פיצוץ בין ימינה לליכוד: נתניהו ובנט שוחחו – קרב גרסאות על פרטי השיחה

ראש הממשלה שוחח עם יו"ר ימינה "לאחר שלשכת נתניהו לא נאותה לקבוע את הפגישה". הליכוד: נתנו הצעה משופרת -חינוך או תיק כלכלי בכיר. ימינה: "המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא". הליכוד: ""נתניהו עשה ניסיון אחרון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם יו"ר ימינה שר הביטחון נפתלי בנט, "לאחר שלשכת נתניהו לא נאותה לקבוע את הפגישה בין השניים" – כך נמסר מטעמו של בנט. על פי ההודעה, בשיחה אמר ראש הממשלה כי "הצעת הליכוד לא השתנתה ולא תשתנה". מוקדם יותר נמסר כי בנט ונתניהו ייפגשו מאוחר יותר במשרד ראש הממשלה בירושלים וכי "שעה מדויקת מתואמת כעת בין הלשכות".

בימינה טוענים כי ההצעה הייתה תיק ירושלים, סגן שר עם אחריות לשירות הלאומי והתיישבות, יו"ר ועדת קליטה לחצי קדנציה ושר נוסף. בליכוד אומרים כי ראש הממשלה הציע לבנט הצעה משופרת – הכוללת את תיק החינוך או תיק כלכלי בכיר אחר לבחירתו, בנוסף לתיק ירושלים והחטיבה להתיישבות, השירות הלאומי והמורשת. בימינה טענו בתגובה כי "המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא. נתניהו אמר "תיק נוסף" מבלי לפרט איזה". לדבריהם, המשמעות היא "הקטנת ההצעה המקורית".

מהליכוד נמסר לאחר השיחה כי כי "ראש הממשלה נתניהו עשה כעת ניסיון אחרון להכניס את ימינה לממשלה, לפני הנחת ההסכמים הקואליציוניים הלילה. לצערנו בנט דחה את ההצעה בשל המאבק הפנימי בתוך ימינה על חלוקת התיקים ומכיוון שמה שחשוב לו זו כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה". מלשכת בנט נמסר כי "לא הושגו הסכמות".

בנט אמר לאחר השיחה כי "ההחלטה בידי נתניהו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך. אנחנו מעוניינים להיכנס לממשלה, רק אם תהיה לנו השפעה. השפעה נגזרת לחלוטין מתחומי אחריות. אם ראש הממשלה רוצה אותנו בעמדות השפעה, נשמח להיכנס. אם ראש הממשלה רוצה אותנו שוליים, חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה".

מוקדם יותר שיגרו ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הם דורשים ממנו לשמור על גוש הימין מאוחד ולהכניס את מפלגת ימינה לקואליציה. "כידוע, הלכנו יחד כבלוק מאוחד של כל מחנה הימין לאורך כל מערכות הבחירות בנאמנות ובאחדות בהמלצה משותפת לכהונתך כראש הממשלה", כתבו ראשי המפלגות.

"כעת", הוסיפו, "עם גיבוש קואליציה חדשה בראשותך, אנו רואים צורך להמשיך את שיתוף הפעולה כבלוק מאוחד של כל מחנה הימין בקואליציה הבאה". לסיום דרשו מנתניהו: "נבקשך בזאת לפעול בכל דרך כדי שמפלגת ימינה על סיעותיה תימצא את מקומה עמנו כחלק בלתי נפרד מבלוק הימין יחד בקואליציה המוקמת בראשות הליכוד וכחול לבן".

ב'סרוגים' דווח כי במפלגת ימינה יש כעס מאד גדול על המפלגות החרדיות שלא "נשכבו בשבילם על הגדר", במשא ומתן הקואליציוני לכניסה לממשלה. במפלגה ציפו לאולטימטום מול נתניהו, ברוח הדברים כי "אנחנו לא נכנסים לממשלה – אם אתה לא מכניס את כולם ביחד". לדברי גורם במפלגה, "זו אכזבה מדרעי, גפני וליצמן שהיו שותפים בבלוק הימין, אבל לא היה להם מספיק חשוב להגיד שלא יכנסו בלעדינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט אדם שלא סגור על עצמו, פעם בבית היהודי לאחר מכן הימין החדש מפלגה חילונית ואחר כך מפלגה תמוהה בשם ימינה, לסיכום אדם נטול אידאולוגיה או יותר נכון האידאולוגיה שלו היא אך ורק כסאו האישי, מוטב שילך לאופוזיציה עם לפיד וליברמן ויהיו יחד קבוצה אינטרסנטית נטולת דרך ברורה.

מעניין מאוד למה בממשלת בנט-לפיד, בנט לא נשכב על הגדר שיכניסו גם את המפלגות החרדיות??

אל דאטפך אטפוך
לא שכחנו את ההשפלה שעברנו כשהבית היהודי נכנסו לממשלה עם לפיד והטילו וטו על החרדים, עכשיו הם רוצים "שנישכב על הגדר" בשבילם? מאיפה החוצפה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture