מליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר / FLASH90     

דרמה בכנסת: האופוזיציה משכה את ההסתייגויות, סעיף מהחוק חזר לוועדה

לאחר דיון ממושך בעניין תיקון חוק היסוד, ולאור הכוונה של גנץ ונתניהו להארכת הרוטציה בשנה, האופוזיציה החליטה למשוך את הסתייגויותיהן ולהצביע על החוק הקיים. המליאה אישרה את בקשת נציג כחול לבן להחזיר את סעיף פיזור הכנסת לדיון בוועדה המיוחדת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת החלה היום (רביעי) את ההצבעה על אלף הסתייגויות שהגישה האופוזיציה נגד חוקי הרוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ. במהלך הדיון התחוללה מהומה לאחר שהאופוזיציה משכה את ההסתייגויות נגד חוקי הרוטציה. נרשמה מבוכה משום שבליכוד ובכחול לבן לא נערכו להקדמת ההצבעה. בעקבות כך, הצעת החוק הועברה לדיון נוסף בוועדה המיוחדת שהוקמה לדון בתיקון לחוק.

יו"ר סיעת יש עתיד-תל״ם, ח"כ מאיר כהן, משך בשם כל סיעות האופוזיציה את ההסתייגויות מחוק יסוד הממשלה וממשלת החילופים, "מה שאומר שההצבעה על החוק צריכה להתקיים כעת וללא השינוי עליו דנים כחול לבן והליכוד בדבר הארכת כהונת הממשלה משלוש לארבע שנים. הכנסת שינוי הארכה על ידי הקואליציה, תחייב אותה להשיב את החוק לדיון בוועדה ולאפשר מתן לדיון בהסתייגויות הנוספות", נמסר מיש עתיד.

בסוף השר זאב אלקין הציע תרגיל לפיו לא יידרש להחזיר את כל החוק לוועדה. יו"ר הוועדה המיוחדת, ח"כ איתן גינזבורג, הודיע למליאת הכנסת כי הוא מבקש להחזיר לוועדה את סעיף 7 א' להצעת חוק יסוד הממשלה, לעניין הרוב הדרוש לשינוי מועד הבחירות הבאות. לאחר הצבעה שמית, המליאה אישרה את הבקשה ברוב של 87 תומכים מול 17 מתנגדים, והנושא יוחזר לדיון בוועדה המיוחדת.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הציע בועדה: "הגענו לסיכום סביר שנקיים הלילה את הדיון בוועדה המיוחדת והאופוזיציה תוכל לנמק ולהצביע על הסתייגויות. בסופו של דבר יצטברו הסתייגויות כרצון האופוזיציה ולקראת 7:30. 8 יסתיימו הנימוקים וההצבעות על ההסתייגויות ותהיה הצבעה על החוק. ב-9 המליאה תתכנס ותצביע עד 400 הצבעות".

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

הוועדה המסדרת החליטה כי דיון המליאה יתחדש מחר בשעה 09:00, עם המשך ההצבעה על הסתייגויות לחוק יסוד הממשלה כאשר לרשות קבוצה ב' (האופוזיציה המיועדת) עד 400 התסייגויות, ולרשות קבוצה א' (הקואליציה המיועדת) עד 20. ההצבעות השמיות יתקיימו על פי מה שנותר לצדדים מהסיכום המקורי.

יצוין שהתיקון שנדון עכשיו ושבגינו עצרו את ישיבת המליאה וכינסו את הוועדה המיוחדת נועד לאפשר לבטל את הסעיף הקובע שהכנסת ה- 23 תכהן שלוש שנים, ברוב של שבעים. לפי החוק הקיים (חוק יסוד הכנסת), הארכת כהונת הכנסת מחייבת 80.

ההודעה הגיעה לאחר מהומה במליאה כשסיעות יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו ומרצ הסירו במקביל את אלפי ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק ודרשו לקיים הצבעה באופן מידי. ההצבעה על הסתייגויות אלה היו אמורים להתארך עד מחר בבוקר, אך באופוזיציה החליטו על המהלך לאחר פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שדנו באפשרות להאריך את הקדנציה משלוש שנים לארבע שנים.

אחר הצהריים ננעל הדיון במליאת הכנסת והחלו ההצבעות בקריאה שנייה ושלישית על התיקונים ב"חוק יסוד: הממשלה", האמורים לאפשר את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. את הדיון נעל מי שצפוי להיות יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד (יש עתיד), שאמר: "המנוע היחיד של ההסכם זו חלוקת השלל. אחדות זה לא שכולם מתיישבים ביחד על הצוואר של מעמד הביניים הישראלי. אתם מבזבזים מאות מיליוני שקלים על ג'ובים וכיבודים וגורמים לאובדן מוחלט של אמון האזרחים בפוליטיקאים".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר במליאה: "נתניהו רוצה להגיע למחר ולקבל 61 חתימות ולהחליף את יו"ר הוועדה המסדרת. ואז יהיו לו שבועיים לחפש תירוץ למה לקחת את מדינת ישראל למערכת בחירות רביעית. ואני פונה מכאן ליו"ר הכנסת בני גנץ – תחשוב טוב מחר לפני שאתה מעביר 61 חתימות ואת ראשות הוועדה המסדרת לנציג הליכוד".

אחרי יומיים של דיונים: מליאת הכנסת מצביעה על כ-1000 ההסתייגויות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בהצלחה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture