תכונה לקראת הילולת רבי חיים יוסף גוטליב זי"ע רבה של סטרופקוב

כמסורת שנמשכת קרוב לשני עשורים גם השנה תצא בע"ה משלחת מכובדת של נכדים למסע קודש לעיר סטרופקוב שבסלובקיה לרגל יומא דהילולא רבה של הרה"ק רבינו חיים יוסף גוטליב זצוק"ל רבה של סטרופקוב, שחל בד' אדר והשנה ימלאו מאה חמישים ושלש שנים להסתלקותו בשנת תרכ"ז.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מסורת העליה לציונו הקדוש ביומא דהילולא נמשכה ברציפות משנת תרכ"ח, אשר כפי המסורת המשפחתית – רבינו זצוק"ל צוה לפני פטירתו כי בכל עת צרה וצוקה יבאו לשפוך שיח בציון קדשו, ולכן למרות זמן החורף והשלגים היו נכדיו ומוקרי זכרונו הקדוש מתאמצים ובאים מידי שנה בשנה לציונו הקדוש במדינת סלובקיה בכפר טיסנעק הסמוך לסטרופקוב לשפוך שיח לישועת הכלל והפרט.

מסורת זו הופסקה כאשר חושך כיסה ארץ והצורר הנאצי ימש"ו השמיד את רוב בניין ורוב מניין של כלל ישראל, וביניהם צאצאיו של אותו צדיק וקדוש שבמדינות אירופה, ומאז הופסקה העליה, ואולם לפני כשני עשורים שוב חלה התעוררות אצל הנכדים לעלות להשתטח על הציון הקדוש, זאת בזירוז זקני המשפחה ומהם שרידים אודים מוצלים מאש אשר זכרון העליה המסורתית היה חקוק בעצמותם. את היוזמה נטלו על עצמם הרה"ח יעקב וואלף שווארטץ הי"ו מארה"ב אשר אף נטל על שכמו לשפץ את האהל הקדוש ולדאוג להחזקתו התקינה והמכובדת של בית החיים של סטרופקוב.  ואתו עמו הרה"ח ברוך דוד גוטליב הי"ו מרמת שלמה בירושלים, אשר ביוזמתם מאז מידי שנה בשנה מתאספים ובאים בד' אדר נכדים מכל קצוי תבל לציון הקדוש ולסעודת הילולא רבתית לכבודו של רבינו באולם סמוך.

רבינו מסטרופקוב זיע"א היה מהמאירים בארץ ולדרים עליה לפני למעלה מק"ל שנים, ומספר פעמים זכה לגילוי אליהו, רבינו נולד בשנת תק"נ בישוב בערצאל שבהונגריה, בבחרותו גלה למקום תורה לישיבתו הרמה של מרן החת"ם סופר זיע"א ועד אחרית ימיו יחס רבינו עצמו כתלמיד החת"ס  ובכל עת שתבקש לברך את ישראל היה מברך 'בזכות מורי ורבי החת"ס'. רבו המובהק בתורת הבעש"ט היה הרה"ק רבי יצחק אייזיק מקאליב זיע"א שחיבבו עד לאחת, ולאחר פטירתו דבק יחד עם סגל מחשובי תלמידי הרה"ק רבי יצחק אייזיק מקאליב זיע"א בהרה"ק נפתלי מרופשיץ זיע"א, וזאת על פי סימן שמסר להם רבם לידע במי לבחור להם לרועה לאחר הסתלקותו, וסימן זה מצאו אצל הרה"ק נפתלי מרופשיץ זיע"א, לאחר פטירת רבו מרופשיץ נעשה מגדולי תלמידי הרה"ק ר' חיים מצאנז זיע"א ונחשב לאחד מהפמליא של מעלה של חסידי צאנז ומהמקורבים ביותר.

ראשית ממלכתו של רבינו היתה הרבנות בעיר טערצאל שם כיהן כרב העיר במשך עשרים וחמש שנה, שם הרביץ תורה לעדרים בישיבת "המראה יחזקאל", לאחר שהתפרסם כגאון אדיר קדוש וטהור וכאיש מופת, נקרא אחר כבוד בשנת תר"א בהוראת רבו ה'דברי חיים' מצאנז, לכהן כאב"ד בעיר סטרופקוב, למלאות את מקומו של בעל ה"ייטב לב" מסיגט זיע"א. גם שם יצא שמו כפועל ישועות בקרב הארץ, ורבים נהרו אליו להיפקד בפקודת ישועה ורחמים. רבינו השיב את נשמתו הטהורה לגנזי מרומים ביום השבת קודש ד' לחודש אדר ב' תרכ"ז.

ספרים רבים כתב רבינו בנגלה ובנסתר, אולם למרבה הצער רוב הספרים נעלמו ואינם, הספר היחיד ששרד מבין אלפי כתביו הוא ספר "טיב גיטין וקידושין" על מסכתות גיטין, קידושין, לרגל היארציייט יצא לאור מחדש הספר במהדורה מחודשת וניתן להשיג את הספר בחניות הספרים.

כאמור השנה בעזהשי"ת תצא  משלחת מהארץ במוצש"ק ד' אדר הבעל"ט  בטיסה ישירה לבודפשט משם לקראסטיר לביתו ואוהלו של הרה"ק רבי שעיל'ה זיע"א, ושם ייערך סעודת מלוה מלכה. משם תיסע המשלחת לקאליב לציון קדשו של רבו של רבינו הרה"ק רבי יצחק אייזיק מקאליב זיע"א, ואשר יומא דהילולא דיליה חל סמוך ונראה בז' אדר. ומשם לציון הקדוש בסטרופקוב שם באוהל תתקיים תפילה באמירת תהילים וי"ג מידות לעורר רחמים וחסדים על הכלל ועל הפרט, וסעודת הילולא תתקיים באולם רחב ידיים בעיר סטרופקוב בהשתתפות הנכדים מא"י  ואמריקא ולונדון.

משם ימשיכו לציוני הקודש בליסקא, רימנוב, דינב, לנצאט, ויסיימו את היום בתפילת מעריב בציונו של הרה"ק רבי אלימילך ליזנסק זי"ע, ושם תשהה המשלחת למנוחת הלילה במלון הסמוך לציון, למחרת יום שני בבוקר יצאו ללובלין שם יבקרו בישיבתו של המהר"ם שפירא זיע"א ויפקדו את ציון קדשו של החוזה מלובלין זיע"א ושאר ציוני הקודש שבלובלין. ומשם בשעות אחה"צ לורשא לטיסה חזרה לארה"ק. מטעם הוועדה המארגנת נמסר כי בימים אלו נסגרת ההרשמה לגבי הנסיעה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם האדמו"ר מסטרפקוב למה הוא לא מוזכר פה ?

לשואל, מדובר בהרה"ק מסטרופקב, ולאדמו"ר מסטרופקב, אין קשר איליו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture