צילום: אוליבר פטוסי / פלאש 90.

פרופ' סדצקי: "אנחנו חווים את תחילתו של גל שני – התפשרנו במערכת החינוך"

בדיון בועדת חוקה הזהירה ראש שירותי בריאות הציבור מפני התפרצות מחודשת של הנגיף בישראל. לדבריה: "אנחנו חווים את זה עכשיו בכל הארץ - לא יודעים לזהות מי קבוצות הסיכון". מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס: "ישראל במאבק קשה נגד הנגיף"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי הזהירה היום (ראשון) בשיחה עם חברי ועדת חוקה, חוק ומשפט מפני תחילתו של גל תחלואה שני. לדבריה: "אנחנו לא בדיוק יודעים לזהות מי קבוצות הסיכון". סדצקי הסבירה כי מה שמאפיין את ההתפרצות שאותה אנחנו חווים עכשיו זה שהיא בכל הארץ, ומקרי ההידבקות אינם מופיעים במוקדים "האדומים" שידועים למשרד הבריאות, אלא בפיזור גאוגרפי מאוד רחב.

סדצקי, שדיברה בדיון בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת בנושא הארכת תוקף תקנות שעת חירום בנושא השתתפות עצורים, אסירים וכלואים בדיונים בבתי משפט ובבתי דין, אומרת כי היא בעד כל צעדי הפתיחה, אך לדבריה "התפשרנו קצת במערכת החינוך כשרצינו נורא להאמין שזה יעבוד גם אם אנחנו מעגלים פינות אבל עם הווירוס הזה אי אפשר לבוא במשא ומתן".

"אנחנו לא יודעים לזהות מי קבוצות הסיכון בהתפרצות הנוכחית. אנחנו רואים את זה בפיזור גיאוגרפי רחב", הוסיפה. "בדיוק כמו שאנחנו שומרים על בתי האבות ועל המאושפזים, כך רוצים לשמור על האסירים. בפעם הקודמת ההתפרצות נבעה בעיקר מחו"ל ועכשיו זו התפרצות קהילתית. אנחנו צריכים להגן על האסירים ולהתייחס לסכנה הבריאותית שבה הם נמצאים. כשהלכנו על פתיחת החינוך דיברנו על קפסולות אך כשמשרד החינוך בא ליישם ראו שאין אפשרות לקפסולות ויש לנו למעלה מ-200 בתי ספר עם התפרצויות ובידוד. אין לי דרך ליצור משהו אחר. אנחנו במקום שבו קשה מאוד ללכת לאחור ויש פה איזון אינטרסים שאני מכבדת אותו".

לגבי סוגיית האסירים והעצורים אמרה סדצקי: "מתחילת המגיפה שלומם וביטחונם של האסירים עומד לנגד עינינו. מדובר על מקום צפוף שאם תהיה בו התלקחות יהיה לנו הרבה יותר קשה לעצור אותה. יש בקרב האסירים מבוגרים וחולים במחלות כרוניות. אנחנו חווים את תחילתו של גל שני. הייתה תקופה של רגיעה וכיום כבר מספר ימים אנחנו עומדים על 200 חולים ביום. ההתפרצות שיש לנו היום היא קהילתית ומפושטת בארץ וחובתנו להגן על האסירים מהתפשטות המחלה. אסור שתהיה חוסר התייחסות משמעותית לסכנה בה הם נמצאים. אין שום סיבה שזכויות אדם של אסירים ייפגעו".

דבריה של סדצקי מגיעים לאחר מספר ימים בהם נרשמת עלייה במקרי ההידבקות בנגיף בישראל. אמש אובחנו 177 ישראלים כחולים בקורונה ומאז חצות נוספו עוד 36 מקרים. מספר המאובחנים מאז פרוץ הנגיף בארץ עומד על 19,008 ומתוכם 15,360 כבר החלימו.

ח"כ משה ארבל מש"ס הביע הסתייגות מהחוק. וח"כ גדעון סער הבהיר בדיון כי הוא מתנגד לחקיקת חוק שיאריך את האפשרות לקיים דיוני הארכת מעצר לעצורים באמצעות דיון וידאו במקום להביא את העצורים לבית המשפט, לנוכח נגיף קורונה. "אישרו עכשיו אולמות אירועים עם 250 אנשים. אני לא אתן שהדבר הזה יהיה. מדובר באנשים הכי חלשים". חברי הכנסת ארבל וסער מצטרפים בעניין הזה לחברי האופוזיציה שמתנגדים לחוק שמאפשר להאריך מעצר באמצעות דיון חזותי עם וידאו, במקום דיון רגיל שבו העצור מגיע לבית המשפט.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות החדש פרופ' חזי לוי שנכנס מוקדם יותר היום לתפקידו באופן רשמי אמר כי "מדינת ישראל נתונה במאבק קשה ביותר נגד נגיף הקורונה, המשליך על כל אורחות חיי האזרחים במדינה". לוי הוסיף: "זאת פרט לבעיות נוספות הנמצאות לפתחנו בתחום הבריאות. אני אמשיך להוביל את המאבק המקצועי במגיפת הקורונה ואמשיך לעשות למען הבטחת שירותי בריאות ראויים וחומלים בכל התחומים".

במשרד החינוך עדכנו הבוקר כי מניין התלמידים ועובדי ההוראה החולים בקורונה עומד הבוקר על 506 ובסך הכל 183 מוסדות חינוך סגורים. כ-40% מהם בירושלים, 15% בתל אביב והיתר מפוזרים בכל רחבי הארץ. לאורך השבוע החולף שבו לפעילות 15 בתי ספר וגני ילדים ובמהלך השבוע ישובו עוד 46 מוסדות. כ-26 אלף תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture