הרבי במכתב לילדי היתומים: אין לנו שום מנוס ותקווה אלא לברוח אל הקב"ה

במכתבו המיוחד עבור ילדי היתומים בני משפחת הרה"ח צבי הירש פרוש ז"ל שנתייתמו אך ורק לפני כשבוע מאב ואם ה"י, מתייחס כ"ק האדמו"ר מתולדות משה שליט"א לתקופה הזאת, וקורא לכלל ישראל להתחזק באמונה הקדושה: "אין לנו שום מנוס ותקווה אלא לברוח אל הקדוש ברוך הוא".

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
האדמו"ר מתולדות משה, במכתב חיזוק ונוחם לילדי היתומים בני משפחת פרוש, בה מחזק הרבי את הבחורים שיחי' שנתייתמו בתוך שבוע מאב ואם ל"ע, להמשיך בדרך אבותיהם ולהתחזק במשען האמונה הקדושה.
באמצע המכתב מתבטא האדמו"ר בצער,
ליבי ליבי על חלליהם, ומה מאוד דואב וכואב ליבנו על האבדות הגדולות אשר נאבדו מעמנו, ואין בפי די מילים לנחם אתכם. וזאת נחמתי בעניי, כי צרת רבים היא חצי נחמה. ואכן אין לנו שום מנוס ותקווה אחרת, אלא רק לברוח אל משען האמונה הק', דהיינו לרוץ אל הקב"ה ולהאמין בכל לב, שמאת ה' היתה זאת וכי היא נפלאת בעיננו, שהרי מידת האמונה היא כלי מוכשר, שעל ידה יכול האדם להמשיך על עצמו נועם זיו השכינה, שכן הפירוש של "אמונה" הוא, להאמין בדבר אף שהוא לגמרי נגד השכל, כיון שעל ידי זה משיג האדם את אור אין סוף יתברך, שהוא מעין עולם הבא ושאין למעלה ממנו. ובתוך מצות האמונה מונחים כל הכוחות והחיזוקים להרים את עצמנו ולהתגבר על כל ההרגשות הקשות השוכנות עלינו ובתוכנו.
ועלינו להתחזק בכל כוחנו לבל ניפול לזרועות הייאוש והחידלון, ולא להתפעל מן המחשבות הרעות העולה בנו להטריף את דעתנו להעבירנו מדעת קוננו חלילה וחס, "לאמיר זיך צוזאם מחזק זיין" להתעורר באמונת השי"ת, ולבקש רחמים ותחנונים על גאולתנו ופדות נפשנו, ושיחזק את נפשנו השבורה במהרה.
וכך ממשיך הרבי במכתבו: וזה פשוט וברור הוא, כי האיש הזה שחש ומרגיש שהוא תלוי כולו בהשי"ת, ואף מכיר באי יכולתו וחוסר כוחו להושיע לעצמו מבלעדי השי"ת, כיון שהכל הוא משליחות הבורא, הוא המאושר ביותר עלי אדמות, יען שהוא חש בקירבת אלוקים גדולה ועצומה עד מאוד, שכן זהו הקירבה הגדולה ביותר שאפשר להיות לאדם כאן בעולם הזה, ואז כשמרגישים כן, אזי מתקשרים לה' יתברך בקשר של קיימא, ומרימים את העיניים אליו, וממילא הפחד סר ומתבטל לגמרי. ודבר זה יהיה לכם לנחמה, כי אין אדם יודע מה שטוב לו באמת, כי אין אף אחד שיכול לחשבן בשכלו מה טוב עבורו ומה לא טוב, ובוודאי שכלפיהם – ההורים ע"ה, טוב להם יותר, לפי שאינם צריכים לשהות עוד בעולם השפל הזה, ובוודאי באו המה אל המנוחה ואל הנחלה, ושם הם מתענגים בתענוגים הרוחניים השמורים לשוכני עליון.
ואכן כאשר האדם מכיר ויודע מכח אמונתו הטהורה בה', שכל מאורעותיו המה לטובתו, אזי הנפש מתמלאת בשמחה רבה, והאדם נמצא בבחינת שעשוע עולם הבא, שאינו מרגיש שום רע, אלא רק טעם של חיים טובים ונצחיים, חיים של נועם זיו השכינה.
בסיום דבריו: ניחם אותם הרבי בטללי תחיה ונוחם, וחיזק אותם הרבי לילך ולהמשיך בדרכי אבותיהם, שיקבל כל אחד מכם להתנהג בדרך הראוי והנכונה, להתחזק בעבודת המידות ולהרבות בלימוד התורה ולא להיכנע אל הרע, ולהקפיד מאוד שלא יפסקו המידות הטובות של ההורים מנוחתם עדן, וגם המה ישמחו בכם מלמעלה, שכן מוכרחים אתם לקבל על עצמכם למלאות את החלל שנפער כמה שאפשר, שיהא זאת להם לנייחא נפשם בגן עדן, וכמבואר בזוה"ק שכאשר הבנים הבאים אחריהם הולכים בתורת האל ועוסקים בתורה ובמצות, מלבישים להם לההורים כתרים לראשיהם כדי לכבדם.
ויבוא בעל הנחמות לנחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ושישלים לכם את החסר, והשי"ת אביהם של יתומים ישמש לכם כאב ואם יחדיו, ושלא תוסיפו לדאבה עוד.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מאוד מחזק!!! אשרי העם שככה לו…

אור פניו מאיר כמלאך וזורח כשמש… אשרי הדור שזכה לו!!!!!

חזק חזקקק

האם מישהו יודע אם המשפחה כבר קמו מהשבעה??

הייליג הערליך און לעכטיג

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture