Yonatan Sindel/Flash90

"נענה לאתגר": אדלשטיין קיבל את הצעת נתניהו להתמנות לשר הבריאות

יו"ר הכנסת לשעבר הודיע כי נענה להצעת ראש הממשלה להתמנות לשר הבריאות בממשלה הבאה. עוד סוכם: ישמש גם כחבר בקבינט המדיני-בטחוני וכמ"מ יו"ר קבינט הקורונה. גורם בימינה: "תניהו טרק את הדלת, אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הכנסת לשעבר בכיר הליכוד ח"כ יולי אדלשטיין הודיע נענה להצעת ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו להתמנות לשר הבריאות בממשלה הבאה. "אני שמח לבשר הערב כי יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין נענה לאתגר ובין מספר תיקים בכירים שנמצאים בידי הליכוד הוא בחר את תיק הבריאות", אמר נתניהו.

נתניהו הוסיף כי, "אני מודה לאדלשטיין שנעתר לבקשתי ובחר בתיק בכיר וראשון במעלה המהווה אתגר מרכזי למדינת ישראל, במיוחד בעת הזאת. בנוסף לתפקידו המיניסטריאלי, ישמש אדלשטיין כחבר בקבינט המדיני-בטחוני וכמ"מ יו"ר קבינט הקורונה. אני מודה לח"כ אדלשטיין ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

אדלשטיין מסר הערב כי "לאחר שירתתי את אזרחיי ישראל במשך 7 שנים בתפקיד יו"ר הכנסת, בחרתי להענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים".

שר הבריאות היוצא ח"כ יעקב ליצמן אמר הערב כי "אני מברך את ח”כ יולי אדלשטיין שבחר לקבל את תיק הבריאות בממשלה הקרובה. מהיכרותי הקרובה ברור לי שח”כ יולי אדלשטיין, כאדם ראוי וערכי, מתאים ביותר לתפקיד המאתגר והחשוב. אני בטוח שכשר הבריאות יוכל להמשיך להוביל את מערכת הבריאות בהתמודדות מול נגיף הקורונה ושאר האתגרים העומדים לפתחנו, בעזרת השם. אני מתכוון לקיים הליך חפיפה מסודר עם שר הבריאות הבא כבר בימים הקרובים. בהצלחה יולי".

גורם בימינה אמר בתגובה למינוי כי "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה. הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך. אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות, בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה. זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית. הבגידה של נתניהו בגדולי הנאמנים מסמנת את תחילת הסוף שלו בפוליטיקה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל היום בסבב פגישות עם חברי הכנסת של הליכוד במטרה לאייש את תפקידי השרים שתקבל המפלגה. זאת לאחר שאמש כבר פתר מוקש גדול כשהשר גלעד ארדן פינה תיק בכיר לחברי הכנסת האחרים בסיעה בכך שהסכים התמנות לשגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם.

בעקבות ההסכם בין כחול לבן לליכוד, גוש הימין כולו, כולל המפלגות החרדיות, יקבל 15 תיקים בלבד. לפי כך, לנתניהו אין הרבה תיקים לחלק לאנשי מפלגתו, התיקים שיישארו בגוש הימין הם: האוצר, ביטחון הפנים, חינוך, פנים, תחבורה, בינוי ושיכון, בריאות, שירותי דת, אנרגיה, הגנת הסביבה, מודיעין, שיתוף פעולה אזורי, נגב, גליל ופריפריה וירושלים ומורשת.

ל'חדשות JDN' נודע כי סגן שר הביטחון אבי דיכטר מועמד לקבל תפקיד שר האנרגיה או השר לשיתוף פעולה אזורי. עדיין לא ברור אם ומה יוצע לגדעון סער, מי שנחשב ליריבו הגדול של נתניהו. ניר ברקת, שבקמפײן הבחירות הובטח לו להיות שר האוצר, צפוי לקבל הצעה למשרד הרבה פחות משמעותי ממה שהובטח לו.

כזכור, בכיר הליכוד השר לביטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים ח"כ גלעד ארדן נענה להצעת ראש הממשלה בנימין לכהן כשגריר ישראל באו"ם ושגריר ישראל בארצות הברית. על פי הסיכום, ארדן יכהן כשגריר ישראל באו"ם לאורך כהונה שלמה, ו-11 חודשים כשגריר ישראל בוושינגטון. כהונתו בוושינגטון תחל לאחר הבחירות בארה"ב ותימשך עד למינוי שגריר חדש מטעם רה"מ החלופי יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ באוקטובר 2021.

השר ארדן אמר כי "אני גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבינלאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות". ראש הממשלה נתניהו הודה לשר ארדן ואמר שהוא מצפה להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בשנים הבאות במשימות החשובות של מדינת ישראל. השר ארדן ימשיך לכהן כשר בממשלה עד למינויו כשגריר על ידי הממשלה.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיע היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות יעקב ליצמן על רצונו לפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. "אני גאה בשנותי כמנכ"ל ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת ומאחל הצלחה לשר ולמנכ"ל הבאים".

בסיום מכתבו כותב בר סימן טוב כי "אבקש להודות לשר ליצמן על שנתן לי את ההזדמנות מינה אותי לתפקיד. אני סבור כי שנות כהונת השר ליצמן יזכרו כשנים של עשייה רבה לביצורה לקידומה של מערכת הבריאות בישראל למען כלל תושבי המדינה".

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן מסר בתגובה כי "אני מבקש להביע הערכתי הגדולה לידידי משה בר סימן טוב, שהודיע לי על סיום תפקידו כמנכ”ל משרד הבריאות. בשיחתי עמו היום שיבחתי אותו על עבודתו הנפלאה, השקעתו הרבה וההישגים הרבים למערכת הבריאות שנזקפים לזכותו, כמי שהיה שותף מלא ופעיל איתי כשר הבריאות, במשך חמש שנים רצופות ואינטנסיביות. ראייתו המקצועית, יכולות הניהול ובעיקר ההבנה העמוקה של בר סימן טוב עם צורכי מערכת הבריאות, הם נכסים מהותיים, שתרמו לקידום וחיזוק הרפואה הציבורית בשנים האחרונות".

"הוקרתי והערכתי למנכ”ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה. בעזרת השם, ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לנצחון מלא. אני מאחל למשה בר סימן טוב הצלחה רבה בהמשך הדרך", דברי ליצמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אלק נענה לאתגר. כולו גאווה. אלוקים תושיענו כבר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture