צילום: חיים צח/לע״מ

נתניהו החליט: כהונת יוסי כהן בראשות המוסד תוארך בחצי שנה עד יוני 2021

ראש המוסד נעתר לבקשת של ראש הממשלה וכהונתו תוארך בחצי שנה נוספת עד ליוני 2021. בחודש ינואר הקרוב יחל כהן את שנתו השישית בתפקיד. בלשכת ראש הממשלה מסרו כי בקשת נתניהו הגיע "בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מראש המוסד יוסי כהן להאריך את כהונתו בכחצי שנה נוספת – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. בעקבות כך, במהלך יוני 2021 יוחלף ראש המוסד. על פי ההודעה, ראש המוסד נענה לבקשתו של ראש הממשלה ובינואר הקרוב יחל את שנתו השישית בתפקיד. בלשכת ראש הממשלה מסרו כי בקשת נתניהו הגיע "בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל".

על פי ההסכם הקואליציוני, מינויי בכירים טעונים את הסכמת גנץ, אולם לפי הפרשנות מדובר בהארכה בלבד ולכן לא התבקשה הסכמתו עד עתה. שמו של כהן מוזכר לאחרונה כמועמד לירושת נתניהו. ההארכה, שעשויה תיאורטית להאריך משמעותית מאוד את תקופת הצינון שלו, במיוחד אם תתקיימנה בחירות השנה.

כהן נחשב מקורב לנתניהו ובשנה שעברה דווח כי ראש הממשלה אף מחשיב את כהן כיורשו העתידי. כהן אמר אז למקורביו ששאלו אותו לגבי כוונותיו כי "אני כן יכול להגיד שבאופיי אני נמשך להנהגה, להובלה ולמדינאות, מאוד נמשך לנושא האסטרטגיה, ויכול להיות שהדבר הזה יוביל אותי בהמשך לשקול משהו בכיוון".

הוא הוסיף אז: "הקדנציה שלי אמורה להסתיים ב-2021, ועל פי בקשת ראש הממשלה אפשר להאריך אותה בעוד שנה ואחר כך יש צינון. כל הנושא הזה של ראשות ממשלה צריך לקבל את הקשב שלו, כשאהיה פנוי לחלוטין, ואני עוד לא שם. למרות שלרגע זה נתן לי תצפית אחרת, כי היו לפרסום הזה אלפי תגובות חיוביות".

מינוי ראש המוסד נעשה על ידי ראש הממשלה באופן אישי, ללא צורך באישור הממשלה או גוף פיקוח אחר (בניגוד לראש המטה הכללי או ראש השב"כ). המינוי נבדק על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. ראש המוסד מתמנה לתקופה של חמש שנים וראש הממשלה רשאי להאריך את כהונתו בשנה נוספת ללא תנאים כלשהם.

כהן הצטרף בשנת 1982 'מוסד', עבר קורס קציני איסוף והיה חובש הכיפה היחיד בקורס זה, כיום הוא חי אורח חיים מסורתי. שירת כקצ"א והתקדם בסולם הדרגות בארגון, עד שמונה לראש שלוחות המוסד באירופה. ב-2002 מונה לראש המוקד למבצעים מיוחדים של אגף "צומת", מפעיל הסוכנים במוסד. ב-2006 מונה לראש אגף "צומת". במהלך פיקודו זכה צוות האגף שבראשותו בפרס ביטחון ישראל.

ב-2011 מונה לסגן ראש המוסד וממלא מקומו וראש מנהלת המבצעים בארגון. ב-2013 נבחר על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתפקיד היועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וליו"ר המטה לביטחון לאומי. ב-2015 הודיע נתניהו על מינויו של כהן לראש המוסד, וב-6 בינואר 2016 נכנס לתפקיד והחליף את תמיר פרדו. מבצע בולט של "המוסד" בתקופתו היה השגת 100,000 מסמכי הארכיון של תוכנית הגרעין האיראנית, מבצע עליו פיקח באופן אישי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture