואני מאמינה בכוחה להביא שינוי ממשי. אחרת לא הייתי בוחרת בה. אני רוצה לומר שפעמים רבות הנוכחות בכנסת, בפוליטיקה, אינה קלה לערבים אזרחי המדינה, אך זו הדרך שלנו ואנו נחושים להמשיך בה. הנוכחות שלי כאן היא התגלמות ההכרעה הפוליטית לטובת מאבק פרלמנטרי, ציבורי".

"הכרעה זו היא שהופכת את הניסיון להאשים אותי בתמיכה באלימות או עידוד לאלימות לאבסורד מוחלט, שכן הקשר היחיד ביני ובין אלימות הוא חלקי במאבק נגד אלימות. אין לי כוונה, ואיני יכולה בנאום זה לענות על הטענות נגדי, שחלקן הגדול מסולף. תגובתי המנומקת נמצאת בידיכם בצורת תצהיר ברור וחד משמעי וגם התייחסתי בפירוט רב לשני הפוסטים מלפני חמש ושבע שנים שעוררו את הסערה הפוליטית. למען הסר ספק אני חוזרת ומדגישה שמעולם לא קראתי לשימוש באלימות. וגם לא התכוונתי להלל את השימוש באלימות".

היא תקפה את בקשת הפסילה ואמר כי, "אני יודעת שלא את כללי המשחק הדמוקרטי הם רוצים לאכוף, אלא את הוצאתי מהמשחק עצמו. צוותי "החפירות" של הימין הקיצוני השקיעו מאמצים רבים כדי למצוא שני פוסטים, אחד משנת 2013 ואחר משנת 2015, מדף הפייסבוק שלי ולבנות סביבם נרטיב ותדמית בדיונית ובדלנית. תדמית של מפלצת, אישה שלא אכפת לה ממותם של ילדים, של אזרחים חפים מפשע. אבל המפלצת הזו שנוצרה על ידי הימין פשוט לא קיימת".

לדבריה, "לא חשבתי לרגע כשפרסמתי ושיתפתי את הפוסטים האלה לפגוע במישהו או להלל מעשה כלשהו. היה קונטקסט והיו נסיבות. הסברתי בתצהירי המפורט את הקשרם של הדברים וגם הסברתי מדוע אכן היום הייתי מתנסחת אחרת. אי אפשר להתעלם מההקשר של הדיון שמתקיים היום, והוא הנסיון של אנשי הימין הקיצוני להסתיר את העוול האמיתי: שהוא הכיבוש, המצור ומדיניות הדיכוי המתמשכת של כל העם הפלסטיני".

 

פרוש: "אגודת ישראל תהיה בעד הפסילה של ח"כ יזבק"

 

מהרשימה המשותפת נמסר בתגובה לדיון כי, "ההתעלמות המוחלטת של ועדת הפסילות מהדברים שאמרה ח"כ יזבק כמו ההתעלמות הבוטה מהעובדות המשפטיות שקיבלו משנה תוקף מהחלטת היועמ"ש, מוכיחה פעם נוספת שאין בוועדה דבר מלבד ריטואל קבוע של פסילה וקרקס פוליטי. אנחנו נמשיך להיאבק למען חופש הביטוי ודמוקרטיה לכולם על אפם וחמתם של הימין הקיצוני ואלה שנגררים אחריהם. אנו מודים לצוות המשפטי של מרכז עדאלה על העבודה המסורה שהם עושים בתחום זה לאורך יותר מ-20 שנה".

חבר הכנסת אופיר כץ אמר אחרי ההחלטה כי, "אני מברך על החלטת הוועדה לאשר את בקשת הפסילה שהגשתי על חברת הכנסת היבא יזבק. יזבק תומכת טרור באופן סיסטמתי במחבלים, ברוצחים ובמרגלים. מקומה לא בכנסת ישראל. מצופה מבג״ץ להמשיך את קו הוועדה ולמנוע פגיעה במדינת ישראל על ידי הכשרת תומכת טרוריסטים כחברת כנסת. אסור לנו לחזור על טעויות העבר, עלינו לעשות צדק עם המשפחות השכולות".

יו"ר רשימת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, שהיה ממגישי בקשת הפסילה והיה חלק מהדיון הסוער מסר לאחר ההחלטה כי, "אני שמח שלפחות בועדת הבחירות הצדק נעשה ותומכת הטרור נפסלה ברוב גדול, כשכל התומכים בפסילה מבינים דבר אחד בסיסי: למעריצה של סמיר קונטאר אין מקום בכנסת. אני מקווה שהצדק ייעשה גם בבית המשפט העליון, ולראשונה מי שבאמת צריך להיפסל ייזרק מכנסת ישראל".

מח״כ היבא יזבק נמסר כי, "אינני מופתעת שפסלו אותי, זה היה משחק מכור מראש. וועדת הבחירות הינה גוף פוליטי ולא גוף משפטי, חבריה מקבלות החלטות פוליטיות. אני חוזרת ומדגישה שמעולם לא קראתי לשימוש באלימות. וגם לא התכוונתי להלל את השימוש באלימות. אמרתי את זה בפני הוועדה, כתבתי את זה בתצהיר והצהרתי את זה גם בכלי התקשורת. הסברתי גם בתצהירי המפורט שהיום הייתי מתנסחת אחרת".

"ברור לי כי אין כל עילה משפטית לפסילתי ואני מקווה שבית המשפט העליון יפעל בהתאם. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מההקשר של הדיון שהתקיים היום, כשברקע מהדהדת תכנית המאה והסיפוח המתקרב, וזה הנסיון של אנשי הימין הקיצוני להסתיר את העוול האמיתי: שהוא הכיבוש, המצור ומדיניות הדיכוי המתמשכת של כל העם הפלסטיני. הרדיפה נגדי לא תועיל וכך גם לא בקשות הפסילה – אני אמשיך לפעול בהתאם לעקרונות ולמטרות שבזכותן נבחרתי – פמיניזם, זכויות אדם, השגת שלום ובניית חברה צודקת ושוויונית לכולם", לשון התגובה.

בהמשך, הוועדה תדון בבקשה לפסול את מפלגת משפט צדק, הקוראת לשחרורו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין. כמו כן, תעלה לדיון הבקשה לפסול את מפלגת ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת והעבודה-גשר-מרצ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך השם! אבל בטח מוקדם לשמוח. בגץ יחזיר אותה..

חברי הוועדה בובות, מי שמחליט זה בג"צץ,

אחלה, מעולה, ועכשיו יבוא היועץ המפלצתי ויסביר למה צריך לאפשר לה להסיט כנגד נשים ותינוקות

אם בגלל זה, גפני לא יהיה יו"ר ועדת הכספים, אזי אם לא שגדולי ישראל ידעו מכך ואמרו להם לתמוך בפסילה, הרי שהם עשו דבר מטומטם. לענ"ד.

טעו חמורה, היום פוסלים ערבים מחר פוסלים חרדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture