משרד הבריאות מכחיש את הסיכום על בתי הכנסת – נערכת עדיין בדיקת מטה

ראשי המפלגות החרדיות הצהירו אתמול כי הושגה הסכמה עם שר הבריאות על הגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת לקראת צום תשעה באב. גמזו לא שותף בפגישה ועל פרטיה נודע לו מהתקשורת. אדלשטיין: "רק אם כל הגורמים המקצועיים יסכימו על כך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במפלגות החרדיות מיהרו להכריז אמש שהגיעו לסיכום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין על הגדלת מספר המתפללים בבתי הכנסת לקראת התפילות המתוכננות בתשעה באב, אלא שבסביבת שר הבריאות עצמו טוענים היום (שלישי) כי אין שום סיכום שכזה – כך דווח ב'כאן חדשות'.

לטענת אנשי משרד הבריאות ישנו חשש אמיתי מפני אפשרות של הגדלת מספר המתפללים בבתי כנסת בתשעה באב מאחר ולמחרת חג הקורבן המוסלמי. לדבריהם, אי אפשר יהיה להגדיל את מספר המתפללים בבתי הכנסת בתשעה באב בלי לאפשר הגדלה זהה של מספר המתפללים במסגדים בחג הקורבן, וזה כבר יוצר חשש להתקהלויות גדולות ובלתי נשלטות.

על פי הדיווח של זאב קם, נערכת כרגע בדיקת מטה במשרד הבריאות ורק לאחריה יוחלט איך להגיב לבקשה של המפלגות החרדיות. בסביבת שר הבריאות הבהירו שאם אנשי המקצוע יגידו שהדבר מסוכן – אין שום סיכוי שבמצב כזה אדלשטיין יאשר את הגדלת מספר המתפללים בתשעה באב.

ב'גלי צה"ל' אף דווח כי ההודעה של המפלגות החרדיות גררה עימות בין אדלשטיין לפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו שלא עודכן על כך ולאחר ששמע על הסיכום בתקשורת הודיע כי הוא מתנגד. מלשכת גמזו נמסר כי "אכן היתה בקשה כזו משר הבריאות אך היא לא אושרה. זה לא הזמן להגדלת התקהלויות בתוך מבנים".

שר הבריאות אדלשטיין הכחיש שהושג סיכום והדגיש כי "אין שום מתח וכולנו עובדים ביחד". אדלשטיין סיפר כי אכן התקיימה אתמול פגישה, שבסופה נאמר שתיבדק האפשרות להחזיר את מספר המתפללים בתשעה באב. "אמרתי למשנה למנכ"ל אתה צריך לדבר על הנושא הזה עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ועם ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו", אמר אדלשטיין. "רק אם כל הגורמים המקצועיים יסכימו על כך – אנחנו נוציא את ההחלטה. אנחנו לא נעכב את ההחלטה כי מחר בערב מתחיל צום תשעה באב", הדגיש השר.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו התייחס הבוקר לנושא ואמר כי "ישבתי עם אנשי משרד הבריאות, בדקנו אפשרות של מחיצות בין קבוצות של 10 מתפללים. אולם פתוח ומאוורר יוכל להכיל גם 30, 40 ו-50 מתפללים. המתווה הזה הוצג בעיקרו לשרים אתמול, שמעתי שהוא מתקדם".

בהודעה משותפת לסיעות ש"ס ויהדות התורה נמסר אתמול כי "ראשי הסיעות החרדיות השרים דרעי, ליצמן וח”כ גפני נפגשו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו בישיבה נידונו הנושאים והפתרונות להמשך שיגשוג עולם התורה, הישיבות והכוללים לקראת זמן אלול הבעל"ט, וכן את נוהל בתי הכנסת לתפילות. לקראת צום תשעה באב סוכם עם ראשי הסיעות החרדיות לבקשתם, כי מספר המתפללים בבתי הכנסת יגדל. ומשרד הבריאות יפרסם בהמשך את כמות המתפללים והנוהלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture