צילום: אלעד מלכה

המנדט של גנץ פקע: נמשכת פגישת צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן

נציגי הצדדים נועדים עם צאת החג במטרה להגיע לחתימה על הסכם להקמת ממשלת אחדות. גורמים בכחול לבן ל'חדשות JDN': "חילוקי הדעות הם בנושאים מהותיים שלא בטוח שיצליחו לגשר עליהם בקלות". בחצות תסתיים ההארכה שהעניק ריבלין לגנץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נועדים הערב (מוצאי החג, רביעי) בניסיון להשלים את המגעים להקמת ממשלה עד הלילה בחצות, אז יפוג תוקף המנדט של יו"ר כחול לבן בני גנץ. גורמים בכחול לבן אמרו ל'חדשות JDN כי הם כלל לא בטוחים שיצליחו להגיע הערב לחתימה, זאת למרות שרוב הפרטים כבר סגורים, אך לטענתם חילוקי הדעות הם בנושאים מהותיים שלא בטוח שיצליחו לגשר עליהם בקלות.

גורמים המעורבים במו"מ אומרים כי בשיחות שהתקיימו אתמול הושגו הסכמות כמעט בכל הנושאים – כך דווח ב'וואלה'. עם זאת, נותרו סוגיות פתוחות בנוגע לניסוחים המשפטיים של ההסכם ושל החוקים שמסדירים את הרוטציה ואת הקמת הממשלה. אם יושלמו הניסוחים המשפטיים ותהיה התקדמות ממשית לקראת הסכם, גנץ צפוי להצטרף בהמשך הערב לצוותי המו"מ ולהיפגש שוב עם נתניהו.

על פי הדיווח של טל שלו, החוק שמסדיר את הרוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וגנץ בראשות הממשלה וקובע את העברת התפקיד אחרי שנה וחצי, עשוי לפגוע בריבונות הכנסת הריבונית לפזר את עצמה או להביע אי אמון קונסטרוקטיבי בממשלה הקיימת ועורכי הדין של הצדדים מנסים לגבש לכך מענה.

גורם המעורה במשא ומתן סיפר ב'ווינט' כי הליכוד רוצה בעצם שינוי חקיקה בחוק יסוד הממשלה. על פי הדרישה, יתווסף לסעיף 23 בחוק יסוד: הממשלה – הסעיף (ד): בית המשפט לא ידון בהפסקת כהונתו של שר בממשלה אלא אם כן הוסמך לכך בחוק. כלומר, שינוי של הלכת דרעי-פנחסי שלא מאפשרת לשר לכהן עם כתב אישום.

ב'חדשות 12' דווח כי בליכוד דואגים מהתערבות של בג"צ בהסדר בין המפלגות. לגבי תחילת הכהונה, הצדדים הגיעו להבנה שאם בג"ץ יפסול את נתניהו אחרי ההשבעה המשותפת – גנץ לא יתמנה ויהיו בחירות. אולם השאלה הבעייתית היא מה יקרה בחצי השני של ממשלת האחדות, בו גנץ יכהן כראש ממשלה, אם בג"ץ יקבע שנתניהו לא יכול לכהן כממלא מקום כי התפקיד שווה ערך לזה של שר. אלה הסוגיות שהצוותים ינסו להסדיר. הליכוד רוצה ערובות, וכחול לבן שואפת לכמה שפחות שינויי חקיקה שיתקלו בביקורת ציבורית רחבה.

ב'מעריב' דווח כי שני הנושאים העיקריים שעמדו בלב המחלוקת בין הצדדים כבר נפתרו. באשר לוועדה למינוי שופטים הוחלט כי הדברים יהיו כפופים להסכמה בין נציג כחול לבן אבי ניסנקורן לבין נציג הממשלה. באשר לסוגיית החלטת בג"ץ הוחלט בנושא ראש הממשלה הוחלט, כי אם נתניהו ייפסל בעודו מכהן כראש ממשלה – ישראל תלך לבחירות נוספות.

גורמים בכחול לבן צוטטו ב'כאן חדשות' תקפים את דרישת נתניהו לעגן את מעמדו בחוקי היסוד ואומרים: ״לא ניתן לנתניהו להפוך את ההסכם הקואליציוני להסכם חסינות״. נתניהו וגנץ צפויים להצטרף לפגישות הערב אם ההסכם יהיה קרוב לחתימה. הפערים בין הצדדים הצטמצמו, אך גורמים בכחול לבן מביעים חשש שנתניהו לא באמת רוצה לחתום על הסכם. גורמים פוליטיים הגדירו את הערב כדרמטי. לדבריהם, אם לא ייחתם הסכם – נתקדם משמעותית לבחירות.

כזכור, בחצות יפקע המנדט של בני גנץ להקמת ממשלה והנשיא ראובן ריבלין כבר הודיע כי הוא יעביר את המנדט אל הכנסת ולא אל ראש הממשלה בנימין נתניהו. צוותי המו"מ שוקלים לפנות בהמשך הערב לנשיא ולבקש הארכה נוספת במנדט של גנץ, שכבר הוארך ביומיים, לצורך מיצוי המשא ומתן. גורמים בסביבת הנשיא אומרים כי הדבר יקרה רק מול הסכם חתום או מול נסיבות מיוחדות מאוד. אם זה לא יהיה המצב אין סיבה שלא ימשיכו הכול מול הכנסת.

יו"ר תל"ם ח"כ משה (בוגי) יעלון כתב הערב בטוויטר לגנץ: "בני, אם חשבת על ממשלת חרום למאבק במגיפה, צריך להיות ברור לך הערב, שאתה הולך להיות שותף לממשלת חסינות של עבריין נמלט מספסל הנאשמים, שמגייס אותך להלבין את שחיתותו, להפר את החוק על ידי חקיקה להצלתו ותוך ניסיון לעקוף את בג״צ. עצור על פי התהום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיהיה בהצלחה בשורות טובות לעם

העיקר שיסדרו
א. שהפרקליטות לא יעשו כל העולה על רוחם.
ב. פיסקת התגברות !
ג. שלא יבחרו השופטים את מי שהם רוצים (מהקיצונים השמאלנים שבשופטים)

בוגי פח אשפה שהיה רמטכ"ל שפעל לטובת המחבלים

נקווה שגנץ למד את הלקח
ובפעם הבאה לא יעשה שטויות כאלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture