ראש עיריית נצרת עלית :"חרדים הצילו את נצרת"

ראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו קורא לחרדים לגור בנצרת. בראיון שמעניק למוסף ממון של ידיעות אחרונות הוא רואה בציבור החרדי כמציל של העיר. "עזבו את חריש כאן יש איכות חיים" . ואין לו כל כוונה לרוץ לכנסת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נדיר, אבל גם זה קורה. ראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו קורא לחרדים בוא להציל את נצרת עלית. בראיון שהעניק למוסף 'ממון' של 'מעריב' אומר גפסו לעיתונאית שלומית צור :"רק החרדים יבטיחו שנצרת עלית תישאר יהודית". חרף העובדה שיש ראשי עיר או תושבים העושים כל מאמץ לדחוק את החרדים מלגור בעירם ראש עיריית נצרת עלית קורא לחרדים לבוא ולגור בעיר.

קרא עוד:

[postim]

כזכור לפני שנה. מינהל מקרקעי ישראל פרסם מכרזים לשיווק קרקעות המיועדות להקמת 2,300 יחידות דיור בשכונת הר יונה ג' שבנצרת עילית. ראש העיר שמעון גפסו ראה בשיווק שטח קרקע גדול כל כך הזדמנות ליישם את חזונו – יישוב העיר ביהודים.

"הכפרים הערביים מסביב לשטחי השכונה, הלא מאוכלסת, היו סוגרים עליה בסוף, והיא היתה יוצאת מתחום שיפוטה של נצרת עילית. היינו מאבדים אותה." הסביר ראש העיר למעריב.

משרד השיכון ערך ביוני 2011 סיור עבור קבלנים שרוצים לרכוש את הקרקע. אך הסיור לא היה שגרתי הפעם. גפסו הודיע לכל הקבלנים שהגיעו להתעניין בשכונת הלוויין של העיר כי היא מיועדת לציבור הדתי וכי הוא יסגור את הכבישים שבתחומה בשבת.

מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון מיהרו לפרסם את ההודעה: "דברי ראש העיר אינם חלק ממסמכי המכרז." ובמילים אחרות, מבחינתם המכרז פתוח לכולם ואינו מיועד לאוכלוסייה מסוימת.

כשפורסמו תוצאות המכרזים, וקרקעות ל1,500- יחידות דיור שווקו במחירי רצפה של 50-40 אלף שקל בממוצע עבור מרכיב הקרקע ליחידה אחת, כולל הוצאות פיתוח. כמחצית מהן שווקו לקבלנים ערבים כמו אבו ראס וא. ג'ברין.

למרות זאת, 'מעריב' ציין, שגפסו בטוח שהשכונה תשווק לציבור דתי וחרדי, גם כשצלה הענק של העיר החרדית המתוכננת חריש מאפיל על השכונה. נראה כי התחרות על כיסו של הצרכן החרדי בשיאה.

"למגזר הדתי תהיה פה איכות חיים," אומר גפסו ל 'מעריב'. "כאן ישנו האוויר הכי נקי בארץ, בחריש ייבנו אלפי בתים ליד 72 מפעלי פחם. לא הייתי רוצה להתחלף עם התושבים שם. משום שהמרחק קטן והפער במחיר קטן חרדים יעדיפו לגור בנצרת עילית. מלבד זאת, שם עוד לא שווקו המגרשים, ואצלנו שני קבלנים כבר קיבלו היתרי בנייה".

גם היום, כשנה לאחר השיווק, ראש העיר דבק בהצהרותיו מסיור הקבלנים ולא חושש מהסתערות החרדים על חריש: "הכבישים בהר יונה ג' יהיו סגורים. אני, למשל, למרות היותי מסורתי נוסע בשבת, ולכן לא אוכל לגור בשכונה".

מהגינוי של משרד השיכון הוא מסרב להתרגש: "משרד השיכון יכול לספר מה שהוא רוצה, אני ראש העיר, אני קובע. הכבישים יהיו סגורים בשבת, והשכונה היא אלטרנטיבה נהדרת לאוכלוסייה דתית באשר היא." אומר גפסו למעריב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מר גפסו לא יחיה לעד . נא לזכור את העיר עמנואל . המטחה שלא מעוגנת בהסכם שוה ככליפת השום .אם לא יבואו החרדים במסות עם תוכניות מוסדרות לפרנסה ,חינוך חרדי וכו', הבג"ץ יקצץ בנטיעות ,ומוסדות החינוך יקבלו את מעמד המוסדות בעיר עמנואל .

דתיים לאומיים מפוני גוש קטיף ישיבת הסדר ישיבה תיכונית ודתיים רבים פקדו את העיר בשנתיים האחרונות וראש העיר ברוב חוצפתו אומר שרק החרדים שאינם תושבי העיר יצילו את העיר..בגידה
אולי הוא מתכוון יצילו את עורו יבחרו בו כי היום כבר אף אחד לא יבחר בו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture