בהסעה מבודדת או בוידאו: הח"כים בבידוד ובכנסת בוחנים איך לקיים דיונים

בכחול לבן יוזמים פתרון אפשרי לטובת הצבעה של ח"כים בבידוד, באמצעות הסעה מבודדת לחדר מבודד בתוך משכן הכנסת, המהלך נבחן מול משרד הבריאות. חה״כ שי מציע לנהל דיונים והצבעות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות דוגמת תוכנת Zoom

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן הודיע היום (ראשון) כי בכוונתו להביא לפתרון הצבעה עבור חברי הכנסת השוהים בבידוד: "מחר, מיד לאחר הקמת הוועדה המסדרת, נוביל פתרון הצבעה לחברי כנסת השוהים בבידוד", כתב ניסנקורן בחשבון הטוויטר שלו והוסיף כי "בימי משבר כאלה הכנסת חייבת לתפקד באופן מלא ואנו נדאג שכל הח״כים יוכלו למלא את תפקידם".

באתר 'וואלה' דווח כי בכחול לבן יוזמים פתרון אפשרי לטובת הצבעה של ח"כים בבידוד, באמצעות הסעה מבודדת לחדר מבודד בתוך משכן הכנסת. לפי הדיווח המהלך נבחן מול משרד הבריאות.

ההצרה של ניסנקורן לענות על הבעיה שנוצרה בעקבות כך שבתקנון הכנסת כתוב כי הח"כים חייבים להצביע באולם המליאה. ב'כאן' דווח שבשלב שני רוצים בכחול לבן להוביל שינוי תקנוני שיאפשר במקרים חריגים הצבעה מרחוק, בדומה למנגנון של הממשלה.

במקביל, חה״כ יזהר שי (כחול לבן) שלח הבוקר מכתב ליו״ר הכנסת עם הצעה לנוהל קיום דיונים והצבעות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות (דוגמת Zoom). "בימים אלה של סגר מתמשך וקשה, אנשים רבים ממשיכים בקשר מתמיד עם שותפיהם העסקיים, עם משפחותיהם, עם נציגי ציבור ועם כל מי שחשוב לשמור עימם על קשר, באמצעים אלקטרוניים", כתב שי.

לדבריו: "עלינו, חברי הכנסת, מוטלת החובה הזו גם כן. ואכן, ח"כים לא מעטים נמצאים בקשר רציף דרך כלי תוכנה (כמו ZOOM ואחרים) עם בוחריהם".שי ציין כי פרלמנטים רבים בעולם הדמוקרטי כבר התאימו את פעילותם לימים קשים אלה. ולכן גם הכנסת חייבת להתקין ולהתאים את עצמה בדחיפות ליכולות אלו.

כזכור, סגן שר האוצר איציק כהן מש"ס נכנס הבוקר לבידוד למשך שבוע, לאחר שהתברר שלפני כשבוע היה בסמוך לחולה קורונה. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' נכנס אמש לבידוד. השר סמוטריץ' נפגש עם מי שאובחנה כנשאית קורונה וייכנס לבידוד עד יום ו' ניסן תש"פ (31.3.20), בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳ הודיע השבוע כי הוא התגלה כחולה קורונה: "ארגיע ואומר ששלומי טוב, קצת צינון", כתב לתושבים. אך הסיפור הפך לדרמטי יותר מאחר וחג'ג' נפגש בתחילת השבוע עם יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי וצמרת משרדו, וכן עם השר צחי הנגבי מהליכוד וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר מכחול לבן – כל הארבעה נכנסו לבידוד.

גם חבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס) ובנו נכנסו ביום חמישי לבידוד לאחר שהיו במערך ה-MRI של בית חולים שערי צדק בירושלים – שם התגלה כי אחד מאנשי הצוות חולה בקורונה. מטעמו של אבוטבול נמסר ביום חמישי כי הוא "מאשר שאכן הבוקר התקשרו אליו ממשרד הבריאות וביקשו ממנו להכנס יחד עם בנו לבידוד עד יום שני בלילה".

דיווחים אלו מגיעים על רקע הדיון המתנהל בשעה זו בבג"ץ על "השתקת הכנסת", כך לפי כחול לבן. לקראת פתיחת הדיון בעתירה נגד יו״ר הכנסת, ח״כ יולי אדלשטיין, אמר יו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ אבי ניסנקורן: ״דווקא בימים קשים אלה חשוב כל כך שתהיה כנסת מתפקדת, למען שלום האזרחים ולמען הדמוקרטיה הישראלית שמצויה בסכנה של ממש. הכנסת חייבת לחזור לעבוד באופן מלא, לטובת שקיפות בקבלת החלטות וכדי לפקח על החלטות הממשלה. נבקש היום מזור מבית המשפט כדי שנוכל למלא את חובתנו כנבחרי ציבור במאמץ לתת מזור לאזרחי ישראל״.

ח״כ עפר שלח הוסיף: "באנו לכאן היום כדי שגם בית המשפט העליון יתן את החותמת שלו על מה שברור לכל אזרח והוא: שכנסת מתפקדת היא לא רק חיונית לדמוקרטיה, היא חיונית להתמודדות של ישראל עם משבר הקורונה. דווקא אל מול הניסיון של הממשלה ביום חמישי האחרון לסגור את הכנסת, שהיועץ המשפטי לממשלה צריך להזכיר לראש הממשלה ולשרים שלו שאין להם בכלל סמכות על הכנסת, אל מול ההתנהגות הזאת חשוב במיוחד שהכנסת תחזור לתפקד ושבית המשפט העליון יאמר את דברו״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תשארו בבידוד….
יותר טוב….

וכמה כסף מקופת המדינה שלא מתפקדת, צריך יהיה להוציא בשביל ההסעות והבידוד? אתם הזויים

הרבה לפני הקורונה חשבתי שצריך לעשות הסגר על הכנסת…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture