אדלשטיין: "נודיע על אזורים מסוימים כאדומים, אבל לא נגיע לסגר כללי" • צפו

שר הבריאות הודיע התייחס להכרזה הצפויה על אזורים מוגבלים: "מבקש מהתושבים לקבל זאת בסבלנות, המטרה היא לקטוע את שרשרת ההדבקה". אדלשטיין בישר על קליטת 190 סטודנטים לחקירות אפדימיולוגיות: "אנחנו נערכים לתרחישים קשים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין עדכן היום (שלישי) כי "יכול להיות שעוד במהלך היום נודיע על אזורים מסוימים כאזורים אדומים, אבל לא נגיע בשלב זה לסגר טוטאלי. מבקש מהתושבים לקבל זאת בסבלנות. המטרה היא לקטוע את שרשרת ההדבקה, ואני מודה לרשויות המקומיות על שיתוף הפעולה בעניין".

"כולי תקווה שבקרוב נראה האטה בקצב", המשיך, "אם נצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה בפרקי זמן קצרים – נוכל להשפיע על העקומה. המשימה שלנו מחולקת לשתיים: טיפול כלל-ארצי כולל הסברה ואכיפה, ויש כמה מוקדים שכרגע מוגדרים כתומים-אדומים. אולי נודיע במהלך היום נודיע על אזורים מוגבלים, מצומצמים ככל האפשר, ואני מבקש מהתושבים לגלות הבנה. לא נגיע לסגר טוטאלי", הבהיר.

אדלשטיין בישר על תגבור כוח האדם בחקירות האפדימיולוגיות: "מיום חמישי נרשמו 2,000 סטודנטים לרפואה ולסיעוד כדי לשמש כחוקרים אפדימיולוגים. ההיענות היתה מרשימה ביותר ותוך שעה מרגע פרסום המודעה היו 400 נרשמים. מתוכם 273 אנשים ייקלטו. 190 מועמדים כבר התקבלו ונקלטו למחוזות. ומחר תתחיל ההכשרה שלהם במחוזות ויתחילו לעבוד. אני מצפה שעד סוף השבוע גם עשרות העובדים הנוספים ייקלטו ויסייעו לנו בפעולה החשובה כל כך של קטיעת שרשרת ההדבקה".

השר אמר עוד: "התשובה לאלה שאומרים למה קנס, פשוטה: תשמרו על הכללים ולא תקבלו קנס. בדיוק כמו בנהיגה. אני לא רוצה לראות מחזה של מישהו שמקבל קנס. אשמח שבעל עסק לא יתן שירות למי שלא נותן מסכה, שהלקוחות שנכנסים לקניון יקפידו על עטיית מסכה". הוא ציין כי "אנחנו נערכים לתרחישים הקשים בתקווה ובתפילה שלא יבואו, אבל אנחנו גם עושים ביום-יום:

שר הבריאות השיב לשאלת לגבי היערכות משרדו לאפשרות של מחסור בציוד ואמר כי, "אין מחסור בציוד לצוותים, היתה שאלה על מוסדות גריאטריים. אנחנו ערוכים עם כל ציוד המגן, עם מכונות ההנשמה. הן מגיעות לאט. אם במשבר השתמשנו במכונות צה"ליות, עכשיו מדברים על ציוד איכותי". הוא הוסיף כי "כששומעים על צורך בתוספת מיטות יש כאלה שחושבים שצריך פשוט לנסוע לחנות רהיטים ולקנות עוד מיטות. צריך להבין, כל מיטה לחולה קורונה היא מעבדה בפני עצמה".

"רק אתמול בקבינט הקורונה דנו בתרחישים מה יקרה במידה ולא נצליח לעצור את העלייה במספרים של החולים, במקרה שנהיה בחורף בגל שני של חולים קשים חולים קשים ומונשמים", אמר השר אדלשטיין בהצהרה שמסר ממחלקת הקורונה שנפתחה מחדש בבית החולים שיבא. "מה שאתם רואים כאן אלו מיטות שהוכנו לחולים קשים מקורונה. ביקשתי לקיים את המפגש הזה כאן כדי שישמעו את המושגים 'תוספת מיטות'. התרחיש מדבר על 2,000 חולים מונשמים בנוסף לחולים שאנחנו מתמודדים איתם בכל חורף".

אדלשטיין ערך היום "סיור קורונה" במרכז הארץ. את הסיור התחיל השר במחסן ציוד של משרד הבריאות במתחם אקספו תל אביב. המחסן מספק למקומות הרלוונטיים ברחבי הארץ מסכות N95, מסכות כירורגיות, סרבלי וחלוקי הגנה מנגיף הקורונה. לשר הצטרפה יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון.

לאחר מכן סייר השר בבית החולום "שיבא" בתל השומר. במהלך הסיקור יסייר גם במחלקת קורונה בבית החולים. לאחר מכן יבקר גם "שמואל הרופא" בבאר יעקב ובמשל"ט תל השומר.

נתניהו: נודיע עוד היום על אזורים מוגבלים בהם קיימת תחלואה גבוהה

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture