Yonatan Sindel/Flash90

ח"כית מחוסן לישראל נגד גנץ: "מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו"

ח"כ ע'דיר כמאל מריח: "באתי לפוליטיקה בכדי להחליף את ממשלת הגזענות, השיסוי וממשלת חוק הלאום, ולא בכדי להיות שותפה לה". ח"כ יועז הנדל: "‏מנהיגות נמדדת ברגעי משבר. טובת המדינה לפני האינטרס הפוליטי. זו הבחירה של בני גנץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ ע'דיר כמאל מריח מחוסן לישראל' יוצאת נגד הכוונה של יו"ר המפלגה ח"כ בני גנץ להצטרף לממשלת נתניהו: "מנהיגות עם יושרה נמדדת בעתות משבר. מנהיג לא בוגד בעקרונותיו ובציבור בוחריו. באתי לפוליטיקה בכדי להחליף את ממשלת הגזענות, השיסוי וממשלת חוק הלאום, ולא בכדי להיות שותפה לה. אני לא אשב יום אחד תחת המושחת מבלפור", כתבה בציוץ בטוויטר. מריח, בת העדה הדרוזית, הצטרפה לחוסן לישראל כחלק מהמאבק בחוק הלאום. ככל הידוע, הדרישה של כחול לבן לתיקון חוק הלאום אינה מופיעה בהסכם בין הליכוד וחוסן לישראל.

מנגד, ח"כ יועז הנדל (תל"מ) שיבח את בחירתו של גנץ. "‏מנהיגות נמדדת ברגעי משבר. טובת המדינה לפני האינטרס הפוליטי. זו הבחירה של בני גנץ", צייץ הנדל בטוויטר. בניגוד למריח, הנדל מעונין להצטרף עם חוסן לישראל לממשלה בראשות נתניהו, אך מעמדו המשפטי עדיין לא ברור ורק בתחילת השבוע יתברר אם יש לו ולח"כ צביקה האוזר אפשרות להתפצל ממפלגת הבית שלהם, שהחליטה להישאר עם יש עתיד מחוץ לממשלה.

לפיד כתב בצהריים בפייסבוק כי "עדיין אין לי תשובה לשאלה שמעסיקה את כולם. אני לא יודע למה גנץ ואשכנזי החליטו לפרק את כחול לבן. לזחול לממשלה של ביבי. לא מדובר בממשלת אחדות. זה בטח לא בגלל הקורונה. הרי אף אחד מהם לא טרח אפילו לבקש את תיק הבריאות. כל הדיבורים על "להכנס מתחת לאלונקה" הם קשקוש מביך. לא נכנסתם מתחת לשום אלונקה. נכנסתם מתחת לביבי".

"בניגוד למחמאות שהוא מרעיף על עצמו. נתניהו מנהל את המשבר רע מאוד. הכל בשליפה. אין איסטרטגיה אחידה. מסיבות העתונאים מרשימות, אבל אין מאחוריהן ארגון מסודר או נוהלי עבודה שמישהו יכול להבין. ישראל התעלמה מכל ההתרעות על המגיפה שפרצה בסין כבר בדצמבר. רמת המוכנות של מערכת הבריאות היתה מתחת לכל בקורת. אין מיטות, אין בדיקות, אין ציוד מגן, אין מכונות הנשמה. אלפים מאנשי הצוותים הרפואיים נמצאים בבידוד. אין אפילו מי שישאל איך הגענו למצב הזה".

"העורף הישראלי לא מוכן. מסיבות פוליטיות לא הופעל פיקוד העורף, מערך מל"ח (משק לשעת חירום), ורח"ל (רשות לשעת חירום). רמת המוכנות והפעילות של המערכת כולה הוגדרה בידי המכון למדיניות ואיסטרטגיה: "כשל מערכתי ולאומי הגובל ברשלנות והפקרות"".

"ברמה הכלכלית, המשבר אפילו לא מנוהל רע, הוא לא מנוהל בכלל. המשפט המוזר של ביבי שהוא עובד לפי "העקרון של מילטון פרידמן שהחמיא לי פעם," אינו לוקח בחשבון עובדה אחת: מילטון פרידמן מת לפני 14 שנה. הוא לא ידע שיש דבר כזה קורונה. הוא לא היה מחמיא לביבי על הטיפול בכלכלת המשבר".

"אין הסבר למה לא הונחה עדיין תוכנית כלכלית מסודרת. בקוריאה –המדינה שהפכה למודל העולמי של טיפול בקורונה – האבטלה ירדה (!) בחודש האחרון ל-3.3%. המשק הקוריאני פועל כמעט במלוא התפוקה. בישראל האבטלה עברה את ה-20%, המשק משותק. אף אחד לא טרח ליצור קשר עם ממשלת קוריאה לבדוק מה הם עושים נכון. אף אחד לא הגדיר מודל לחזרה לעבודה".

"בזה אנחנו הולכים להתעסק עכשיו. דווקא בימי משבר, חשוב שתהיה אופוזיציה. בארה"ב היו דמוקרטים ורפובליקנים גם במלחמת העולם השניה. משברים אינם מבטלים את הצורך בקולות אחרים. בטח בזמן שהשלטון מפגין רשלנות ניהולית ואיסטרטגית. בכל יוזמה חיובית שתסייע לאזרחי ישראל, כמובן שנהיה הראשונים לעזור. נפעל באחריות, בהגינות, נשתף פעולה עם הממשלה. אלא שמישהו צריך גם להצביע על כשלים, להציג תוכניות אלטרנטיביות, לוודא שהשלטון מתפקד ביעילות".

"מישהו צריך גם להגן על הדמוקרטיה. עכשיו יותר מתמיד. כל דמוקרטיה שהתמוטטה אי פעם עשתה את זה בחסות "מצב חירום" כלשהו. הערכים והעקרונות שלנו לא נעלמים בזמן חירום. אנחנו זקוקים להם יותר מאי פעם. אנחנו נגן עליהם יותר מאי פעם", דברי לפיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

את מוזמנת אחר כבוד לעבור למפלגת השיסוי של יהיר לפיד……
חוצפנית!

יוצא המרצע מן השק. שק של נחשים. נגד חוק הלאום. שותפים של ליברמן.

"מבחן בעת משבר "הוא משבר אישי , שהמנהיג נמדד אם שם את עצמו בצד או את העם ,אבל זה משבר של הציבור והוא שם עצמו בצד. למענם, ואם היא לא מבינה דבר כזה פשוט, לבד.שתשים עצמה בצד,או שלפחות תשתוק שלא כולם ידעו …

חצופה. שתלך לכל הרוחות

לפיד תאכל ת'כובע, אתה לא רלוונטי ועכשיו יותר מאי פעם.
נראה לי שנגמר לך הדלק של הלפיד של האש של הפלטה… יאללה תיפלט לנו כבר לאיזה מופלטה

לפיד אכלת אותה . גם אתה שיקרת את מצביעך שלא תדבר עם המשותפת. אז גנץ למד את זה ממך מה אתה בוכה ???????? בכול אופן תירגע אם זה קשה לך לך תעבוד בסידור ירקות ברמי לוי או שופרסל .

פ חחחחחחחחחחח אחד גדול

עיקרון אחד ולא יותר…

משחק כיסאות….
גועל נפש
חוק הלאום זה הבעיה?
או אולי זה הפיתרון

לא שאני חושב שכמו שרצו לעשות ממשלה עם הערבים אפשר לעשות ממשלה עם ביבי בכל זאת אי אפשר להפר הבטחת בחירות בייחוד שזה היה העניין במפלגה הזו
וגם הטיעון שזה טובת המדינה לא מצדיק הפרה כזו
ובכל זאת גנץ עשה מהלך נכון כי על פי כל הסקרים ביבי לוקח את הבחירות הבאות וא"כ זה רצון בוחריו
התמוה בעניין זה שביבי אכפת לו טובת המדינה והוא לא הולך לבחירות רביעיות

בלי לפיד גנץ נראה יותר משוחרר….

זה נבלה וזה טריפה אל תיתבלבלו אן כמו בתורה והרבנים התירו להצביע רק עבור להגדיל תורה ולהדירה ולכתכילה אסור לבחור

כה דברי הזמיר לפיד. כמה טוב הואט יודע לכתוב וכמה אפסססססססססססססססס הוא בכללללללללללללל תחום אחר.

לפיד עדיין בהלם , על כזאת בעיטה משותפו גנץ הוא בחיים לא חלם.

מקום המדינה לא היה מישהו שהרגיש דפוק כמו שליברמן מרגיש עכשיו.
גם הראה לכולם את צביעותו, שאין לו בעיה להקים משלה עם הערבים. וגם לא הצליח בשאיפת חיו לנקום בביבי. ביזבז מליארדים למדינה ושיגע את כל אזרחי המדינה עם מערכות בחירות חוזרות ונשנות רק בשביל יצר הנקמה האובססיבי שלא מסוגל להרגע שלו. ובסוף נזרק לאופוזיציה כמו כלב , משם הוא יראה מרחוק את שנוא נפשו מקים ממשלה ויאכל את עצמו.
לא אופתע אם הוא יירה בעצמו.
גם את זה הוא מסוגל לעשות …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture