צילום: טל עוז / משרד הביטחון

גנץ למערכת הביטחון: להיערך לסיוע בהעלאת מספר הבדיקות והחקירות

שר הביטחון בני גנץ כינס הבוקר הערכת מצב קורונה בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון. גנץ הורה להגביר את המאמצים בערי המיקוד, ולפעול גם בערים כתומות בכדי למנוע את הפיכתן לאדומות. בנוסף הנחה לבדוק כיצד ניתן לרתום את מערכת הביטחון להעלאת כמות הבדיקות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ כינס הבוקר (חמישי) הערכת מצב קורונה בהשתתפות השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, סגן הרמטכ"ל, אלוף פקע"ר, מנכ"ל משרד הביטחון וראש רח"ל.

גנץ הורה להגביר את המאמצים בערי המיקוד, ולפעול גם בערים כתומות בכדי למנוע את הפיכתן לאדומות. עוד הנחה גנץ לבחון כיצד ניתן לרתום את מערכת הביטחון למאמצים הלאומיים להעלאת כמות הבדיקות ומהירותן, קטיעת שרשרת ההדבקה, וסיוע לגורמי הרפואה באופן מהיר, לאור העלייה בהדבקה.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, בחשבון הטוויטר שלו: "בהערכת מצב שקיימנו הבוקר במערכת הביטחון בהובלתו של שר הביטחון בני גנץ, אמרתי כי יש להגביר את מאמצי הבלימה בערים ה"כתומות" שעלולות להתדרדר במהרה, זאת מעבר לטיפול בערים ה"אדומות" שנמצאות במצב קשה. משרד הביטחון, וצה"ל באמצעות פיקוד העורף ירתמו למשימה בהקדם ביחד עם ראשי הערים".

גנץ משתתף מרחוק בגלל שהותו בבידוד. צילום: טל עוז / משרד הביטחון

כזכור, שר הביטחון גנץ התייחס אתמול בראיון ל'חדשות 13' למתקפה של "בכיר בליכוד" נגדו ואמר כי "אני לא מתקוטט עם כל מיני אנשים שיש להם כל מיני רדיפות פוליטיות ומנסים לשלוח כל מיני ידיעות. אני נוהג באחריות. כשצריך להפעיל את כל הכוח – אפעיל את כל הכוח. בשביל זה אנחנו מציעים לרתום את מערכת הביטחון ולתת לצה"ל לנצח את המגפה. אני משתתף בדיונים, שותף להחלטות ומתעקש לומר את מה שאני חושב, אני עומד על העקרונות שלי. מעת לעת יש ויכוחים, טבעי הדבר – אנחנו לא שתי מפלגות זהות, אנחנו שני אנשים שונים".

כשנשאל מדוע ניהול המשבר לא עובר למשרדו, גנץ השיב כי הוא מקווה שהשיקולים לכך אינם אישיים: "אני לא רוצה לחשוב שזה המצב. ראש הממשלה ואני משוחחים על העניין הזה, לשנינו אכפת באותה מידה מהמדינה ונדאג שזה יעבוד כמו שצריך. בניגוד לשיקולים פוליטיים, אני עושה את כל מה שצריך בשביל המדינה הזו. השיקול הפוליטי שלי תמיד משני לשיקולים של המדינה. כשאני אומר 'ישראל לפני הכל', אני מתכוון לזה. אין לי שיקול פוליטי אחד בתהליך הזה".

בראיון ל'חדשות 12' אמר גנץ כי "אני חושב שצריך לתת למשרד הביטחון את היכולת האופרטיבית להוביל את המערכה בעשייה בשטח כי זו היכולת שלנו לעזור לאזרחים", אומר גנץ. "מה עשינו שלשום בבית שמש? מה אנחנו עושים היום בקריית מלאכי? מה עשו לפני הצהריים בטלז סטון?".

"זה מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב – יותר טוב מכל גוף אחר", הדגיש גנץ בסבב ראיונות לכלי התקשורת, "אנחנו המערכת הכי גדולה במדינה שיודעת לנהל את המערכות הכי מורכבות במדינה. חבל לפספס את העניין הזה, אני אמשיך להטיף לזה עד שזה יקרה".

"משבר הקורונה הוא משמעותי, והוא לא הולך לשום מקום. אני חוזר ומשמיע את דעתי – אין ספק שמשרד הבריאות, כמי שאחראי על המצב הרפואי במדינה, יחד עם בתי החולים והרשויות הרפואיות, צריכים להמשיך להיות בפרונט הרפואי. בצד זה אנחנו מציעים לשים את מערכת הביטחון עם כל הכישורים שלה", דברי ראש הממשלה החליפי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture