קרדיט תמונה: המכללה למדינאות

החוק הנורבגי: השר אוחנה יתפטר מהכנסת – עמית הלוי ייכנס במקומו

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה צפוי להתפטר במסגרת החוק הנורווגי מתפקידו כח"כ. את מקומו יקבל הבא בתור ברשימת הליכוד, עו"ד עמית הלוי מייסד וראש המכללה למדינאות. אוחנה: "אין לי ספק שהוא יהווה תוספת מאוד משמעותית ואיכותית לסיעת הליכוד ולכנסת ישראל".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הודיע הבוקר (שלישי) כי בכוונתו להיות ח"כ הראשון מתנועת הליכוד שיפעיל את החוק הנורווגי ולהתפטר מתפקידו כח"כ, ובמקומו להכניס נציג נוסף מרשימת הליכוד כחבר כנסת.

בפוסט מפורט שפירסם בחשבון הפייסבוק שלו, השר אוחנה כתב: "החלטתי להיות השר הראשון מהליכוד להפעיל את החוק הנורווגי ולהשהות את חברותי בכנסת (לא מהממשלה) צעד זה מגשים לענ"ד את הרעיון הדמוקרטי של הפרדה בין הרשויות".

אוחנה הוסיף להסביר: "שר שהוא חבר כנסת, תופס מקום של ח"כ שהיה יכול להיות פעיל בתחומי העשייה הפרלמנטריים: להשתתף בוועדות, בדיונים במליאה, להגיש הצעות חוק, הצעות לסדר, שאילתות וכו'. חלק מהביקורת על חברי הכנסת, שאינה מוצדקת, מדברת על נוכחותם הדלה בוועדות: אף ח"כ לא יכול להיות חבר בחמש וועדות (כך הייתי כח"כ) ולפעול בכולן בצורה יעילה".

"חלק גדול מהדיונים בוועדות נערכים במקביל, והח"כ צריך לבחור באילו מהן להשתתף", אומר השר לביטחון פנים. "כאשר שר תופס מקום של ח"כ מחד, אך איננו יכול להיות חבר ו/או להשתתף בדיונים בוועדות הכנסת, הדבר יוצר עומס רב – ולכן בהכרח מגביל משמעותית את יכולת התפקוד של חברי הכנסת".

"גם עבור המשרד הממשלתי, בוודאי משרד גדול ומשפיע כמשרד לביטחון הפנים, נכון שיהיה שר במשרה מלאה, קל וחומר בעת הזאת בה התמודדות הממשלה עם בלימת התפשטות נגיף הקורונה בעיצומה".

השר אוחנה אמר כי, "את מקומי בכנסת יקבל הבא בתור ברשימת הליכוד לכנסת, עו"ד עמית הלוי, מייסד וראש המכללה למדינאות. עמית עוסק בסוגיות המדיניות כבר שנים רבות, ומעורב בעשיה הפנים ליכודית והלאומית באופן מאוד משמעותי. הוא אמור היה להכנס כבר לכנסת ה-21. ובהליך משפטי הנוגע לעניין ספירת הקולות הוא הוכיח זאת, אף שהעניין עוד תלוי ועומד".

את דבריו מסיים אוחנה: "זכור לי היטב שהייתי במצב דומה בכנסת ה-20 (משך מספר חודשים הייתי "הבא בתור") וקיוויתי שמי משרי הליכוד יפעיל את החוק הנורווגי כדי שאתחיל לכהן בכנסת. לכן יהיה זה צדק פואטי שדווקא אני הוא האיש שיכניס – ודווקא את עמית. אין לי ספק שהוא יהווה תוספת מאוד משמעותית ואיכותית לסיעת הליכוד ולכנסת ישראל".

"אמשיך בתפקידי כשר לביטחון הפנים במשרה מלאה, ואפעל כדי שכלל הגופים במשרד, ובראשם משטרת ישראל – יהיו חוד החנית בשמירה לא רק על שלומו וביטחונו של הציבור – אלא גם על חירותו וזכויותיו. כבר לאחר חודשיים בתפקיד, אני מאמין שיש למשטרה את הפוטנציאל לעמוד בהצלחה במשימה החשובה הזו", דברי השר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture