מטח הרקטות נמשך: אזעקות באשקלון ועוטף עזה

אחרי ירי 20 הרקטות לדרום: אזעקות הופעלו הערב בעיר אשקלון ובישוב כיסופים שבמועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי "הפרטים בבדיקה". המועצה האזורית אשכול: "זוהו שיגורים ונשמעו פיצוצים. נפילות בשטחים פתוחים מחוץ לישוב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אזעקות הופעלו הערב בעיר אשקלון ובישוב כיסופים שבמועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי "הפרטים בבדיקה". מדוברות המועצה האזורית אשכול נמסר כי "לפני זמן קצר הופעלה אזעקה בכיסופים. זוהו שיגורים ונשמעו פיצוצים. נפילות בשטחים פתוחים מחוץ לישוב. אין נפגעים בגוף. לא ידוע על נזק".

רשימת האזעקות הערב

20:02 – אזעקה כיסופים

19:53 – אזעקה באשקלון

17:42 – אזעקות בסופה, אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, זיקים, כרמיה, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, שדרות, איבים, מפלסים, מטווח ניר עם, מבקיעים, ניר יצחק, נתיב העשרה, ארז ובת הדר.

17:40 – אזעקה בכרם שלום.

17:37 – אזעקה בכיסופים.

17:33 – אזעקות בזיקים, יד מרדכי, כרמיה, נתיב העשרה.

17:32 – אזעקות באזור תעשייה צפוני אשקלון, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, בית שקמה, גיאה, הודיה, מבקיעים, משען.

כזכור, בשעות אחר הצהריים הופעלו אזעקות צבע אדום בערים אשקלון ושדרות ובמספר רב של ישובים ברחבי עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו כ-20 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כעשרה שיגורים. ראש הממשלה בנימין נתנו ושר הביטחון נפתלי בנט עושים את דרכם בשעה זו להתייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב.

מדוברות מד"א נמסר כי, "בהמשך לאזעקות בדרום הארץ בדקות האחרונות: במוקד 101 של מד"א לא התקבלו שיחות על נפגעים כתוצאה ישירה מפגיעת רק״ק". מהמרכז הרפואי ברזילי נמסר כי, "למרכז הרפואי ברזילי הובאו שתי נפגעות מאירועי האזעקות באשקלון. הראשונה בת 64 נפלה ונחבלה בראשה בזמן הליכה לאיזור ממוגן, מצבה קל מועמדת לסיטי ראש. השנייה, נפגעת חרדה בת 20".

מדוברות עיריית אשקלון נמסר כי, "בעקבות מטח הרקטות שנורה לעבר העיר אשקלון בדקות האחרונות, הורה ראש העיר, תומר גלאם, על פתיחת המקלטים הציבוריים ברחבי העיר. כמו כן, הנחה על ביטול כל הפעילויות והאירועים במרכזים הקהילתיים ובהיכל התרבות. החמ"ל העירוני נפתח בשעה זו. כל עדכון נוסף יימסר בהמשך".

מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם סופר, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב מיוחדת על רקע ההסלמה בדרום, במהלכה הוחלט על עיבוי הכוחות בדרום – כך נמסר מהמשטרה. עוד נמסר כי, "במסגרת המוכנות המבצעית וחיזוק הביטחון האישי, שוטרי המחוז הדרומי מתורגלים ומיומנים באירועים כגון אלו ופועלים במטרה לסייע לתושבים ולהציל חיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעה זו בקריה בתל אביב הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון נפלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי מערכת הביטחון. בנט ונתניהו שהו אחר הצהריים בכנס בקריית ארבע וביקרו במערת המכפלה, וזמן קצר לאחר רצף האזעקות יצאו בדרכם לקריה בתל אביב.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס לירי בדרום ואמר כי, "ממשלת ישראל שבוייה של החמאס. הנייה סוחט את נתניהו והוא משלם לו במזוודות דולרים. ככה זה במזרח התיכון- מי שלא יוזם- חוטף. נתניהו לא מסוגל לשקם את ההרתעה ולא יביא להסדרה. בעוד שבוע נחליף את ממשלת הגמגומים ונחזיר את הביטחון לתושבי הדרום בכוח ובעוצמה. זה או כחול לבן או צבע אדום".

בצה"ל הוחלט היום לעבות את פריסת מערכת כיפת ברזל בדרום הארץ מחשש לירי לכיוון ישראל, בנוסף העלו בצה"ל את רמת הדריכות מחשש לתגובה על התקרית הבוקר, בה כוח צה"ל ירה לעבר שני מחבלים שהניחו מטען על הגדר בגבול עזה. לפחות מחבל אחד נהרג בתקרית, שבסיומה התפתח במקום עימות, לאחר שכוח צה"ל מנע את פינוי גופתו ולקח אותה בעצמו.

ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי מצהיר הערב כי מטח הרקטות אחר הצהריים לעבר הדרום בוצע בתגובה למות המחבל הבוקר במהלך ניסיון הפיגוע באזור חאן יונס: "זכותה של ההתנגדות הפלסטינית להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי. האירוע הבוקר וההתעללות בגופת הפלסטיני באמצעות דחפור חייבו תגובה, וירי הרקטות הערב הוא תגובה על הפשע שביצע האויב הציוני", אמר דובר הג’יהאד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחח או כחול לבן,או צבע אדום,פיתרון מעשי לא הצעת ועל כן אתה מדבר כמו תינוק בגן,יאלה תתבגר,טירון יותר חכם ממך,שוטה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture