תחת אש: מעמד מרגש של סיום הש"ס בעיר שדרות

אילו לא ראיתי לא האמנתי, באתי לחזק ויצאתי מחוזק. חשבתי בגלל המתיחות למצוא כאן רק אחדים שאמנם גם בשבילם באמת ראוי להגיע .במילים רבות רושם ועוצמתיות אלו פתח מרן ראש ישיבת מיר הגאון הגדול הרב יצחק אזרחי שליט"א את נאומו המרגש והמחזק במעמד סיום הש"ס שנערך בעיר שדרות.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אילו לא ראיתי לא האמנתי, באתי לחזק ויצאתי מחוזק. חשבתי בגלל המתיחות למצוא כאן רק אחדים שאמנם גם בשבילם באמת ראוי להגיע. והנה אני רואה ציבור כל כך גדול של עמלי תורה ואוהבי תורה בשדרות.

במילים רבות רושם ועוצמתיות אלו פתח מרן ראש ישיבת מיר הגאון הגדול הרב יצחק אזרחי שליט"א את נאומו המרגש והמחזק במעמד סיום הש"ס שהפיקו חבר מועצת העיר המסור מטעם ש"ס ר' דורון טקטוק עם רכז אל המעיין ר' עמי בן סימון ור' מרדכי אלבז מטעם המחלקה למסורת ישראל, אל המעיין, והאיחוד התורני שדרות כשאת הש"ס סיים מגיד השיעור הוותיק מייסד דף היומי בשדרות הרה"ג רבי אליהו אפללו שליט"א ואת מסכת ברכות פתח האברך המופלא שבעצמו סיים ש"ס גם בעיון וגם בבקיאות הרב יעקב אביטן שליט"א.

וזה באמת לא מובן מאליו שכבוד הרב ממרום גילו וגדלותו טרח לבוא מירושלים – כשחלק נכבד מהמוזמנים תושבי שדרות חששו לצאת מביתם – בעיצומה של ההסלמה הקשה למרות האזעקות ומטחי הקסאמים מסביב.

ראש הישיבה שהיה אורח כבוד של הערב הפגין חיבור מדהים עם כל רבדי המשתתפים וריתק את המשתתפים תלמידי חכמים אברכים ובעלי בתים זקנים עם נערים מעל שעתיים רצופות! עד 23:30 בלילה – שעה לא מוכרת בשדרות גם בזמנים רגילים ובוודאי לא בימים מתוחים.

מה שהתחיל בנאום דרמטי וסוחף מלא באהבת תורה משתפכת והסברים עמוקים על מהותה של תורה שבעל פה, משא קודש שהרים את המשתתפים לגבהים רמים ועם קבלה ללמוד כל יום! כל יום! ועם אמירה נחרצת שלימוד התורה שלכם זה כיפת הברזל האמיתית. הסתיים עם שירה סוחפת לכבוד שמחת תורה ולומדיה כשראש הישיבה חרג ממנהגו כדי לייקר את לומדי התורה במסירות נפש בכל המצבים ובירך כל משתתף בפרטות, אירוע שלא זכור כמותו בשדרות.

האירוע המרומם  נערך סביב שולחנות ערוכים ברמה גבוהה ובטוב טעם ושפע רב באולמי ליאם החדשים בשדרות כנאה ויאה לכבודה של תורה בפיקוח הצמוד של מנהל האולם שמואל מלכיאל שדאג לכל הפרטים הקטנים שהופכים את האירוע לבלתי נשכח.

הסיום נערך בניצוח תזמורתו של יצחק ריס המדהים שהפך את היגון והפחד לשמחה אדירה ומתפרצת עם שירים חסידיים תוססים בשילוב שירה מזרחית ומרוקאית אוטנטית עם מיקס משירי פורים ושמחת תורה. ואיך לא עם ההמנון 'אל תירא ישראל' שכיכב לאורך האירוע בין קסאם לקסאם.

באירוע שגם סימל סיום עשרות מסכתות שנלמדו בעיון ובקיאות ברשת הכוללים של 'האיחוד'  השתתפו מסיימי הש"ס מבית כנסת השלום. ומסיימי מסכתות קובעי עתים לתורה מקהילת 'בני מנשה' מבתי כנסת 'תורה וחיים' ובי"כ 'בן איש חי' ומבית כנסת בוכרים המרכזי ובחורי חמד מישיבת 'היכל אליהו'.

כמו כן השתתפו הרבנים שהקימו שיעורי דף היומי חדשים והוסיפו לשדרות עוד ליגיון תלמידי חכמים של 30 לומדי ש"ס חדשים הרב יעקב אלמקייס בבי"כ בן איש חי הרב עמי בן סימון בבי"כ משכן יוסף והרב יעקב אביטן בישיבת היכל אליהו.

יצויין שבמהלך הארוע רב בי"כ הנביאים הרב יחיא אלעזרא שכבר שנים רבות מסייע לרבים מתושבי שדרות כל כך התרגש מהמעמד והחליט להתגייס לקראת פסח הבעל"ט למען כלל בני התורה בשדרות בלי יוצא מן הכלל.

וסמוך לאירוע הרב יגל קדוש שגדל בשדרות שלח שי מכובד ויוקרתי לסיום כדי להוקיר את נשות החיל  של מסיימי השס ומסיימי המסכתות שכל יום שולחות את בעליהם לשקוד על התורה.

כיבדו את האירוע בנוכחותם אישי ציבור נכבדים וביניהם ח"כ הרב יעקב מרגי. מר אלעד קלימי סגן ר"ע שדרות שאף נשא דברים חמים בשבח לומדי התורה ולימוד התורה בהתלהבות וחמימות. הרב אברהם ויצמן מנהל ת"ת בני יוסף שדרות. הרב שמעון פריינטה מנכ"ל מוסדות עטרת אסתר. ורבים ממרביצי התורה בשדרות הרבנים הגאונים הרב בנימין צברי והרב שמעון בן זכאי ראשי כולל באר חיים יצחק הרב י"מ שלום ראש ישיבת הנגב שדרות הרב משה חיימוב רב בי"כ בוכרים מרכזי הרב שלום יזדי מו"ץ בשדרות הרב מנחם גמליאל ראש כולל מנחת יהודה והרב חיים שטרית רב קהילת שערי אברהם.

את האירוע הנציח הצלם המיוחד מר מור אברג'ל שאף הוסיף מרחשי ליבו כשומר מסורת שעל אף שהוא מצלם בהרבה אירועים הוא לא נפגש עם כזה אירוע מרגש של שמחת תורה עם גדוליה ולומדיה ברמה כל כך רוחנית ועוצמתית.

ללא ספק. כותלי האולם ודמעות ההתרגשות והשמחה שליוו את הנוכחים בצאתם עם תעודות הוקרה מיוחדות ועם השי המכובד יוכיחו…

לתדהמתנו בתום האירוע בשעת חצות התקבלה הבשורה הטובה שהוסכם על 'הפסקת אש' וחזינו בעינינו שהתורה תמיד מנצחת הן את הטועים מבפנים והן את האוייבים מבחוץ. וכמו שאמרו חז"ל הקדושים תורה מגינה ומצילה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רבי מרדכי אלבז יוצר המפעל האיחוד התורני שדרות, חזק ואמץ!!!
האיש מאחורי התנופה העצומה בעיר שדרות!
יישר כח, היה מעמד מיוחד ומרגש!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture