צילום: נתי שוחט, פלאש 90

צה"ל: תקפנו מחבלים שעסקו בהכנות לשיגור רקטות – זוהתה פגיעה

כלי טיס של צה"ל תקף מספר פעילי טרור של הג׳האד האיסלאמי בצפון רצועת עזה בעת שעסקו בהכנות לשיגור רקטות. הפלסטינים: ארבעה נפצעו בתקיפות. דובר צה"ל מעדכן: בשעה זו תוקף צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור הג׳האד האיסלאמי ברצועת עזה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף מספר פעילי טרור של ארגון הטרור הג׳האד האיסלאמי הפלסטיני בצפון רצועת עזה בעת שעסקו בהכנות לשיגור רקטות, זוהתה פגיעה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי ארבעה פלסטינים נפצעו בתקיפות. התקיפה בוצעה בשכונת תופאח במזרח העיר עזה סמוך לבית ספר

דובר צה"ל עדכן הערב באופן חריג כי צה"ל תוקף בשעה זו יעדי טרור של ארגון הטרור הג׳האד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. "פרטים בהמשך", נמסר. מההודעה ניתן ללמוד כי בכוונת צה"ל למקד את האש בארגון הג׳האד האיסלאמי שירה בפועל את הרקטות הערב, ולהשאיר את ארגון חמאס השולט ברצועה מחוץ למשווה, ככל הנראה בניסיון לא להיגרר לעימות נרחב.

במהלך השבועות האחרונים הקפידו בצה"ל להדגיש לאחר כל תקיפה בעזה כי חמאס הוא אחראי לנעשה ברצועה: "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל". עוד נהגו להוסיף כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל ונמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים".

מוקדם יותר הערב הסתיימה הערכת המצב שהתקיימה בקריה שבתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, נפתלי בנט, הרמטכ״ל אביב כובי, ראש השב״כ נדב ארגמן, ראש המל״ל והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבר, מתאם הפעולות בשטחים האלוף כמיל אבו רוקון ובכירי נוספים במערכת הביטחון.

ב'חדשות 12' דווח כי בהתייעצות הביטחונית שהתקיימה הערב העריכו כי אין אינטרס להסלמה מצד חמאס וכי ניתן יהיה לסיים האירוע לאחר תגובה ישראלית. הירי הוא תגובה לתקרית הבוקר ולאירוע הגופה שעורר זעם גדול בקרב הציבור בעזה. בשלב הזה הוחלט לא לזמן קבינט. ישראל נעה בין הרצון לתקוף ולהגיב בעצמה לבין העיתוי – ימים ספורים לבחירות, לכן במערכת הביטחון חיפשו תגובה מדודה שתותיר חותם.

ב'חדשות 13' דווח כי מקור דיפלומטי ששליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב ונציגי המודיעין המצרי מקיימים מגעים עם כל הצדדים בנסיון להשיב את הרגיעה בעזה על כנה. ב'ווינט' צוטט מקור ברצועת עזה שמסר כי במצרים ובאו"ם מנסים לייצר משוואת הפסקת אש, לפיה עזה תספוג בשקט את התגובה הישראלית הצבאית הצפויה בזמן הקרוב, ואם כך יהיה – לאחריה ישוב השקט כששני הצדדים יהיו מחויבים אליו. המקור ציין כי לא ברור לפי שעה אם הג'יהאד האיסלאמי יקבל את המשוואה המוצעת.

בתגובה לירי, פרסם דובר הג’יהאד האסלאמי בעזה תגובה לפיה התקיפה מממשת את ״זכותה של ההתנגדות הפלסטינית להגיב על פשעי הכיבוש הישראלי". עוד הוסיפו כי "הארוע הבוקר וההתעללות בגופת הפלסטיני באמצעות דחפור חייבו תגובה וירי הרקטות הערב הוא תגובה על הפשע שביצע האויב הציוני״. בהמשך הערב, לקח הארגון אחריות לירי לעבר היישובים הישראליים.

דובר חמאס פוזי ברהום התייחס להסלמה היום. "הכיבוש הישראלי הוא האחראי על ההסלמה, בשל הפשע הנתעב שחצה את כל הגבולות – הריגת הצעיר מחמד א-נאעם והתעללות בגופתו. תגובת ההתנגדות היא תוצאה טבעית להמשך אותם הפשעים וההפרות הציוניות נגד זכויות עמינו ותושבי עזה הנצורים", כתב בהודעה לעיתונות. "במידה והאויב יבצע כל איוולת נגד בני עמינו, ההתנגדות לא תירתע מלהתעמת עם האויב הפושע הזה".

הפרשן הצבאי הבכיר יוסי יהושע כתב בטוויטר בזמן הישיבה כי "הדילמה עכשיו בקריה היא האם לתקוף את חמאס כריבון האחראי או את הג׳האד האיסלאמי שביצע את הירי. תקיפת כנגד הגאפ צפויה להוביל לסבב אבל היא מתבקשת". עוד הוסיף מאוחר יותר כי, "אין תגובה ישראלית שתסגור את הסבב הזה. הסיבה היא שהג׳האד האיסלאמי בהכוונה איראנית מעוניין לחבל בהסדרה ומה שלא הצליח עם צלף ביום רביעי וחוליה שהניחה מטען היום בבוקר, ימשיך עם נסיון פיגוע נוסף בימים הקרובים".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס מוקדם יותר הערב לירי בדרום ואמר כי, "ממשלת ישראל שבוייה של החמאס. הנייה סוחט את נתניהו והוא משלם לו במזוודות דולרים. ככה זה במזרח התיכון- מי שלא יוזם- חוטף. נתניהו לא מסוגל לשקם את ההרתעה ולא יביא להסדרה. בעוד שבוע נחליף את ממשלת הגמגומים ונחזיר את הביטחון לתושבי הדרום בכוח ובעוצמה. זה או כחול לבן או צבע אדום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בגדול מצפצפים עלינו

לא כל כך הבנתי מה הגאונים מכחול לבן יודעים שכל שאר הנוכחים שם לא יודעים? יש להם איזה פטנט מיוחד? שייגלו לנו

עכשיו מרימים מטוסי "אדיר" לשמים, בשווי מליוני שקלים כל גיחה, כדי "להפציץ" את ה…דיונות של עזה

שלא יעבדו עליכם, לא עשו כלום ,
והוכחה הפשוטה שהג'יאד לא נרתע מלהכנס לעימות בשביל כל שטות.

ל-נו שוין.
יש פתרון קסם לבעיה העזתית :
להזיז את ביבי!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture