נתניהו בהצהרה מהבידוד: "מעכשיו נאסרות תפילות במניין גם בשטח פתוח"

ראש הממשלה בהצהרה מביתו: "החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמה אישית". הודיע על הרחבת ההגבלות: "אסורה התקהלות של יותר משני אנשים, חופה וקידושין ייערכו עם המשפחה הגרעינית, לוויות עד 20 איש, בריתות עד 10 אנשים" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: ההצהרה המלאה של ראש הממשלה, שר האוצר ונגיד בנק ישראל. צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שנכנס היום לבידוד אמר בהצהרה לתקשורת כי, "אני מדבר איתכם ממעון ראש הממשלה בירושלים. למרות שהבדיקות הרפואיות בענייני עדיין לא הסתיימו, החלטתי להיכנס לבידוד מרצון כדי לתת דוגמה אישית. הצלם נמצא במרחק של שישה מטרים, ואת האיפור והשיער עשיתי בעצמי ולכן זה נראה ככה. אני ממשיך לעבוד מהבית".

"קיימתי היום שיחת וידאו עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ועם ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, כדי להרחיב את הטיפול במשבר הקורונה באמצעות פיקוד העורף וצבא ההגנה לישראל על יכולותיו הרבות ואמצעים רבים שעומדים לרשותו. ראש המל"ל והרמטכ"ל אמורים להגיש לי ביומיים הקרובים תכניות מפורטות לאישור בעניין זה. במקביל קיימתי דיון טלפוני עם שר האוצר, שר הכלכלה, נגיד בנק ישראל ועם מנכ"לים של כמה ממשרדי הממשלה – כל אחד עם הנושאים שבתחומו ובסמכותו".

נתניהו הודיע הממשלה תאשר הגבלות חדשות במאבק בנגיף המסוכן: "במלחמה שלנו בקורונה איננו חוסכים כל מאמץ. מלכתחילה אמרתי לכם: עדיף להחמיר מאשר להקל. מדינות רבות הלכו בעקבותינו במדיניות זו. במסגרת המאבק העיקש שלנו בקורונה, אכנס הערב שוב את הממשלה. הקו שמנחה אותי הוא החמרת הגבלות התנועה, והרחבת הטבות הכלכלה".

"תחילה להחמרת הגבלות התנועה: כולנו עוקבים יום-יום, אפילו שעה-שעה, אחר מספר החולים בקורונה. לבנו עם משפחות הנפטרים, אנו מוסרים להן את מלוא תנחומינו. אני מבקש להודות שוב לרופאים ולרופאות, לאחים ולאחיות, לאנשי מד"א – לכל הצוותים החיוניים הנפלאים שלנו שממשיכים לטפל במסירות רבה בלתי נלאית בכל חולה, לאור ערכי קדושת החיים. אני מודה לכם בשם העם כולו".

"זה נכון שאנחנו בישראל במצב טוב יותר מכמעט כל מדינות העולם במה שנוגע למספר החולים הקשים ולשיעור התמותה, אבל איננו מסתפקים בכך. אנחנו שואפים להגיע למידת ההצלחה של כמה מדינות באסיה, שהאטו מאוד את קצב ההידבקות בנגיף. ולכן החלטתי הערב להביא לממשלה עוד מגבלות מצילות חיים, ואני מדגיש – אלה הגבלות שמיועדות להציל חיים, ממש כך".

ראש הממשלה תקף בחריפות את המזלזלים בהנחיות: "אני חייב להגיד אזרחי ישראל, שרובכם נשמעים להנחיות של משרד הבריאות. אני מודה לכם על כך. אבל עדיין לא הגענו לנקודה הרצויה. יש יחידים – ועוד יותר מכך, יש קבוצות מסוימות במדינה – שמתעלמים במופגן, אפילו מזלזלים, בהנחיות הברורות שפורסמו. לא כולם. הרוב הגדול ממושמע. גם בציבור החרדי, גם בציבור החילוני, גם בציבור היהודי וגם בציבור הלא יהודי – אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את הרוב. הוא מסכן את עצמו ואת הרוב גם יחד".

"מי שעובר על איסור ההתקהלויות רומס את עקרונות היסוד של 'ואהבת לרעך כמוך', ו'לא תעמד על דם רעך'. זאת הפקרות ממדרגה ראשונה. לכן הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר בשכונות וביישובים שבהם יש הפרות כאלו, שבהם יש אירועים שמסכנים את החיים של כולנו. כוחות הביטחון וכוחות האכיפה מתחילים לעשות זאת עכשיו. אנחנו נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל. נבוא חשבון עם כל מי שתוקף את גורמי המשטרה, הבריאות והצבא, שמבקשים למלא את שליחותם, השליחות למען כולנו".

נתניהו הודיע על חלק מההגבלות החדשות שיאושרו בממשלה, "בהנחיות לציבור שאנחנו נותנים הערב אנחנו מצמצמים עוד יותר את ההתקהלויות הציבוריות. לא תהיה התקהלות של יותר משני אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית. לאחר שאסרנו תפילות בבתי הכנסת, כעת נאסרות גם תפילות במרחב הפתוח – מעכשיו התפילות מותרות רק ביחידות".

"חופה וקידושין ייערכו בחוג מצומצם ביותר של המשפחה הגרעינית, בלי אורחים, בלי מוזמנים. אני יודע כמה זה קשה, אני יודע שזה קשה ואני גם מבקש ומנחה שתפעלו בדיוק בהתאם להוראה הזאת. המקרה יוצא הדופן הוא הלוויות ובריתות. לוויות נאפשר עד 20 איש, בריתות עד 10 אנשים, וכל זה בשטח הפתוח בתוך שמירה על המרחק הדרוש של לפחות שני מטר מאדם לאדם".

בהצהרה הציג נתניהו את התכנית המקיפה לסיוע כלכלי למשק: "הערב נביא לאישור הממשלה החלטה על המשך הצמצום בשוק העבודה. משרדי הממשלה עוברים למתכונת עבודה בהיקף של 15%, כך גם בתעשייה. אנחנו נוריד את כוח העבודה בתעשייה מ-30% ל-15%. תהיינה החרגות מסוימות אבל התוצאה שאנחנו מכוונים אליה היא 15%, וזאת כדי לצמצם את פוטנציאל ההידבקות. שר האוצר תכף ימסור על כך פרטים, והוא ימסור גם על התוכנית הכלכלית שלנו שתכף נדון בה".

לקראת סיום הוסיף כי, "עוד מילה אחת על חג הפסח שיחל בשבוע הבא. הסדר השנה ייזכר כ"סדר הסגר". ואני מבקש שתקיימו אותו רק במסגרת המשפחה הגרעינית שגרה איתכם בדירה או בבית. רק מי שמשתייך לתא המשפחתי המצומצם בבית ישתתף בסדר, תוך הקפדה על הכללים החיוניים: שטיפת הידיים, שמירת מרחק בטוח ככל שניתן בתוך הדירה בין אדם לאדם".

"אני מבקש מכם לעשות דבר נוסף – אני מבקש מכם להימנע מביקורים משפחתיים ערב החג. הרי המטרה היא לא לפגוש באנשים שהיו במקומות אחרים, כי כך מתפשטת המחלה. אז צריך לוותר, לוותר על המפגש עם הבן שנמצא בצפון שבא לראות את המשפחה במרכז או בדרום, לוותר על מפגש עם הבת ועם הנכדים. לוותר, אין ברירה. אין ברירה. מה שאמרתי עכשיו נכון גם לגבי החגים של בני העדות הלא-יהודיות. אנחנו מברכים אתכם, את כולם, לרגל החגים, אבל נדרוש גם מכם לקיים בדיוק את אותן הנחיות. כי זה מציל חיים".

"ביחס להרחבת ההטבות הכלכליות", הרחיב נתניהו, "אנחנו אישרנו תכנית-סיוע כלכלית חסרת תקדים, בהיקף של כ-80 מיליארד שקלים – וכל זה לטווח של שניים-שלושה חודשים. זה בערך 6% מהתל"ג שלנו כרגע. זה המון. זה אף פעם לא מספיק, אבל זה יותר ממה שאתם חושבים, ושר האוצר יפרט זאת. חצי מהסכום הכביר הזה יבוא מקופת המדינה בכסף מזומן, חצי באשראי, אשראי מאוד נוח. זה פשוט הרבה מאוד. אנחנו כל הזמן צריכים לאזן בין הרצון שלנו לעזור, וזה רצון אמיתי, לבין הצורך לשמור על הכלכלה שלנו שלא תתרסק. אבל הבטחנו לעזור לשכירים, לעצמאים, למובטלים, לבעלי העסקים, למערכות הבריאות – ואנו עושים זאת ביד רחבה. גם על כך ירחיב שר האוצר כשאסיים את דבריי".

"אנחנו דואגים לכם, אזרחי ישראל, אנחנו עוזרים לכם. אני אומר לכל מי שנפגע מהמשבר: המצוקה שלכם מובנת, היא נוגעת ללב. אתם עוברים טלטלה גדולה מאוד. החיים השתנו לכולנו בבת אחת. נעשה כל מה שצריך לייצב את המצב – נעשה כל מה שצריך כדי שבהמשך נוכל להשיב את הכלכלה שלנו למסלול של הבראה וצמיחה. אני משוכנע שבכוחנו לעשות זאת. ידענו בעבר משברים כלכליים גדולים, ויכולנו להם. גם את המשבר הזה נצלח בעזרת ה' – יחד, בכוחות משותפים, בערבות הדדית".

לסיום התייחס גם למצב הפוליטי: "כשאני מדבר על יחד, אני מדבר גם על ממשלת חירום לאומית, זהו צורך השעה. והשעה דורשת ויתורים לא קטנים מכולנו, כולם חייבים להיכנס מתחת לאלונקה לטובת העם והמדינה. אין יעד חשוב יותר מאשר לשלב ידיים, וירטואלית כמובן, למען האחריות הלאומית, למען העתיד של כולנו".

"אזרחי ישראל, אנחנו בעיצומו של אירוע חמור, אירוע שלא ידענו מסוגו בכל שנות עצמאותנו. הלוואי שהייתי יכול לומר לכם הערב שאנחנו נמצאים לקראת סוף המשבר. אבל זה מוקדם מדי. זה אפילו מוקדם מאוד. איש עדיין אינו יודע מה ילד יום. אבל בדבר אחד אני בטוח: בעזרת החוסן הלאומי שלנו, ובעזרת ה', נתגבר על הקורונה. האמירה 'נפש בריאה – בגוף בריא' היא כל כך נכונה. זהו המפתח לניצחון על המגפה. שמרו על גוף בריא בעזרת הנחיות הבריאות, ושמרו על נפש בריאה בעזרת רוח גדולה ואמונה איתנה. ביחד נצליח", דברי ראש הממשלה נתניהו.

מייד אחרי הצהרתו של ראש הממשלה, הציג שר האוצר משה כחלון את התוכנית הכלכלית לסיוע למשק בהיקף 80 מיליארד שקלים. בדבריו אמר כי "אנחנו נחזור לאיתנות כלכלית הרבה יותר מהר משמצפים – אני מעריך שמיד אחרי הפסח המשק יחזור לתפקד. התכנית נועדה לתת מענה מקיף למשבר, אנחנו מוסיפים 70 מיליארד שקלים בנוסף ל-10 מיליארד שהקצנו בעבר". בסוף דבריו הודיע כחלון שיפרוש מהחיים הפוליטיים עם הקמת הממשלה הבאה.

התכנית, שלדברי כחלון היא "הגדולה והרחבה שידעה הכלכלה הישראלית אי פעם", מחולקת ל-4 רבדים: מתן המענה הדרוש בהיבט הרפואי והבריאותי, סיוע ברמה התעסוקתית לשכירים ולעצמאים שנפגעו מהמצב, תמיכה בעסקים הקטנים ותכנית האצה רחבה למשק בהסתכלות על היום שאחרי. "נעשה את הכל כדי לחזק ולייצב את המשק בתקופה הקשה, גם אם נצטרך להקצות משאבים נוספים", אמר השר כחלון, מתוך הבנה שאולי לא מדובר בצעד המשמעותי האחרון שתנקוט הממשלה.

לאחר כחלון דיבר נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון, שאמר כי "חבילת הצעדים הפיסקליים שפורסמה הערב, וגובשה תוך שיתוף פעולה מלא של צוותי משרד האוצר, המועצה הלאומית לכלכלה ובנק ישראל, נועדה לאפשר למשק לצלוח את תקופת המשבר תוך פגיעה כלכלית מינימלית ככל שניתן בציבור השכירים והעצמאים ויצירת תנאים להתאוששות המגזר העסקי כאשר המגבלות הבריאותיות יאפשרו זאת; היא חשובה מכמה היבטים".

"ראשית היא נותנת מענה לסוגיות הכלכליות השונות שעל הפרק: תמיכה בצרכים הנוכחיים של משקי הבית, סיוע לשרידות המגזר העסקי כדי לצמצם את הנזקים תחת המגבלות, ויצירת התנאים להזנקת הפעילות במשק "ליום שאחרי" כשזה יגיע עלינו לטובה. התמיכה בשרידות העסקים בעת הנוכחית חשובה שכן מידת ההתאוששות ויכולת העסקים לקלוט חזרה את מרבית העובדים בתקופה שאחרי ההגבלות על הפעילות המשקית, תיקבע רבות ממידת השמירה על הרציפות הכלכלית הנוכחית".

"שנית, התכנית מפחיתה את אי-הודאות לתקופת הזמן הקרובה. המשק, ובעיקר המגזר העסקי, זקוקים כעת לוודאות הכלכלית המירבית שיכולה הממשלה לספק לו, והתכנית שפורסמה הערב מקלה על המשך הפעילות הכלכלית תחת המגבלות הנגזרות מצרכי מערכת הבריאות.
ושלישית, גודל התכנית עד כה מותיר גם מרחב פעולה תקציבי עתידי במידה וזה יידרש, שכן אנו עדיין מצויים בעיצומן של ההתפתחויות הבריאותיות והכלכליות".

"הקצאת המשאבים המלווה את התכנית נדרשת בימים אלו, גם במחיר של הגדלת הגרעון. זה מה שעושות ממשלות בכל העולם, ובהיקפים עצומים – וזו העת לעשות זאת גם כאן. כנגיד בנק ישראל, כמי שקרא לריסון תקציבי בתקופה שלפני המשבר, אני תומך באופן מלא בצעדים הללו. לשמחתי, המצב המאקרו-כלכלי הטוב יחסית בו נכנסנו אל המשבר עומד לזכות המשק ומאפשר זאת".

"אדגיש כי אנו חייבים למקד את הסיוע הכלכלי ככל שניתן באלו שנפגעו ישירות מהמשבר. עלינו לסייע למי שפוטר או יצא לחל"ת והכנסתו נפגעה כתוצאה מכך ובמי שהעסק שלו נסגר כתוצאה מהמגבלות והשלכותיהן. המיקוד הזה יאפשר למקסם את התועלת מהקצאת המשאבים. אני סמוך ובטוח שמשרד האוצר הפעיל את הכלים החיוניים לעשות זאת".

"בנק ישראל נקט זה מכבר במגוון צעדים משמעותיים בתחומי המדיניות שבאחריותנו – הזרמנו מיליארדים רבים של נזילות לשווקים כדי להוריד את הריביות לעסקים ולמשקי הבית, פעלנו בשוק המט"ח כדי למתן את התנודתיות העזה בשער החליפין. ונקטנו בצעדים רבים מול מערכת הבנקאות כדי לאפשר לה להמשיך ולהציע אשראי, ולפרוס הלוואות לעסקים ומשקי הבית שזקוקים לכך. היכולת שלנו לנקוט בכל הצעדים האלו היא תוצאה של המדיניות האחראית שננקטה לאורך השנים בשמירה על יציבות המערכת הבנקאית, והרמה הגבוהה של יתרות המט"ח של בנק ישראל".

"השילוב בין התכנית הפיסקלית החדשה שהוצגה היום והפעולות שבנק ישראל נוקט בהן מייצר השפעה שהיא גדולה מכל רכיב בנפרד, ויגביר את יכולתם של משקי הבית והעסקים לעבור בהצלחה את תקופת המשבר ולהחזיר את המשק לפעילות. אני חוזר ומדגיש שנעשה כל מה שבידנו על מנת להחזיר את הביטחון והיציבות הכלכלית למשקי הבית ולעסקים בישראל. אני סמוך ובטוח שבכוחות משותפים נצלח את המשבר בשלום ונחזיר את המשק למסלול של צמיחה".

לסיום אמר ירון כי, "אני מבקש להודות לידידי שר האוצר על העבודה המשותפת שלנו ושיתוף הפעולה ההדוק, מאז כניסתי לתפקיד ובפרט בשבועות האחרונים. משה, אני מאחל לך הצלחה בכל אשר תפנה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מצליח לפתוח את השידור חי

תלחץ חזק ממשש

ללא תפילות אתה אבוד
אתה כורת ענף חזק שאתה יושב עליו
יותר ראוי ונכון שתעשו חשבון נפש בניהול כושל
התביעות בדרך והם לא יהיו קלות מובטח לך

אוי מסכן

אני בבידוד-אז כולם יכנסו לבידוד…

אווי מה יהיה ???
ה' הושיעה… "המלך יעננו" ביום קוראנו…

לא היה ולא יהיה כביבי נתניהו ומסירות הנפש שהוא עושה למען ונשמרתם מאד לנפשותיכם. יש לו כבר שכר על כך.
אם ביבי לא ימשיך הרי שמשיח בן דוד בא.

לא בכוח במוח

הבעלזא רב חייב לומר לחסידיו להפסיק להתפלל במניין. צריך להתפלל ביחידות בבכיות וקול נהי לשם ית' שיציל את עם ישראל מהמגיפה.

צודק כול מילה . מי שמפר תהנחיות משרד הבריאות פשוט רוצח ושופך דמים מקומו בכלא בלי שום חמלה . והקיצונים מקומם פשוט בעזה

ה ' רחם עלינו . לעשות חשבון נפש כול אחד חייב להתחזק באמונה ולקבל על עצמו קבלה .המצב לא פשוט בכלל

הרב מרוגוצ'וב היה איש זריז אבל בבואו לעבור כביש היה זהיר ביותר. הוא נימק זאת בכך שעל העבירה הזאת עלולים להגיע למצב שאי אפשר לחזור בתשובה עליה.
הקורונה בד"כ לא ממיתה בחטף, אבל מי שאינו נזהר איך יבקש סליחה ממי שהוא הפיל למשכב או אפילו המית?

ה' רוצה שנדבר ממנו כל היום, בואו נתחיל ותודה לה' על הנשימות שה' מנשים אותנו כל רגע, יש לי חבר מחו"ל חולה בקורונה הוא אומר ליום אף פעם לא הערכתי את הנשימות שה' הנשים אותי עד עכשיו, אני מוכן לשלם כל הון שבעולם בשביל לנשים נורמלי ובכוחות עצמי. ניקח בשמים נניח אותם נרגיש את הנשימות המתוקות ונאמר לה' ה' אנחנו אוהבים אותך ומעריכים אותך ומודים לך וממליכים אותך עלינו, ובעז"ה עי"ז ננצל מכל המגיעות.

אני שם לב ששם שמיים שגור בפיו של ראש הממשלה. אם זה אמיתי או לצורך השפעה אני לא יודע אבל זה בכל מקרה מבורך

למה הבנברקים האלה לא נשמעים להוראות למה ??? תפסיקו לעשות מה שאתם רוצים ??אתם מסכנים את החיים שלכם ואת החיים של אנשים אחרים
מסוכן מסוכן מסוכן

בזמן הרגוצ'ובר לא היו מכוניות בכל אופן ווארט יפה

אם הנגיד לא מדבר מהטקס, הוא גאון פינומנלי….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture