כ"ק האדמו"ר מסאטמאר: "לא זכור מצב שבכל העולם נתבטלו תלמידי הת"תים והישיבות"

במהלך שיחתו המיוחדת שנשא אמש האדמו"ר מסאטמאר שליט"א בשידור חי ממעונו לאלפי תלמידי החסידות הורה הרבי כי יש להתחזק במספר דברים נוכח המצב הקשה, ביניהם: לקבוע זמן ללימוד, זמן לתפילה, להיזהר מהכלים הטכנולוגיים ולהרבות בכיבוד אב ואם במיוחד בזמן לחוץ כ"כ של ערבי פסחים • השיחה המלאה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א נשא אמש (שלישי) דברים נלהבים אודות המצב השורר בימים אלו בהתפשטות נגיף הקורונה, הדברים נאמרו בדמעות שליש במעונו והועברו בשידור חי לאלפי תלמידי ישיבות סאטמאר בארץ ובעולם שהאזינו לדברים בבתיהם.

את דבריו פתח האדמו"ר בדמעות ואמר: "זו לא העת להאריך בדרושים, אנו נמצאים בזמן שהיא עת צרה ליעקב, מצב שלא שרר כבר שנים ארוכות, מדובר בזמן קשה ונורא, יהודים בכל העולם נתונים בצער, חולי ישראל רבים שמוטלים על ערש דווי, חיים עם פחדים נוראים וצריכים רחמי שמים מרובים בשל המצב של כלל ישראל בכל מקומות מושבותיהם, אך מדובר בשבר על שבר, והחורבן הוא גדול יותר, וגרם שכל תלמידי התורה והישיבות נעולים וכל שעריה שוממים לדאבונינו הרב".

"יהודים עברו מאז ומתמיד זמנים קשים, גזירות אכזריות ומגפות ל"ע ונאלצו לסגור ישיבות, אך תמיד נשארו במדינות אחרות מקומות שכן יכלו לעסוק בתורה, אך כזה מצב מר שיהודים בכל מקומות מושבותיהם נעולים ובכל תלמידי התורה והישיבות נתבטלו לא זכור. זו צרה צרורה שרק עליה היו צריכים לגזור תענית ולהרעיש עולמות לבטל המשחית והמגיפה מעלינו ומכל עמו בית ישראל, אך לדאבונינו אין באפשרותנו להתאסף ברוב עם. 'לא עת האסף המקנה', זו עת שלא ניתן לאסוף את המקנה, שהוא 'צאן קדשים', אלא 'השקו הצאן ולכו רעו', וצריך לתת דברי חיזוק לצאן שאלו בחורי החמד. 'לכו בנים', אפילו שהולכים מבית המדרש, 'שמעו לי יראת השם אלמדכם', הם צריכים להישאר עם יראת שמים שנקנתה בבית המדרש".

בתמליל משיחתו שהגיע לידי 'חדשות JDN' הוסיף האדמו"ר: "היות שהגענו למצב שלא ניתן לאסוף את התלמידים בישיבות ולעורר אותם במקום תורה שהוא בית המדרש, יש לומר דברי כיבושין באופן שאיש לא חשב שזה יגיע לכזה מצב שלא נוכל להגיע לישיבה ולדבר אל הבחורים פנים אל פנים, שלא יכלו ללכת לבית המדרש כלל, אין יוצא ואין בא. בחורים מסתובבים שבורים בבחינה של 'במחשכים הושיבני, גזר בעדי שלא אצא'. בחורים יקרים, תדעו שזו עת שבורא כל עולמים מחפש את העבודה שלכם יותר מכל זמן אחר. עצם כך שרואים שב"ה אין כמעט תינוקת של בית רבן ובבחורים בגילכם שחולים במחלה הזו זו קריאה של חיבה מאת הקב"ה שקורא לכם להיות שלוחי ציבור של כלל ישראל. הוא צריך התפילות שלכם ואת העבודה שלכם. לכם הוא מצפה".

עוד הוסיף האדמו"ר כי בשל כך שאין סדרי הישיבה השטן מנסה לבלבל את הבחורים, בשל כך הורה הרבי על מספר דברים שיתחזקו בהם בחורי החסידות ויהיה לשמירה בעבורם: "מצד האחר, כשאין ישיבה יש נסיונות רבים. השטן מבלבל אתכם בהבלים וחדשות שלא חסרים בימים טרופים אלו, הכל כדי שאתם לא תוכלו לעסוק בתורה ובתפילה, וזמן שגלתה השכינה, רק לימוד התורה שלכם תביא להשראת השכינה".

"דבר ראשון על כל אחד לקבוע מקום לתפילתו, ולהתפלל מתחילתה ועד סופה, בפרט כשמדובר בתפילה בעת צרה וכל העולם צריך את התפילות שלכם. במיוחד אתם צריכים להעתיר בתפילות על ההורים שלכם, ועל הסבא והסבתא שלכם, על זקני שארית עמך בית ישראל, ולזעוק לה' יתברך שיהיו בריאים".

"כמו כן, יש לקבוע עיתים לתורה חרף זאת שנמצאים מחוץ לישיבה. יהיה לי מאוד חשוב לראות את פתקי השעות שלכם בהן נקבעו עיתים לתורה, בבחינת 'אשרי מי שבא לכאן ותלמידו בידו'. כן יש לעזור בבית ולזכות במצוות כיבוד אב ואם בפרט בזמן כזה כשיש ילדים קטנים בבית ועומדים בערבי פסחים והמצב לא פשוט".

"במצב גם אין לשכוח את החברים, ולחשוב על הבחורים שאין להם חברים, ומתקשים ללמוד לבד או כל דבר אחר. בזמן כזה גם צריך להיזהר מאוד לעמור רחוק מכלי המשחית השונים שהן מגיפה רוחנית ר"ל".

את שיחתו המיוחדת שנמסרה בשידור חי במעונו לאלפי בחורי החסידות סיים האדמו"ר בבכי ואמר: "שה' יתברך יעזור שהורים שלכם יהיו בריאים ויזכו לרוות ממכם נחת לחוב באריכות ימים ושנים, ושכל התפילות של כלל ישראל יתקבלו לרחמים ולרצון, ושכל היהודים בכל מקומות מושבותיהם יזכו להינצל מן המחלה, ומכל צרה וצוקה, ומכל נגע ומחלה. שנזכה בקרוב לישועה האמיתית, בניסן נגאלו, ובניסן עתידין להיגאל, ושנראה בקרוב לראות בישועתן של ישראל ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים ובנערינו ובזקנינו נלך לקבל פני משיח צדקנו במהרה בימינו".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מהמם
צודק בכל מילה
מרעיד את הלב לכל מי שיש לו קצת יראת שמיים

מרגש דברים אמיתים מהלב,

הדרן .אתם משעממים בצורה מזעזעת.אין חדשות חוזר על עצמו לתקופה של 80 שנה אחורה.אעזוב אותכם לאחר תקופה זו כשיפתחו החנויות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture