Yaakov Lederman/Flash90

אסור לקיים מניינים וחתונות בלי אורחים: אושר ההגבלות החדשות

הממשלה אישרה את ההגבלות החדשות: יתאפשר בכותל המערבי קיום מניין אחד. הלוויה בהשתתפות של עד 20 אנשים. ברית מילה בהשתתפות עד 10 אנשים. התקנות לעניין חתונה יכנסו לתוקפן ביום רביעי. שירותי משלוחים מותרים לכל סוגי המוצרים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתום דיון ממושך אישרה הלילה הממשלה את התקנות החדשות לשעת חירום הכוללות הגבלות נוספות על התקהלות ועל המשק, במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. לא תתאפשר התכנסות, לרבות לא לצורך תפילה וחתונה, במרחב הציבורי. התקנות לעניין חתונה יכנסו לתוקפן ביום רביעי הקרוב ז' בניסן התש"ף (1 באפריל 2020) בשעה 08:00.

השרים החליטו להחריג את הכותל המערבי ויתאפשר קיום מניין אחד, בכל תפילה, של 10 אנשים במרחק של 2 מטרים זה מזה. עוד נקבע כי הלוויה תערך במקום פתוח בלבד ובהשתתפות של עד 20 אנשים. ברית מילה תיערך בהשתתפות של עד 10 אנשים. הממשלה החליטה כי יציאה ממקום מגורים, תותר ליחיד או לאנשים הגרים באותו בית, לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטר ממקום המגורים.

עוד הוחלט כי גם מעבדות לתיקון מוצרי תקשורת ומחשבים יורשו לקבל לקוחות בבית העסק בהתאם להנחיות משרד הבריאות. שירותי משלוחים מותרים לכל סוגי המוצרים ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. השרים אישרו כי בעל דוכן בשוק קמעונאי רשאי לפתוח חנות מקוונת, שממנה יוכל לספק מוצרים בשירות משלוחים בלבד. הכל כמובן בתנאי שהשוק והדוכן עצמו סגורים לקהל.

נקבע כי טרם הגעת העובד למקום העבודה, העובד ימדוד חום וימלא הצהרה על מדידת חום והיעדר תסמינים (חום גוף מעל 38 מעלות צלזיוס, שיעול, קושי בנשימה). העובד יגיע למקום העבודה עם הטופס המלא לאותו יום, ועל המעביד לאסוף ולשמור את הטפסים כאמור. לעניין עובד שאינו מועסק במסגרת עסק או משלח יד של המעסיק – הצהרה יכולה להיעשות בעל פה.

במקום עבודה בו לא ניתן לשמור על מרחק של 2 מטרים בין עובד לעובד ידאג המעסיק לאמצעים אחרים למניעת הדבקה. לכל עובד יוקצה ציוד אישי קבוע ככל הניתן. ציוד בשימוש של יותר מאדם אחד יעבור חיטוי קפדני לפני כל העברה מאדם לאדם. תינתן הנחיה לעובדים לשמור בקפדנות על כללי היגיינה ובכלל זה שטיפת ידיים. תינתן הנחיה לעובדים כי בעת שימוש במעלית במקום העבודה, לא יהיו במעלית יותר משני נוסעים.

בנוסף, בתקנות שייכנסו לתוקף ביום רביעי הוחלט כי במקום עבודה לא ישהו בו-זמנית יותר מ-10 עובדים או 15% ממצבת העובדים, לפי הגבוה מביניהם. על אף האמור, רשאי מעסיק להעלות את מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית עד לשיעור של 30% ממצבת העובדים כל עוד ההעלאה חיונית לפעילות השוטפת של מקום העבודה, והמעסיק דיווח למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה את שמות העובדים שנוכחותם נדרשת במקום העבודה, את תפקידם ואת הטעמים שבשלהם נדרשת נוכחותם כאמור. (מתייחס למקום עבודה לא חיוני)

מנכ"ל בעסק שהוגדר כמקום עבודה חיוני לא יוכל לאפשר לעובדי המנהלה להגיע אלא במקרים שנוכחותם חיונית. לא תתאפשר קבלת קהל במקום העבודה אלא לצורך אספקת מוצרים או שירותים חיוניים ובלבד שצומצמו ככל הניתן מספר נותני השירות. (מתייחס למקום עבודה לא חיוני) במקום עבודה שבו מועסקים דרך כלל עובדים במשמרות, ישבץ המעסיק, ככל האפשר, את אותה קבוצת עובדים יחד באותה המשמרת.

עוד נמסר כי במטרה להפחית את מספר עובדי המגזר הציבורי השוהים במקום העבודה, נקבע כי מנכ"ל לא יאפשר כניסה או שהיה של עובדים חיוניים, במקום העבודה, בשיעור העולה על 20% ממצבת העובדים. על כל חריגה נדרש המנהל להגיש דיווח לנציב שירות המדינה לגבי היקף העובדים החיוניים הנוספים שנוכחותם חיונית והטעמים לכך. הממשלה אישרה להוסיף עובדי פיקוח מהמגזר הציבורי המוסמכים בהטלת קנסות, שאינם עובדים חיונים במשרדיהם, כדי לסייע בהגברת האכיפה של הצווים והתקנות למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

נתניהו: הסדר השנה ייזכר כ"סדר הסגר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא מוקדם יותר דברים מביתו ואמר ותקף בחריפות את המזלזלים בהנחיות: "אני חייב להגיד אזרחי ישראל, שרובכם נשמעים להנחיות של משרד הבריאות. אני מודה לכם על כך. אבל עדיין לא הגענו לנקודה הרצויה. יש יחידים – ועוד יותר מכך, יש קבוצות מסוימות במדינה – שמתעלמים במופגן, אפילו מזלזלים, בהנחיות הברורות שפורסמו. לא כולם. הרוב הגדול ממושמע. גם בציבור החרדי, גם בציבור החילוני, גם בציבור היהודי וגם בציבור הלא יהודי – אבל המיעוט שלא נשמע מסכן את הרוב. הוא מסכן את עצמו ואת הרוב גם יחד".

"מי שעובר על איסור ההתקהלויות רומס את עקרונות היסוד של 'ואהבת לרעך כמוך', ו'לא תעמד על דם רעך'. זאת הפקרות ממדרגה ראשונה. לכן הנחיתי את כוחות הביטחון לערוך מבצע אכיפה מוגבר בשכונות וביישובים שבהם יש הפרות כאלו, שבהם יש אירועים שמסכנים את החיים של כולנו. כוחות הביטחון וכוחות האכיפה מתחילים לעשות זאת עכשיו. אנחנו נמנע מגורמים קיצוניים לפגוע בבריאות הכלל. נבוא חשבון עם כל מי שתוקף את גורמי המשטרה, הבריאות והצבא, שמבקשים למלא את שליחותם, השליחות למען כולנו".

נתניהו עדכן לקראת ההנחיות שאושרו מאוחר יותר בממשלה: "בהנחיות לציבור שאנחנו נותנים הערב אנחנו מצמצמים עוד יותר את ההתקהלויות הציבוריות. לא תהיה התקהלות של יותר משני אנשים שאינם מאותה משפחה גרעינית. לאחר שאסרנו תפילות בבתי הכנסת, כעת נאסרות גם תפילות במרחב הפתוח – מעכשיו התפילות מותרות רק ביחידות".

"חופה וקידושין ייערכו בחוג מצומצם ביותר של המשפחה הגרעינית, בלי אורחים, בלי מוזמנים. אני יודע כמה זה קשה, אני יודע שזה קשה ואני גם מבקש ומנחה שתפעלו בדיוק בהתאם להוראה הזאת. המקרה יוצא הדופן הוא הלוויות ובריתות. לוויות נאפשר עד 20 איש, בריתות עד 10 אנשים, וכל זה בשטח הפתוח בתוך שמירה על המרחק הדרוש של לפחות שני מטר מאדם לאדם"

עוד הוסיף: "עוד מילה אחת על חג הפסח שיחל בשבוע הבא. הסדר השנה ייזכר כ"סדר הסגר". ואני מבקש שתקיימו אותו רק במסגרת המשפחה הגרעינית שגרה איתכם בדירה או בבית. רק מי שמשתייך לתא המשפחתי המצומצם בבית ישתתף בסדר, תוך הקפדה על הכללים החיוניים: שטיפת הידיים, שמירת מרחק בטוח ככל שניתן בתוך הדירה בין אדם לאדם".

"אני מבקש מכם לעשות דבר נוסף – אני מבקש מכם להימנע מביקורים משפחתיים ערב החג. הרי המטרה היא לא לפגוש באנשים שהיו במקומות אחרים, כי כך מתפשטת המחלה. אז צריך לוותר, לוותר על המפגש עם הבן שנמצא בצפון שבא לראות את המשפחה במרכז או בדרום, לוותר על מפגש עם הבת ועם הנכדים. לוותר, אין ברירה. אין ברירה", אמר נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביחידות עוד מותר להתפלל במדינה… בינתיים

לאיש היהודי, העברת חיטוי את המקלדת טרם כתיבת התגובה?

אתה וכל המחפשים צדקות בימי דבר. לך למד גמרא דבר בעיר כנס רגליך לבית. ולך ראה עובדות צדיקים מרמ"מ מויטעפסק בטבריה ועוד שלא דרכו מהבית בימי מגיפה!!!!!

השלב הבא: אסור להתחתן. אסור להיוולד ואסור למות

הנה הנה אשר יגורנו בא
אמרתי כל הזמן רק נתניהו יכנס לבידוד בגלל איזה חרדי/ת, ומתוך הבידוד הוא ינקום בנו עד העצם.
חבל שהוא לא רואה את חצי הכוס המלאה, קיבל שבועיים חופש משרה.

האם עבודה יותר מתפילה ?…. בעבודה מותר 10

זה מראה את הפרצוף האמיתי

למגיב המכנה עצמו ריאלי.
אם אתה באמת ריאלי עליך לדעת שחש גם יהודים אנטישמים.
אינם שונים בכלום מאנשי הרשות האש"פית , שמדינת ישראל יוצאת מגדרה למען סיוע להם במניעת הקורונה אך נבלות אלה מפיצים שישראל מפיצה במכוון את הקורונה אצלם.

אז למה בסופר מארקט נכנסים עשרות, ועוד בבסיסי חיל האויר שמונים 10000 ו15000 חיילים איך מותר לשרת ביחד. מה ההדל בינהם למפעלים. למה הצבא זה פרה קדושה ולהתפלל זה אסור. אפליה גמורה. אי צדק זועק עד השמים.

לחיים. להוולד ולמות לא עצרו אבל להתחתן משבוע הבא ביום רביעי אסור

בפרט שיש רבים מצדיקי הדור שהורו כן להתפלל במניין ובמקום פתוח. (וכמובן בלי פרובוקציות)

עד שלא תספרו גופות לא תפסיקו להתבכיין גם בשואה בכיתם למה צריך לעזוב את ליטא עד שבכיתם למה לא עשיתם את זה מוקדם יותר

לכל המצטטים את הפסוק לך עמי בא בחדריך
כפי המבואר בגמ' גם בשעת המגיפה הייתה מתקימת תפילה בעשרה בבית הכנסת

מי זה אתם !!! סבך וסבך רבה

חרדים עם רגשי נחיתות ! מה אתם רוצים ? למה לחכות ? שאנשים יתחילו למות בבני ברק ???
כל הרבנים וזה כולל את ר' חיים אמרו לשמור על ההנחיות של משרד הבריאות ! אז מה אתם מזלזלים ? בגלל אנשים כמוכם הנגיף המעצבן הזה ממשיך להתפשט.

וחוץ מזה שהחיילים בצבא תקועים בבסיס והם לא יוצאים לחופשה כבר תקופה כך שהם לא במגע עם האוכלוסייה ואין חשש הידבקות. חחחח אבל לא הבנתי למה אתה שואל רק על בסיסי חיל האויר ? מה עם שאר הבסיסים ?….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture