Olivier Fitoussi/Flash90

בדרך לממשלה? המנצחים, המפסידים והעריקים האפשריים / פרשנות

לא בטוח שמלאכת הרכבת הממשלה תהיה פשוטה, אבל אין ספק שנתניהו השיג את ניצחון הגדול ביותר בחייו. 50% מהציבור מסכים עם הטענה של נתניהו שתיקיו תפורים. הלוזרים: גנץ, פרץ וליברמן. ושוב הוכח: הציבור נשמע לגדולי הדור / שמואל בן צבי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לא בטוח שמלאכת הרכבת הממשלה תהיה פשוטה, אבל אין ספק שנתניהו צודק כשבנאומו הלילה הגדיר את תוצאות המדגמים כניצחון הגדול ביותר בחייו. אחרי שהגוש בראשותו היה בשפל של 55 מנדטים ועם סקרים של 52-53, אחרי שישב למשא ומתן עם בני גנץ בו הסכים לעזוב את ראשות הממשלה אחרי חצי שנה או פחות, הוא שוב נמצא כפסע מלהרכיב ממשלה.

זה לא דבר של מה בכך, נתניהו מגיע למערכת הבחירות עם כתב אישום על שוחד, מרמה והפרת אימונים, תוצאות הבחירות הן גם אמירה חד משמעית לגבי מה חושב הציבור על תיקיו הפלילים של ראש הממשלה, כל מי שהצביע לליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה עשה זאת על דעת כך שהם תומכים בנתניהו למרות הכל, ואולי בגלל הכל, כ-50% מהציבור מסכים עם הטענה של נתניהו שתיקיו תפורים, אין לך סקר אמין מזה.

אבל כאמור, לא בטוח שמלאכת הרכבת הממשלה תהיה פשוטה, קודם נצטרך להמתין בסבלנות, עם הרבה סבלנות, לתוצאות הסופיות בהחלט. לגוש הימין-חרדים יש 61 מנדטים, אז המשא ומתן הקואליציוני הוא רק לצורכי מקסום ג'ובים, ניתן להעריך שיהדות התורה וש"ס יחתמו תוך ימים בודדים, בנט כנראה ייאבק בנתניהו על תיק הביטחון, ולאור מצבו השברירי, כנראה שבנט ינצח.

עם זאת, צריך לזכור שיום אחרי השבעת ממשלה שכזאת צפויים לנו 4 שנים סוערות, במהלכם נתניהו נאבק על חפותו, ו-61 חברי כנסת של אחד מהם הוא מלך בגדוד. על תשכחו את גדעון סער "וסיעתו", האם יהיה אפשר לברך בקרוב את "שר החוץ גדעון סער"? כי אם נתניהו ירצה ממשלה יציבה שתיתן לו לקדם רפורמות משפטיות, הוא יצטרך לרצות הרבה מאוד בכירים וזוטרים.

אבל, ועל פי המדגמים המעודכנים מאמש, האבל הוא הגדול, יש חשש משמעותי שגוש הימין לא הגיע ל-61 מנדטים. ועדיין, ההבדל בין 60 מנדטים ל-59 הוא שמיים וארץ. אם מספיק חבר כנסת אחד להקים ממשלה, יהיה אפשר למצוא יותר מזה, אם צריך 2 חברי כנסת, יהיה קשה למצוא אותם, כל אחד יחשוש לצאת קירח מכאן ומכאן.

בליכוד כבר ממפים את חברי הכנסת האפשריים, אחת מהן זאת יו"ר גשר ח"כ אורלי לוי אבקסיס, במקרה מבית ליכודי, פרשה בזעם לפני כארבע שנים מישראל ביתנו, עד שהידרדרה לריצה משותפת עם מר"צ. להצטרף לממשלת נתניהו, תמורת תיק חברתי בכיר, כשעל הדרך היא סוגרת חשבון עם ליברמן, נשמע כאופציה ממש לא מופרכת. זה גם הכי פשוט, היא בסיעה עצמאית.

גם חברת הכנסת עומר ינקלביץ שאיבדה ממעמדה בכחול לבן, במיוחד אחרי שישראל בכר נשמע בהקלטה שפורסמה בשבוע שעבר מגדפת את גנץ. היא אמנם לא תוכל לקבל תפקיד שרה לאור כך שהיא תוכרז כפורשת מסיעתה, אך תפקיד ראשות ועדה נשמע משתלם בהחלט כשאלטרנטיבה היא בחירות רביעיות אז לא בטוח שעדיין תהיה ברשימת המפלגה. אבל אלו רק 2 אפשרויות מתוך רבות אחרות.

לוזרים

בצד של המפסידים עומדים בשורה בני גנץ, עמיר פרץ ואביגדור ליברמן. גנץ שהגוש בראשותו קטן משמעותית והצליח לשמור על גודל מפלגתו רק בזכות שתיית המנדטים של מפלגת העבודה, שבטורה בלעה את מר"צ וכאילו לא ידע כי בא אל קרבה ונותרה ככל הנראה עם אתם מספר מנדטים, אולי מנדט אחד יותר. וליברמן שכמובן למרבה השמחה יורד ככל הנראה ב-2 מנדטים.

גנץ, שהיה הפנים המרכזיות של קמפיין כחול לבן אחרי שלפיד ויתר על הרוטציה, יישא כמעט לבדו ב"קרדיט" לתוצאה, כשלפיד יחמוק כמעט ללא פגע, מה שמשפר את מצבו לקראת הסיבוב הבא, מתי שהוא לא יהיה. עמיר פרץ עשוי לנצל את שתיית הקולות הזאת כתירוץ לעריקה לממשלת נתניהו, כשיש מי שיגידו שהוא בכלל היה צריך להתפטר אמש.

ליברמן הוא שוב הנעלם של הפוליטיקה, אך הפעם כילד המצורע שאף אחד לא רוצה לשבת איתו. אחרי שפעם אחר פעם שיקר, אחרי שעשה הכל להפיל את נתניהו מהשלטון, ראש הממשלה יעשה הכל כדי לא להזדקק לו, וזה בינתיים מבטיח שגם אם נתניהו יבקש הוא ייענה בלא. אבל אם ליברמן יבין שהאפשרות האחרת היא בחירות רביעיות שתחליש אותו עוד יותר, אולי יתקפל – סך הכל רק עוד שקר אחד לרשימה הארוכה.

ועשית ככל אשר יורוך

ולסיום, הציבור החרדי שוב הוכיח, בפעם השלישית בתוך שנה, כי הוא נשמע למרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א, ש"ס ויהדות התורה שומרות הערב על כוחן ואלי אף מתחזקות. אבל, עדיין מדובר בנתונים חלקים, מאחר והקפליות כבר נסגרו ונספרו ורק ממתינים לפרסומם, יהיה זה תפילת שווא לקוות לנס, אז נותר רק להמתין במתח לראות האם התפילות מאתמול התקבלו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הסיכום מצויין! דברים פשוטים וברורים. שנזכה לקידוש ה' והגדלת כבוד שמים בע"ה.

רק ביבי בראשות הימין.
יביא להקמת ממשלת שמאל.
ביבי הביתה!
מיד!!

כל הכבוד להרבה מהפלג הירושלמי שהתגברו הפעם על עצמם והלכו להצביע ג' וש"ס

מקווה מאוד שלא שמו פתק לבן

צירך לפעול למען כולם הפלג אלי ישי

לא מדויק להגיד ש50% מהציבור חושב שתפרו לו תיק, פשוט החרדים שס וימינה הלכו איתו, זה לא אומר שהם לא חושבים שהוא גנב. פשוט הוא מיצג את מפלגת הימין הגדולה ואין ברירה

עדיף שהפלג לא יצביעו םחללי שמים בפראסיה לא מגיע להם את הזכות שיצביעו ללומדי תורה באמת.

צר לי להודיע לך
שנתניהו לא ניצח
אא'כ יהיה לו 61.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture