צילום: אלעד מלכה

גנץ: "הגענו לסיכום הגון לפני כמה ימים, לא נתפשר על שלטון החוק" • צפו

יו"ר כחול לבן: "נתניהו זקוק לסיוע שלי בהתמודדות ובניהול המשבר". עוד הוסיף: "הגענו לסיכומים אני מקווה ועומד על כך שנממש אותם". פנה לנתניהו: "הגענו לרגע האמת, אזרחי ישראל מצפים מאיתנו להכרעות קשות". נתניהו הגיב: "בוא ניפגש ונחתום עוד הערב"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נשא הערב הצהרה לתקשורת, שעות לפני פקיעת המנדט שלו, ואמר כי "מי שרואה את עצמו מנהיג את המדינה הזו ואת העם הזה חייב להוכיח בכל עת שהוא יכול לעמוד כקיר פלדה מול כל לחץ, מול כל אתגר ומול כל איום. לפני קצת יותר משנה נכנסתי לחיים הציבוריים. הקמתי את הכוח הפוליטי הגדול והמשמעותי ביותר בעשור האחרון יחד עם שותפים נוספים, שלוש פעמים נתניהו לא הצליח להקים ממשלה. קיבלתי מכם אמון, קיבלתי מנדט, קיבלתי מכם את הגיבוי לעשות את מה שהמדינה שלנו צריכה ולא להתקפל מול לחצים, גידופים או איומים משום צד. 3 מערכות בחירות ניסו את שיטת הלחצים הזו והיא לא הצליחה. אני ממליץ לאף אחד שלא להמשיך ולנסות אותי".

"אחרי הבחירות האחרונות נוצרה מציאות חירום חדשה. עמדתי בפני שתי אופציות – לגרור את ישראל לבחירות רביעיות או לפעול להקמת ממשלת חירום לאומית. בחרתי לצעוד בנתיב להקמת ממשלה, ולקחתי גם סיכונים אישיים ופוליטיים. לא רציתי שכחול לבן תתפרק, אך משחבריי בחרו לעשות זאת, לא נרתעתי והמשכתי קדימה כי עבורי ישראל לפני הכל. מצב החירום אילץ את כולנו לחשב מסלול מחדש. נתניהו הבין שאין לו יכולת למשול לבד והוא זקוק לסיוע שלי בהתמודדות ובניהול המשבר. מצב החירום אילץ גם אותי להתפשר על הכוונה שלא לשבת עמו בממשלה אחת".

"מצב החירום שנכפה על העולם כולו ועל מדינת ישראל לא מאפשר לאף מנהיג לעצום עיניים, לאטום אוזניים ולהתעסק באגו של עצמו. לו היתה פורצת מלחמה קשה, המאלצת מאות אלפי משפחות להתבצר בבתיהן, שגורמת להם להיפרד מבני משפחה יקרים בלי שיוכלו להיפרד מהם, ולהביט בעיניהם של מאות אלפים שאינם יודעים מאין יגרדו את הכסף לקניות החג, לוכל זה היה קורה, אף אחד לא היה שואל אם נכון להקים ממשלת חירום או לא".

"אזרחי ישראל היקרים. אנחנו במלחמה. במלחמה קשה. מספר המתים הולך וגדל, מספר המובטלים הגיע למימדי ענק והוא לא מפסיק, ומאות אלפי משפחות מבוצרות בבונקר הביתי שלהם במידה מסויימת בתחושת אי ודאות ופחד קיומי. בשעה הזו אף אחד לא יטיף לי על פוליטיקה, אף אחד לא ינזוף בי על כך שבחרתי בטובת אזרחי המדינה על פני טובתי האישית, ואף אחד לא יזיז אותי מילימטר מהאמונה העמוקה שלי שטובת ישראל לפני הכל".

"ישראל זקוקה לממשלת חירום לאומית – ומייד. במהלך 3 השבועות האחרונים, חבריי ואני מנהלים משא ומתן בידיים נקיות. עשינו גם ויתורים ופשרות. עשינו את כל מה שניתן בכדי לשרת את אזרחי ישראל ולמנוע בחירות רביעיות. נתניהו והליכוד יודעים שאנו שותפים הגונים, הם גם יודעים שישנם נושאים שבהם לא נתפשר- ובראשם שמירה על שלטון החוק והגנה על הדמוקרטיה הישראלית. זה חשוב תמיד, וביתר שאת בשעת משבר".

"לממשלת המעבר הנוכחית אין יכולת להעביר תקציב כדי להתמודד עם מיליון מובטלים, ואין לה יכולת להעביר תוכנית יציאה מהמשבר או להתמודד עם משבר בטחוני או שעלול להתפתח במקביל לכל מה שאנחנו חווים. לממשלת מעבר אין יכולת לבנות תוכנית להתמודד עם אנשים שיתעוררו בעוד כמה ימים למציאות חדשה שבה אולי אין להם פרנסה, אין להם תעסוקה, והם מביטים בעיניהם של בני המשפחה בחשש שלא יוכלו לשלם משכנתא, שכר דירה, שכר לימוד או חלילה וחס תרופות".

"הסופה הכלכלית שתפקוד אותנו לא תחוס על אף אחד. היא תזעזע את עולמם של עובדי ההיי טק, של עובדי פסי הייצור, של עובדי מערכת החינוך, מערכת הבריאות, מערכת התקשורת ועובדי השירות הציבורי.היא תזעזע גם את עולמם של העצמאיים, ראשי החברות הגדולות ובעלי העסקים הקטנים. אסור לנו להפקיר אותם. אסור לנו להפקיר אף אחד".

"אזרחי ישראל. לפני מספר ימים הגענו נתניהו ואני לסיכום הגון. בסיכום הזה הליכוד התפשר על חלק מרצונותיו, וכן, גם אנחנו התפשרנו על חלק מרצונותינו. סיכום שקובע חלוקה הוגנת של העומס האדיר הצפוי על ממשלת החירום, ושם את טובת המדינה לפני הצרכים הפוליטיים האישיים של כל אחד מהשותפים הפוטנציאליים. אני אומר לכם הערב בידיים נקיות: הגענו לסיכומים אני מקווה ועומד על כך שנממש אותם לטובת אזרחי ישראל. אין לנו דרך אחרת. זהו צו השעה".

"מנהיג חזק נבחן ביכולת להוביל ולא להיגרר. מנהיג חזק יודע גם לעמוד גם מול אנשים מהמחנה שלו. נתניהו, הגענו לרגע האמת. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו, כן משנינו, להגיע להכרעות קשות. הם מצפים שנחליט בשעת החירום ההיסטורית הזו – שאנחנו נאמנים למדינה ולאזרחיה קודם כל ולפני הכל".

"למען מדינת ישראל הסכמתי לסכן את נכסיי הפוליטיים והתדמיתיים. עמדתי כקיר פלדה מול התקפות חסרות תקדים. הייתי בעבר תחת אש, ומעבר לקווי אויב. כמו בשדה הקרב, גם בשדה הפוליטי – אני נחוש לפעול נוכח כל איום וקושי כל עוד אני עושה את הדבר הנכון עבור עמי. עבור אזרחי ישראל. אני שלם עם עצמי. אני שלם עם החלטתי. אני בעיקר שלם עם האמונה העמוקה שטובת ישראל חייבת לעמוד לפני כל שיקול אחר".

"ובכל מקרה ובכל תרחיש, אדאג לדמוקרטיה הישראלית ולהמשך תפקודה של כנסת ישראל. אני מקיים זאת בתפקידי יו"ר הכנסת שחזרה לתפקד ותמשיך לתפקד. בדיוק כפי שהבטחתי. ישראל זקוקה לממשלת חירום לאומית, וישראל אכן לפני הכל. נתניהו, זהו רגע האמת שלנו. זה או ממשלת חירום לאומית או חלילה בחירות רביעיות יקרות ומיותרות בשעת משבר. ההיסטוריה לא תסלח- למי מאיתנו שיברח".

לסיום הוסיף: "בנימה אחרת, תודתי העמוקה נתונה לכל הגורמים המעורבים בקורונה. לממשלת ישראל, לאזרחי ישראל המקפידים לשתף פעולה עם ההנחיות הנדרשות ולכל הצוותים המעורבים בפעילות. נקווה כולנו לימים טובים יותר, אם נהיה ביחד הם אכן יגיעו. מועדים לשמחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר אחרי הנאום וכתב: "בני, אני מחכה לך במעון ראש הממשלה בירושלים – בוא ניפגש ונחתום עוד הערב על הקמת ממשלת חירום לאומית שתציל חיים ותפעל למען אזרחי ישראל".

יאיר לפיד בתגובה לנאום בני גנץ: "לממשלת חירום אינה ממשלה מנופחת בזבזנית ומבישה של 34 שרים. לאנשים אין מה לאכול והם מחלקים לעצמם כסאות ומשרדים. מי שמדבר על תחושת חירום לא יכול להשאיר את ליצמן במשרד הבריאות, לוותר על משרד האוצר ולהכנע כניעה ללא תנאי לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים שמנסה לפרק את הדמוקרטיה הישראלית".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחלה בני העם אתך!!!!!!!

אז לא יהיו מאפיות …

נתניהו לא הצליח וגם אתה .
חחחחח.
לא לנסות אותך.
כבר הרסתה את עצמך שהמפלגה שלך המפולגת התפלגה לפלגי פלגים.
ואתה מאיים על הליכוד ונתניהו.
תתכונן עכשיו למשיח די נמאס לנו היהודים מכל הערב רב שמנסים תמיד להפחיד את העם להחטיא את העם.
רוצים משיח עכשיו.

למה זה לא עובד הכול פו לא עובד

לא נאמס?
כבר שנה שלמה אותם כותרות,
אותו פלונטר,
אותם אנשים ואותם דיבורים – או שיקימו ממשלה היום או שיפנו את הכסאות לאנשים יותר שפויים!

גנץ צא מההלם קרב. אתה כבר לא ממש רלוונטי, תצטרף בלי תנאים או שתדעך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture