נתניהו הציג את אסטרטגיית היציאה והזהיר מהתפרצות חדשה • צפו

רה"מ הציג את המשך שלבי אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה: מגבלת מאה המטרים בוטלה, מותר לבקר בני משפחה מדרגה ראשונה, מותרת התקהלות של עד 20 איש בשטח פתוח ומשבוע הבא ניתן יהיה לקיים חתונות של עד 50 איש

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) על שורת הקלות לציבור: מגבלת מאה המטרים בוטלה, מותר לבקר בני משפחה מדרגה ראשונה, החל ממחר מותרת התקהלות של עד 20 אנשים בשטח פתוח ומשבוע הבא ניתן יהיה לקיים חתונות של עד 50 אנשים – ובסוף החודש ייתכן כי תאושר התכנסות של 100 אנשים. לדברי ראש הממשלה מגבלת ההתקהלות עשויה להתבטל ב-14 ביוני. ראש הממשלה הוסיף כי מערכת החינוך תחזור לפעילות מלאה עד סוף החודש.

ראש הממשלה הודיע כי לאור הנתונים הטובים בימים האחרונים, "גיבשנו בימים האחרונים תוכנית מקיפה, סדורה ואחראית שמאפשרת למדינת ישראל לחזור בהדרגה לשגרה – שגרת הקורונה". עם זאת הבהיר בפנייה לאזרחים כי המדינה תעקוב כל הזמן אחרי הנתונים: "נעצור את ההקלות אם יהיו מעל 100 חולים ביום ו-250 חולים קשה, ואם קצב ההכפלה יהיה כל 10 ימים".

בתחילת דבריו אמר נתניהו: "ההתמודדות שלנו עם משבר הקורונה, המשבר העולמי, מתנהלת ללא הפוגה. אנו איננו מרפים מן המאמץ להתגבר על הנגיף כי ריפיון פירושו סכנה. מתחילת המשבר השקענו מאמץ לאומי רחב היקף כדי לבלום את הקורונה והשגנו הצלחה גדולה מאוד. ב-18 במרץ היינו עם 118 נדבקים יומיים, זה הגיע עד 729 וירד מאז עם פיק של 558 ואתמול היינו עם 31".

נתניהו ציין עוד כי מגדילים את המרחב הציבורי והאישי: "מבטלים את מגבלת ה-100 מטר של יציאה מהבית – מותר לצאת מהבתים לכל מרחק. מותר לבקר גם בני משפחה מדרגה ראשונה, מותר לבקר את סבא וסבתא. לא לחבק, לא לנשק, לא לגעת, לשמור מרחק".

התקהלות תותר עד 20 איש במרחב הפתוח. רה"מ ציין כי "אם הכול יילך כשורה, ב-17 במאי נתיר התכנסות של עד 50 איש. עוד לפני כן בל"ג בעומר נאפשר חתונות של 50 איש, חופה וקידושין – לא ריקודים ולא מגע. ב-31 במאי נאפשר התכנסות של עד 100 איש וב-14 ביוני נוכל לבטל כליל את מגבלת ההתקהלות. כל זה תלוי שבשום שלב לא תידלק נורית אדומה".

עוד ציין ראש הממשלה כי "ביום חמישי נפתח גם את הקניונים והשווקים תחת מגבלות", כאשר הכלל הוא שאפשר לקנות אוכל אבל לא לאכול במקום. נתניהו הסביר כי אחד השלבים הוא החזרה לפעולה של כלל מערכת החינוך: "עד סוף החודש יחזרו יתר התלמידים הכיתות. ביום ראשון הבא יחזרו לפעול הגנים. יש עוד דיונים לגבי משפחתונים ומעונות היום. ב-14 ביוני החינוך הבלתי פורמלי וההשכלה הגבוהה ישובו לפעול כסדרם".

"אנחנו כמובן דואבים עם משפחות קורבנות המגפה, כל מי שנפטר זה אובדן גדול מאוד. אלה דברים שקורעים את הלב, ולכן המאמץ העיקרי שלנו היה להציל חיים. יש כאלה שמבטלים ואומרים "אין בעיה בכלל, זו הגזמה". בישראל נפטרו 235 איש וכל אחד הוא עולם ומלואו, אבל תראו מה קורה במדינות מפותחות אחרות. באיטליה נפטרו 29 אלף בני אדם, בבריטניה 28 אלף, בספרד ובצרפת 25 אלף, ובארצות הברית 69 אלף. בניו יורק שהיא בערך בגודל של ישראל מעריכים 18 אלף. בשוודיה 2769 מתו, בבלגיה שהאוכלוסייה היא בגודל שלנו-7924".

"זה לא צריך לרפות את ידנו – כי עד עכשיו עמדנו בזה בצורה יוצאת מן הכלל. יתכן שהנגיף יתפרץ מחדש בגל שני – ואולי אפילו בצורה חמורה יותר. אנו חייבים להיות מוכנים לכך, באמצעות שורת צעדים. אנחנו נערכים לאפשרות שלפני שיימצא חיסון יהיה גל שני. זה אומר הצטיידות בעוד מכונות הנשמה, טכנולוגיות שלא הפעלנו עד היום – שיטות חדשות שכרגע עובדים עליהן. דיברתי עם ראשי הטכנולוגיות שלנו, למשל חיישנים – שמזהירים כמו באזר של מכונית. ההצלחה שלנו עד כה היא אדירה".

למסיבת העיתונאים מצטרפים שר האוצר משה כחלון, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הכלכלה אלי כהן, שרת התרבות והספורט מירי רגב, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנהל רשות המסים ערן יעקב. בסיום ההצהרות יוקצה זמן למענה על שאלות עיתונאים.

אחרי ראש הממשלה, שר האוצר משה כחלון אמר דברים וציין כי "אני שמח על הפתיחה של המשק, דבר שפעלנו להגיע אליו בשיתוף פעולה יחד עם משרד הבריאות, אני חושב שזה מאוד חשוב כי המשק חייב לנוע. אנחנו במצב של לתת ולהעניק את הפיצויים – זה אכן התעכב אבל כבר השבוע זה יגיע לאנשים".

שר החינוך רפי פרץ אמר במסיבת העיתונאים כי "אתמול פתחנו את מערכת  החינוך בצורה טובה. כיתות א'-ג', החינוך המיוחד כולו, נוער בסיכון וכיתות יא'-יב שבו לספסל הלימודים במתווה של קבצות קטנות ואורגניות (קפסולות). הפתיחה שלנו היא הדרגתית ומדודה. אתמול נפתחו 80 אחוז מהרשויות והיום התווספו עוד 31 רשויות גדולות בהן נצרת, רמת גן, קרית מלאכי, אשקלון וגם חצי מתל אביב, שהחצי השני יפתח מחר".
 
"אנחנו מבינים את המורכבות של פתיחה של בתי ספר במתכונת של קבוצות קטנות, ולכן רשות שלא הספיקה להכין את המוסדות נתנו עוד זמן להיערך, והשאר יפתחו מחר. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם מרכז השלטון המקומי ועם משרד הבריאות כדי להבטיח את פתיחתם התקינה של מוסדות החינוך".
 
"אני מדגיש, החזרה שלנו זהירה ומבוקרת. היה חשוב לנו בשלב ראשון להחזיר את כיתות א-ג כדי לשחרר כמה שיותר מהר את המשק ואת כיתות יא-יב כדי שיתכוננו בצורה מיטבית לבחינות הבגרות. וכמובן גם ההורים, וולונטרית, מי שחושב לא לשלוח את ילדיו עוד יום יומיים, זה בסדר גמור".
 
"הייתי היום בבית ספר בפתח תקוה ומחר אני מבקר במודיעין. ראיתי מקרוב איך בתי הספר עומדים בצורה טובה בנהלים של משרד הבריאות. כל קבוצה נמצאת בנפרד, תלמידים מילאו הצהרות בריאות לפני הגעה, הילדים עם מסכות בהפסקה, המורים נרתמים, ומעל הכל יש לכולם חיוך על הפנים ושמחה גדולה על הרצון לחזור לשגרה".

"השלב הבא שלנו הוא פתיחת גני הילדים- בשונה מבתי הספר, גני הילדים נמצאים בתוך מתחם אחד ולכן לא רצינו לקחת סיכון השבוע ודחינו את ההחלטה ליום ראשון הבא כדי שנוכל ללמוד מהפתיחה של כיתות א-ג ושנוכל לעשות את ההתאמות הנדרשות של משרד הבריאות. הגנים יפתחו ביום א׳, 10.5, חצי גן בימים א-ג, וחצי גן בימים ד-ו".

"השלב לאחר מכן הוא חזרתם של כיתות ד-י. הנחתי את מנכל המשרד, שמואל אבואב, שעושה עבודה מצוינת במשבר הזה להכין מתווה מסודר לחזרתם המלאה של כיתות ד-י. השאיפה שלנו שעד 17.5 תלמידים אלו ישובו לספסל הלימודים. עד אז נקבל גם את תוצאות השפעת הפתיחה הנוכחית על הילדים ונעשה את ההתאמות".

"חשוב לי להדגיש , החזרה היא חזרה לשגרת קורונה. ריחוק חברתי, היגיינה ולמידה בקבוצות קטנות זו לא אותה שגרה שהכרנו. אזרחי ישראל גילו אחריות במשבר הזה, ובזכותם ובזכות ההחלטות המורכבות שרוהמ קיבל המדינה שלנו נמצאת במקום מצויין בעולם. ואני מאמין בלב שלם שגם בחזרה ללימודים נגלה את אותה בגרות".

"נדבך נוסף של החזרה הוא השילוב של הלמידה הפרונטלית עם הלמידה מרחוק. שכבה שלא תהיה בבית ספר, תמשיך את הלמידה מרחוק. אנחנו לא רוצים שיווצרו פערים וחשוב לנו להמשיך את התהליך שהתחיל והצליח בצורה בלתי רגילה", דברי השר פרץ.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם בתי הכנסת ???

מה זה החליפה המרופטת הזו לא מתאים לאיש הממלכתי הזה

אתם חושבים שבגלל שמעניין אתכם רק הכסף שהופסד לכם, אתם תהפכו עולמות ותמציאו כללים מעל הטבע שאף בשר ודם לא יעמוד בהם ולא יצליחו למלא אותם.
כדאי שתבינו שהקורונה תלמד אותכם שלמרות הרצונות שלכם והכיסופים לכסף שיש בכם השם רוצה משהו אחר. על כן ויהי בימים הבאים הקורונה תתגבר עליכם ואתם תשתגעו ותאבדו את השליטה על המחלה שכנראה תחזור בגל יותר חזק ומתגבר ושום רעיונות לא יצלחו דרככם לנצח את המחלה. כי עוצם כח יד השם בה והמחלה מוצאה מכסא הכבוד מהכתר, ולא תוכלו לה.
צריך להכנע לקורונה ולא להלחם בה.
צריך להמשיך הסגר עד יעבור זעם השם ולקרוע את השמים בצעקות ותפילות ובכיות לשם ית'. ותהא המגיפה חולפת מעצמה.

אנחנו אנחנו אנחנו אנחנו אנחנו אנחנו אנחנו. ד י ! ! !
כל אחד יודע בבירור שזה לא בגלל הטנקים האדירים שלכם, ולא בגלל האף העקום או העגול של ביבי..
יש כאן בורא עולם ששמר עלינו.
תפסיקו להתגאות במה שאינו שלכם!

אפשר לדעת מתי חוזרות י"א- י"ב ‏‏בנות חרדי???

רגע אתה סותר את עצמך
1) עם הכל מהשמים (וזה באמת הכל מהשמים) אז איך אתה יודע שזה יחזור בחורף
2)למה לעשות סגר הכל משמים
רק נכון שהכל מהשמים אבל אנחנו עושים השתדלות ובעז"ה שהנגיף לא יחזור בחורף כי מספיק קרבנות שלמנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture