Tomer Neuberg/Flash90

רשמית: פרץ הודיע על הצטרפות העבודה לממשלה כחלק מבלוק כחול לבן

יו"ר מפלגת העבודה הודיע: "החלטנו להצטרף לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה ובעוד שנה וחצי אנו נהיה שותפים לכניסתו של בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה". ועידת מפלגת העבודה תתכנס ביום ראשון, באמצעים דיגיטליים, כדי להצביע על הנושא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ הודיע הערב רשמית על הצטרפותו לממשלת האחדות בראשות נתניהו, כחלק מבלוק כחול לבן: "מצטרפים לממשלת אחדות שיוויונית, מפלגת העבודה חוזרת למנהיגות הלאומית. החלטנו להצטרף לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה ובעוד שנה וחצי אנו נהיה שותפים לכניסתו של בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה ה- 13 של מדינת ישראל". יו"ר כחול לבן ח"כ בני הגיב להודעה וצייץ בטוויטר: "עמיר, ברוך הבא".

ב'כאן חדשות' דווח כי ועידת מפלגת העבודה תתכנס ביום ראשון, באמצעים דיגיטליים, כדי להצביע על הכניסה לממשלה. יו"ר המפלגה עמיר פרץ ינסה לשכנע את חברי הוועידה לתמוך במהלך, שיעניק לו את תפקיד שר הכלכלה ולחבר הכנסת איציק שמולי את תפקיד שר הרווחה.

מנגד, חברת הכנסת מרב מיכאלי הקימה מטה שמנסה במשך שבועיים לשכנע את חברי הוועידה להצביע נגד הכניסה לממשלה. מיכאלי אף דורשת שאנשיה יהיו שותפים במנגנון ההצבעה. בסביבתו של עמיר פרץ אומרים כי אם מיכאלי לא תכבד את החלטות הוועידה, היא עלולה להיות חשופה לסנקציות, ויכולים אף להכריז עליה כחברת כנסת פורשת.

בפוסט נרחב בפייסבוק הסביר פרץ כי "מרגע שהסתיימו הבחירות האחרונות, דבקנו בדרכנו ועשינו הכל למען הקמת ממשלה בראשותו של בני גנץ באופן מידי. במערכת הבחירות בספטמבר, כמו גם במרץ, יכולנו לקבל כל תביעה שהיינו דורשים אילו רק היינו מצטרפים לממשלת ימין צרה לבדנו. אך פעלנו ללא הרף כדי להגיע להרכבת ממשלה בה גנץ יהיה ראש הממשלה, כפי שהבטחנו שנעשה בכל מערכות הבחירות האחרונות".

"עלינו להביט על המצב הפוליטי כפי שהוא, ולא כפי שהיינו רוצים שהוא יהיה. שלוש מערכות בחירות רצופות הסתיימו ללא הכרעה. המצב הזה הביא אותי לקבל החלטה שאני יודע שתעלה לי בביקורת. אך תפקידי הוא להסתכל על מצב המדינה, מצב החברה הישראלית והמציאות הפוליטית, ולהעמיד את האינטרס של הציבור בראש סדר העדיפויות. בסיטואציות בהן ערכים מתנגשים האחד בשני, עליי להכריע איזה ערך גובר. האם אמירות הקמפיין או גודל השעה וההזדמנות להיטיב עם הציבור הישראלי ולהיות שם בשבילו".

"בזמן הקריטי הזה לאזרחי ישראל, החלטנו להמשיך לתת את הגיבוי לבני גנץ ולהמשיך את השותפות עם כחול לבן. אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה, לא לממשלת ימין. ממשלה בה מפלגת העבודה תחזיק בשני משרדים משמעותיים מאוד, דרכם תהיה לה השפעה גדולה על חייהם של כלל אזרחי ישראל".

"משרד הכלכלה מורחב ומשרד הרווחה מורחב, אנו נהיה גורם משמעותי בעיצוב תקציב המדינה. במסגרת ההסכם הקואליציוני הוקם קבינט על כלכלי עם ארבעה חברים- ראש הממשלה, שר האוצר, ראש הממשלה המיועד ואנוכי, עבדכם הנאמן, שאכהן כשר הכלכלה. איציק שמולי, שיהיה שר הרווחה והשירותים החברתיים, יהיה חבר בקבינט החברתי כלכלי וחבר בוועדת השרים לחקיקה".

"כבר שנים ארוכות מאוד שכל מנהיגי מפלגת העבודה (כולל אני עצמי) החליטנו לשרת את העם מהאופוזיציה. לצערי, האסטרטגיה הזאת לא הוכיחה את עצמה. המדינה לא הרוויחה מזה ומפלגת העבודה לא גדלה מזה, רק הלכה והצטמקה. הדבר מחייב אותנו שלא להמשיך ולטמון את ראשנו בחול אלא לקיים חשיבה מחודשת. העשייה מבפנים תמיד כרוכה בפשרות אידיאולוגיות, אך ההתרחקות ממנה הפכה אותנו ללא רלוונטיים עבור ציבור גדול שרוצה לראות את נבחריו משפיעים על חייו היום יומיים ועושים אותם טובים יותר".

"אני מאד מעריך את תפקידה של האופוזיציה במדינה דמוקרטית ועשיתי מלאכה זו במשך עשרות שנים,אינני אומר שצריך להצטרף לכל ממשלה, ממש לא. אך לממשלה כזאת – בה בני גנץ הוא שר הביטחון וראש הממשלה ברוטציה, גבי אשכנזי הוא שר החוץ, יו״ר ההסתדרות עד לפני שנה אבי ניסנקורן הוא שר המשפטים, אלון שוסטר, בשר מבשרה של תנועת העבודה במשך שנים, משיב את משרד החקלאות אל ידיה הנאמנות של ההתיישבות העובדת, בממשלה כזאת מפלגת העבודה חייבת להיות, ואסור לה לברוח מהאחריות הזאת".

"ההתבדלות וההקצנה בשנים האחרונות הן שהפכו את מפלגת העבודה לנישתית והביאו אותה לשפל בדעת הקהל. לכן החיבור הטבעי צריך להיות קודם כל לסיעה גדולה ומשפיעה בכנסת ובממשלה. סיעה שיותר ממחציתה צמחה בתנועת העבודה והם שותפים אידאולוגיים שלנו יותר מחלק מסיעות האופוזיציה. עשייה והשפעה הייתה תמיד דרכה של מפלגת העבודה, ובזמן הכל כך חשוב הזה עלינו לחזור לדרך זו".

"בחרנו להיות אנשי הבעד. להיות נכונים לפשרות, ולהגיד גם במה אנחנו תומכים, מבלי להיגרר באופן אוטומטי לעמדת הנגד המסורתית שפוסלת שותפות בכל ממשלה. האם מחנה הנגד ידחוק את ההתיישבות העובדת, את ארגוני העובדים, את המכינות הקדם צבאיות, תנועות הנוער והארגונים החברתיים תמיד לאופוזיציה? האם גם בממשלת רוטציה שוויונית עדיף לבקר מבחוץ? כך נפעל עבור אזרחי ישראל? אני שומע את הביקורת מבית ומחוצה לו, אני מכבד את המתנגדים, וגם אם לעיתים אני לא שלם עם ביטויים שחוצים גבולות, אני מבין את הביקורת", דרי פרץ.

 

גנץ: "יש שהעדיפו לנצח בפוליטיקה מאשר לנצח את משבר הקורונה" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פרץ סיים את תפקידו בפוליטקה

זה אומר שהחרדים לא יכולים יותר לאיים על פירוק ממשלה
כי ליכוד 36+17כחול לבן +עבודה 2 +6 ימינה + אורלי לוי = 62
לדעתי החרדים צריכים לעשות ברית עם ימינה שבלי ימינה הם לא נכנסים לקואליציה

נחמן אתה צודק , אבל זה לא נכון משני סיבות א.ימינה כנראה באופוזיציה ב. נתניהו צריך אותם למקרה של פירוק הממשלה , משום שבלי הבלוק הוא עף הביתה .

גם נחמן וגם הגבר צודק,לדעתי ימינה לא כזה מהר באופזיציה נתניהו יודע שבאופציה הראשונה של כחול לבן להעיף אותו הביתה הם לא יהססו לעשות זאת.ולכן הוא חייב את כל בלוק הימין גם את החרדים וגם את ימינה.
קיצר מה שבטוח שאין אמונה בפוליטקאים לא מימין ולא משמאל..

על איזה בלוק הוא מדבר ,הבנתי שנישאר מהבלוק של כחול לבן,אבן שלא ראוי להיתכבד בה???

עם ובלי שפם אתה מיצטרף??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture