מזעזע: קברו של החייל עמית בן יגאל הי"ד חולל – צה"ל הציב אבטחה

סימני חפירה התגלו על חלקת הקבר בבית העלמין הצבאי של הלוחם עמית בן יגאל, שנרצח השבוע מפגיעת אבן בעת פעילות מבצעית. בעקבות האירוע הוחלט כי תתבצע אטימה של הקבר הלילה, עד לסיום התהליך תועמד שמירה של חיילי חטיבת גולני באזור בית העלמין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשעות הערב התגלו סימני חפירה על חלקת הקבר של סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד, בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב – כך נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, המשפחה עודכנה באופן מיידי ואביו הגיע לבית העלמין מלווה בגורמי הצבא. נציגי הרבנות הצבאית הגיעו למקום ווידאו כי כבוד המת לא חולל.

עוד נמסר כי צה"ל והמשטרה ימשיכו לבחון את נסיבות המקרה. לאור האירוע, הוחלט כי הלילה תתבצע אטימה של הקבר, ועד לסיום התהליך תועמד שמירה של חיילי חטיבת גולני באזור בית העלמין. "יש לגנות בתוקף כל פגיעה בכבוד חללי צה"ל. צה"ל ומשטרת ישראל פועלים לחקירת האירוע ובירור הנסיבות".

המשטרה פתחה בחקירה, נמצאים בבית העלמין כעת חוקרי משטרה ומז"פ (מחלקת זיהוי פלילי) ואוספים ממצאים ממתחם הקבר בניסיון להתחקות אחר מי שעומד מאחורי המעשה. במשטרה מתכוונים לגבות עדויות גם מאנשי חברת קדישא על מנת לשלול אפשרויות שמדובר בטעות, כמובן, החקירה בראשיתה. בצה"ל ובמשטרה רואים את האירוע בחומרה רבה. טרם נעצרו חשודים.

מבירור ראשוני של האירוע עולה כי היום בשעות הערב אזרח שהגיע לבית העלמין לפקוד את קברו של קרוב משפחתו שם לב שמישהו "התעסק" עם קברו הטרי של בן יגאל ז"ל. האזרח הבחין בסימני חפירה ובפרחים שהושלכו הצידה, והקבר שהוקם רק שלשום נראה בעיניו מבולגן מדי. עקב חששו שמישהו ניסה לחלל או להשחית את הקבר, דיווח האזרח למוקד המשטרה ובעקבות זאת הוזעקו כוחות רבים למקום.

בת משפחתו של הלוחם המנוח אמרה כי בני המשפחה נפגעו עמוקות מהעובדה שאחרי האסון הכבד שפקד אותם – נאלץ האב שוב לחזות בגופה כדי לוודא שלא נפגעה: "הם היו שעות בחוסר ודאות וחששו שמישהו עשה משהו – אבל בסוף הבינו שלא נגרם נזק". כמו כן, המשפחה עודכנה כי ככל הנראה האחראי למעשה הוא אדם מעורער בנפשו.

ממשרד הביטחון נמסר כי "אנשי היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון, שוהים בחלקת הקבר של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, מאז היוודע האירוע ומטפלים בחלקת הקבר יחד עם הרבנות הצבאית. משרד הביטחון מביע זעזוע ושאט נפש מהמעשה. אגף משפחות, הנצחה ומורשת מלווה את משפחת בן-יגאל ויעניק לה את כל התמיכה והסיוע הנדרשים".

ראש המועצה האזורית באר יעקב, ניסים גוזלן, מסר: "הערב בשעה 19:00הוזעקתי לבית העלמין לחלקה הצבאית, לאחר שחברת קדישא ששהו במקום הבחינו בסימני חפירה בחלקת הקבר של רס"ל עמית בן יגאל הי"ד. מיד הוריתי להזעיק את משטרת ישראל וגורמי צה"ל וכמובן את מח' השיטור העירוני שלנו. כשהגעתי לחלקת הקבר הטריה נחרדתי לגלות את סימני החפירה במקום. לאחר שהגיעו גורמי המשטרה וצה"ל הזעקנו למקום את אביו של הלוחם המנוח, ברוך שיבדל"א".

"למרבה המזל לא התגלה שום חילול של כבוד הנפטר. הוחלט לפעול מידית ולמלא את חלקת הקבר בבטון שימנע הישנות של מקרה כזה. בנוסף הוריתי על הצבת מאבטחים בחלקה הצבאית. גורמי הצבא גם הם החליטו להציב חיילי גולני שישמרו על חלקת הקבר וגם משטרת ישראל הציבה מצידה אבטחה במתחם בית העלמין. בשם מועצת באר-יעקב ובשמכם תושבים יקרים, אני שולח חיבוק לברוך ונאוה הורי הלוחם ולבני משפחתו. נעשה את הכל על מנת לשמור על כבוד חיילינו חללי צה"ל ונפעל להנצחת זכרם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סיפור מוזר מאוד,
למה שמישהו יתנכל לקבר?

אמרו שזה כנראה אדם שמעורער בנפשו..כי ראו בתוך הקבר פתק שכתוב עליו:תוך 72 שעות תחיה…משהו כזה(ראיתי זאת בחדשות)אז המשטרה בטוחה שזה מישהו מעורער שם זאת וזה לא על רקע לאומני…

זה לא מוזר…הערבים ימ"ח מסוגלים לעשות זאת …ולחלל קבר של חייל שנרצח..כאן לפי מה שאומרים שזה אדם שמעורער בנפשו עשה זאת..הוא גם שם פתק שם

לא מוזר בכלל !! המחבלים ימ"ש רצו לגנוב את הגופה כדי להתמקח על החזרת מחבלים אסירים בארץ.

מספרים שיש ארגון בשם "שוברים שתקה" שעוסקים בהפצת דיבה נגד העם היהודי שבארץ. כך מספרים
ולדעתי זה סיפור מוזר מאוד,
למה שמישהו יתנכל לנו?

זה מחבל או כלב שחפר שם.
מעורער בנפשו כבר החליטו.
אז כל חילול נגיד מעורער ונתנער.

מזעזע עוצו עצה ותופר אני מפחדת שימח שמם לא יחטפו גופות מהקבר אנא ה" הפר עצתם וקלקל מחשבתם

מזזה

ברור שזה מעצבן שאומרים על כל דבר:מעורער בנפשו וככה מתעלמים אבל במקרה זה המשטרה מצאה פתק בתוך הקבר שכתוב עליו שתוך 72 שעות תחיה …משהו בסגנון,וגם בדקו שלא חיללו את כבוד המת וזה…לכן לפי זה הם חושבים שלא מדובר פה במחבל..כי מחבל היה חוטף את הגופה…ה' ישמור על כל החיילים שמוסרים נפשםם-אוהבים אתכם…❤

למה לא עדכנו באתר שתפסו במצלמות אבטחה אישה מעוררת בנפשה חופרת בקבר?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture