Olivier Fitoussi/Flash90

אדלשטיין לבג"ץ: "מתקשה לנקוב בתאריך – לא אסכים לאולטימטום"

יו"ר הכנסת מסרב לומר מתי יכנס את המליאה לדיון שנועד להחליפו והשיב לבית המשפט: "התערבות בית המשפט בשיקול דעתו של יו"ר הכנסת הינה התערבות תקדימית בסדר היום הפוליטי". תקף את היועמ"ש: "התערבותו בהליך פרלמנטרי אינה במקומה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, סירב להגיב לדרישת בג"ץ להשיב אם בכוונתו להעלות לדיון את סוגיית החלפתו עד יום רביעי הקרוב: "בשל הנסיבות המיוחדות אני מתקשה בשלב זה לנקוב בתאריך מדויק אך בכוונתי להעלות את הנושא על סדר יומה של הכנסת עם התבהרות המצב הפוליטי. כולי תקווה שהדבר יקרה בזמן הקצר ביותר".

לדבריו, "כפי שהצהרתי בימים האחרונים בכמה הזדמנויות, פעלתי ואפעל תמיד לפי הוראות הדין. לכן, בכוונתי להעמיד את נושא בחירת יושב ראש הכנסת על סדר יומה של הכנסת "בהקדם האפשרי", ככל שהנסיבות יצדיקו זאת, למן הימים הקרובים ועד ו"לא יאוחר מהמועד שבו תכונס הכנסת לצורך כינון הממשלה", כלשון תקנון הכנסת שמחייב גם אותי, גם את חברי הכנסת כולם".

אדלשטיין תקף את התערבותה של הרשות השופטת בשיקול דעתו של יו"ר הכנסת לקבוע את סדר יומה של המליאה: "בכל הכבוד הראוי, ככל שביהמ"ש הנכבד מציב בפניי ובפני כנסת ישראל אולטימטום בדורשו ממני לקיים את הדיון "לא יאוחר מיום 25.3.20", לא אוכל להסכים לכך. שהרי משמעות הדבר שסדר יומה של הכנסת ייקבע בידי בית המשפט העליון ולא על ידי יושב ראש הכנסת, שלו מסור תפקיד זה".

עוד מוסיף אדלשטיין כי "כפי שהבהיר בית המשפט הנכבד עצמו (בג"ץ 4064/95 פורת נ' יו"ר הכנסת, פ"ד מט(4) 177, 179): "הסמכות לקבוע את סדר יומה של הכנסת ואת מועדי דיוניה נתון ליושב-ראש הכנסת. זהו עניין 'פנים פרלמנטרי' מובהק. בית משפט זה אינו מפעיל את סמכותו בעניין כגון זה אלא במקרים מיוחדים, שבהם קיים חשש לפגיעה במרקם החיים הדמוקרטיים".

לטענת אדלשטיין: "התערבות בג"ץ במקרה זה תישא – בטובתו או שלא בטובתו – אופי פוליטי דומיננטי מובהק. היה ויחליט בית המשפט להתערב במקרה דנן, הוא עשוי להיתפס כמי שטמן רגלו עמוק בביצה הפוליטית, דבר שיפגע פגיעה קשה במעמדו ובאמון הציבור בו. וכבר הזהירנו נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט הדגול משה לנדוי, שכתב כי "התוצאה העגומה היא שבית-המשפט כאילו נוטש את מקומו הראוי לו, מעל למחלוקות המפלגות את הציבור, ושופטיו יורדים בעצמם אל תוך הזירה"".

אדלשטיין מסיים כי "לפיכך, אני סבור שהתערבות בית המשפט בשיקול דעתו של יושב-ראש הכנסת לקבוע את סדר יומה של המליאה ולהעלות להצבעה את נושא בחירתו הינה התערבות תקדימית בסדר היום הפוליטי, בשיקול דעתו ואיננה נכונה בימים אלה". בתשובתו לבג"ץ תקף גם את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וכתב כי "התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה בהליך פנים פרלמנטרי של הכנסת אינה במקומה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד . ככה צריך לענות ולא לפחד. בג"צ פשוט נוטל את המושכות ללא שהתבקש ומתיימר לייצג רק את הצד בשמאלי של המפה הפוליטית , משל היה משרתם של אדונים אלו ומביע את דעתו ואת נחת זרועו לכל ליצן מהצד השמאלי המבקש זאת. יאללה מהפכה….

אדלשטיין סבלת כנירדף ברוסיה . ישבת בסיביר וצסרת נפש על היותך יהודי . דים פס עליהם . הם חלשים . אין להם יכולת . הם מושפעים שונאים את הליכוד ובראשם נתנייהו . תבטלו את הכלבים עסי הפנים . אנו דנים וחצי מליון אזרחים איתך . תהחה חזק מול הבוגדים

שופטי בגץ העם היהודי שונא אותכם אני מדגיש העם היהודי הערב רב השמאלני שאליו אתם שיכים חולה עליכם עכשיו הצטרפו לבגץ ולשמאל חברים חדשים מהמשותפת ואסור לשכוח את מנדלבליט אהוב הערב רב

אנו אנשי נליכוד דורשים מהפיכה . לבטל את בגץ הרודפים את עם ישראל . להעיף אותם לעזה שם מקומם . הם גרועים מהאירנים ומחמס . דם עליהם פס אנו איתך . נצביע לכם בכל הכוח עד שגנץ הגנב יילך להית עם יהיר ואיווט ובוגי וכסיף ןפולק הבייתה עם הסנב בין הרגליים . חארות

תאריך אחד אפשר להבטיח להם שעד חודש מהקמת הממשלה נחוקק חוק שרק הכנסת תבחר שופטים לבתי משפט כל שם ייבחר בנפרד ובמיוחד נשיא ושופטים לבג"ץ. תיגמר הבחירה של חבר מביא חבר !!!

אבקש מהמערכת להסיר את תגובתו של "אט1" הסיומת של התגובה מבזה אתר כזה שמור כשלכם!
תודה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture