בהוראת גדו"י: אלפי בחורי הישיבות יתחילו היום את 'זמן קיץ' בביתם

בשל המצב השורר בארה"ק הורו מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין שליט"א כי היום יתחילו אלפי בחורי הישיבות את 'זמן קיץ' מביתם, ראשי הישיבות ימסרו שיעורים בטלפון. גדולי ישראל לנשות ישראל: "לייחד חדר בבית שבו ילמדו הבנים בשעות הסדרים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהוראת גדולי ישראל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א אלפי בחורי הישיבות ואברכי הכולל יתחילו היום (ראשון) את 'זמן קיץ'. זמן הקיץ שיפתח היום יפתח באופן חריג זאת בשל המצב השורר בארץ ובעולם כולו עם התפשטות נגיף הקורונה ויתקיים באופן טלפוני בלבד כאשר היכלי הישיבות יהיו סגורים לעת עתה, במכתב שפורסם הבוקר פונים גדולי ישראל לראשי הישיבות והמשגיחים לקיים שיעורים ושיחות באופן טלפוני לרווחת הבחורים ולשמור עימם על קשר שבועי.

בתכתב שפורסם הבוקר ב'יתד נאמן' כותבים גדולי ישראל: "לכבוד ידידנו הגאונים מרביצי התורה ראשי הישיבות הקדושות והמשגיחים שליט"א, עם פתיחת זמן קיץ בס"ד, מחובתינו בימים אלו לסייע בכל כוחנו לתלמידים נ"י, ע"י שיעורים, שיחות וועדים כנהוג בכל ישיבה וישיבה, ע"י הטלפון. אך כדי שיוכלו ללמוד ולהתגבר על הקשיים, הדבר מוכרח גם שיתנהל קשר בין הרבנים שליט"א והתלמידים באופן אישי שזה מביא להתעלות בתורה ויר"ש".

"ולכן ראינו לנכון לבקש שכל הישיבות יסדרו שאחד מרבני הישיבה דהיינו ראשי הישיבה, המשגיחים והרמי"ם שליט"א וכן ע"י המשיבים שליט"א, ישוחחו עם כל תלמיד ותלמיד פעם בשבוע ויותר כפי הצורך דרך הטלפון ויראו שמסודר עם חברותות בטלפון או עם אחד מבני הבית, ושאר צרכי התלמידים נ"י". את מכתבם מסיימים מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין שליט"א "יהי רצון שנזכה לעסוק בתורה כמקדם".

במכתב נוסף המתפרסם הבוקר פונים גדולי ישראל לנשות ישראל. תחת הכותרת "מכתב עוז לבית יעקב אלו הנשים" כותבים גדו"י "קריאה גדולה לבית יעקב אלו הנשים, אשר מגדלות את בניהן כל השנה כולה לתורה ומצוות, ולאור המצב יש להן כעת תפקיד מיוחד להיות לעזר בלימוד התורה, ע"י שייחדו חדר בבית שבו ילמדו הבנים בשעות הסדרים".

"ולפי גודל הקושי כך יגדל שכרם של הנשים בעוה"ב וגם בעוה"ז ויראו נחת לרוב מכל יוצאי חלציהם אכי"ר. ובזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ובזכותן עתידין להיגאל".

בתוך כך, ביום שישי האחרון פרסמו גדולי הדור מרנן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין שליט"א הנחיות מפורטות לקראת תחילת זמן קיץ שייחל היום, בהוראות שפורסמו נכתב: א. זמן קיץ מתחיל ביום ראשון ב' אייר. ב. כל תלמידי הישיבות גדולות ותלמידי הישיבות לצעירים מתחילים מיום א' הבעל"ט (היום) ללמוד בביתם במתכונת של ג' סדרים ביום. ג. גם אלו שצריכים לעזור בבית וכו' יראו ללמוד לכל הפחות ב' סדרים (סדר א' ובנוסף סדר ב' או סדר ג') בכל יום.

ד. אברכי הכוללים שליט"א יתחילו גם הם את זמן קיץ אך לרגל המצב אי אפשר ליתן שום כללים כמה יכול כל אברך ללמוד בכל יום, ולכן האחריות הגדולה תהא מוטלת על האברכים עצמם בלבד. ה. יש לקבוע חדר או מקום קבוע בכל בית לסדר הלימוד בימים אלו. ו. הלימוד צריך להיות מסכת קבועה וזמנים מסודרים, שלא יהיה רפיון ח"ו. ז. הדרך הרצויה היא שכל אחד יקבע חברותות ללימוד, עם אחד מבני המשפחה כגון אחים או אב עם בנו, או בטלפון עם החברותא שנוח לו.

ח. התפילות יהיו בזמנים קבועים. ט. יש להקפיד על זמן ללימוד ספרי מוסר כל יום, ואפשר גם ללמוד בשבועות אלו של ימי הספירה מסכת אבות ואבות דרבי נתן, ויש עצה מועילה ללמוד כעת ספר 'חפץ חיים'. י. יש להיזהר מאוד בכיבוד אב ואם, וכאשר נמצאים בבית יש חובה גם על הבחורים נ"י לעזור כשנצרך. ועל כל אחד לראות איך הימצאותו מביא לאווירה נעימה בבית.

ההנחיות המפורטות שפרסמו גדו"י שליט"א ביום שישי האחרון לקראת פתיחת הזמן

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק ככה.

לאורם ניסע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture