טיש בסערט ויז'ניץ, ארכיון

לאחר שהוקמה 'ועדת קורונה': בסערט ויז'ניץ מפרסמים הקלות חדשות

כשבועיים לאחר שהוקמה 'ועדת קורונה' בחסידות סערט ויז'ניץ והוחלט על שורת הנחיות מחמירות, חברי הועדה מפרסמים הקלות מסוימות אך בכפוף לכללי הזהירות זאת לאחר ההצלחה עם מניעת התפשטות הקורונה בקריית החסידות בחיפה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כשבועיים לאחר שבהוראת כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ שליט"א מונו מספר עסקנים מהחסידות בחיפה לשמש כאנשי 'ועדת קורונה' במקום זאת בכדי למנוע התפרצות של נגיף הקורונה, מפרסמים חברי הוועדה שורת הקלות חדשות אך בכפוף לכללי הזהירות, בין היתר החסידים ישובו בהדרגה לבניין בית המדרש ויתקיימו במקום מספר מנייני שחרית בשעות המוקדמות של הבוקר.

על פי הכללים החדשים, מיום ראשון הקרוב, פרשת ואתחנן – ג' אב, יתקיימו מנייני תפילת שחרית בבית המדרש של החסידות, התפילות יתקיימו החל ממנין ותיקין בנץ החמה עד השעה 7:45 בבוקר, התפילות יתקיימו על פי הכללים, עשרה איש במתחם, חובת עטיית מסיכות ושמירת מרחק של שני מטר מאדם לאדם. החל מהשעה 8:00 בבוקר התפילות יתקיימו מחוץ לבית המדרש ובשטח פתוח כפי שנוהגים כיום בחסידות. תפילת מנחה ומעריב תמשיך להתקיים אף היא בשטח פתוח.

עוד הורו בחסידות כי החל מהשבת הקרובה, פרשת דברים ניתן לעשות 'באטע' בליל שבת במרחב הפתוח על פי כללי הזהירות, עד עשרים איש, חובת עטיית מסיכות, מרחק של שני מטר מאדם לאדם, וללא אוכל ושתיה.

החסידים מגיל שבעים ומעלה וכן אלו הנמצאים בקבוצות הסיכון ימשיכו להתפלל בביתם. כמו כן, החל מיום ראשון הקרוב הכניסה למקווה תהיה על פחי הנחיות משרד הבריאות, כמובן מי שלא חש בטוב, ואפילו מיחוש קל חל עליו איסור מוחלט להגיע למקום.

לגבי היכלי התורה: הישיבה הגדולה של החסידות תפתח את שעריה בה' אב הקרוב בשיטת מתווה ה'קפסולות', גם הישיבה קטנה והכוללים ייפתחו בה' אב על פי הנחיות מיוחדות שהעבירו הוועד הממונה בחסידות למנהלי המוסדות. תלמודי התורה יסיימו את הלמידה מרחוק ביום שישי הקרוב, וייצאו לחופשת 'בין הזמנים', בכ' אב הם ישובו חזרה ללימודים.

כאשר הילדים יוצאים מהבית לשחק חובה להקפיד שיעטו מסיכות כל העת ולהסביר לילד שישמור מרחק של שני מטר מחבריו. כמו כן, ניתן לבקר אצל ההורים מעל גיל 65 אך בשמירה יתירה על הכללים הכוללים, עטיית מסיכה, שמירת מרחק. "ככלל" המליצו בחסידות, "כדאי למעט במפגשים משפחתיים מורחבים בעת הזאת".

בחסידות הדגישו שוב כי "חובה על כולנו להמשיך ולשמור על כל הכללים הידועים ללא פשרות והתחכמויות על מנת שנוכל לחזור לשגרה, בידינו הדבר".

כזכור, לפני כשבועיים בשל התפרצותה המחודשת של נגיף הקורונה הורה כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ על הקמת וועדה מיוחדת שתטפל בכל ענייני הקורונה בחסידות זאת בכדי למנוע את התפשטות הנגיף בקרב החסידות והקרייה בחיפה. בחסידות אף פרסמו שורה של הוראות מחמירות בכל מה שקשור לכללי הזהירות.

כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ שליט"א אשר מאז פרוץ נגיף הקורונה הורה הנחיות מחמירות במיוחד מינה וועדה של מספר חסידים שיהיו אחראיים על כל ענייני הקורונה בחסידות זאת בכדי למנוע את התפשטותה של הנגיף, חברי הוועדה שמונו הם: הרב חיים גליק, הרב ברוך ברוין, הרב זאב ברמן, הרב אחליעזר קליין, הרב יוסף באהם.

האדמו"ר מסערט ויז'ניץ הקים וועדה מיוחדת שתטפל בענייני הקורונה

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture